نماد آخرین خبر

مهدی طارمی؛ بازگشت سلطان پنالتی‌ها!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
مهدی طارمی؛ بازگشت سلطان پنالتی‌ها!

ورزش 3/ مهاجم ايراني تيم پورتو بعد از بازگشت از اردوي تيم ملي، يک بار ديگر براي تيمش پنالتي گرفت تا نشان دهد که لقب سلطان پنالتي ها لايق اوست.
تيم پورتو که سه روز ديگر بايد در مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا به مصاف چلسي برود، امشب در چارچوب هفته بيست و پنچم سوپر ليگ پرتغال در برابر تيم سانتاکلارا قرار گرفت.
يکي از مهمترين اتفاقات بازي حساس پورتو با چلسي، غيبت مهدي طارمي، ستاره ايراني اين تيم خواهد بود که در بازي برگشت مرحله يک هشتم نهايي مقابل يوونتوس با دريافت کارت زرد دوم اخراج شد تا از بازي بعدي تيمش محروم شود. طارمي در حالي در اين ديدار حساس محروم خواهد بود که با زدن يک گل در بازي رفت و گرفتن يک پنالتي در بازي برگشت، نقش پررنگي در پيروزي بزرگ پورتو مقابل يووه داشت.
مهدي طارمي که براي حضور در اردوي تيم ملي و شرکت در ديدار دوستانه مقابل سوريه راهي تهران شده بود، در بازگشت دوباره به پرتغال در ترکيب اصلي تيمش براي بازي امشب حضور داشت و موفق شد يک بار ديگر مهارت خود در گرفتن پنالتي را به رخ کشيده و بيش از پيش خود را لايق لقب سلطان پنالتي ها نشان دهد.



بازي دو تيم در حالي که در نيمه اول با نتيجه مساوي بدون گل به پايان رسيده بود با دو گل از روي نقطه پنالتي در نيمه دوم جان تازه اي به خود گرفت. پنالتي اول اين ديدار را تيم پورتو در دقيقه 49 به دست آورد، پنالتي که مثل هميشه مهدي طارمي آن را به دست آورد و سرخيو اليويرا اجازه زدنش را به او نداد و خودش پشت توپ ايستاد.
مهدي طارمي در دقيقه 48 بازي با يک فرار عالي از آفسايد در موقعيت تک به تک با مارکو قرار گرفت و پس از دريبل کردن او در حالي که مي رفت دروازه بنفيکا را باز کند با خطاي دروازه بان حريف سرنگون شد تا داور بازي بي درنگ نقطه پنالتي را نشان دهد. اليويرا که هفته گذشته نيز با پاس طارمي گلزني کرده بود، اين بار پشت پنالتي که او گرفت ايستاد و آن را به گل اول پورتو تبديل کرد؛ گلي که در دقيقه 56 از روي نقطه پنالتي توسط کارلوس پاسخ داده شد.
گفتني است که مهدي طارمي در پايان سال 1399 از نظر آماري بهترين بازيکن فوتبال ايران بود. او در 49 بازي 26 گل زد و 12 پاس گل داد. مهاجم ايراني پورتو با گرفتن 8 پنالتي در سال 1399 يک رکورد بي نظير هم به جاي گذاشته بود که امشب نيز توانست در اولين بازي خود در سال 1400 براي پورتو يک بار ديگر پنالتي بگيرد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره