نماد آخرین خبر

از رونالدو بپرسید ژوتا عجب مهاجمی است!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
از رونالدو بپرسید ژوتا عجب مهاجمی است!

ورزش 3/ در ليورپول همه از مصدوميت فن‌دايک حرف مي‌زنند اما شايد اگر ژوتا آسيب نديده بود، ليورپول حالا داشت براي قهرماني شانه به شانه‌ي منچسترسيتي پيش مي‌رفت.
ديگو ژوتا براي ارسال يک اخطار جدي به رئال براي بازي حساس و دشوار ليگ قهرمانان اروپا، فقط به چهار دقيقه زمان نياز داشت؛ او با يک پرش بلند در ميان دو مدافع آرسنال توپ ارسالي الکساندر آرنولد را با پيشاني از برند لنو گذراند تا پايه‌گذار پيروزي پرگل ليورپول سبزآبي‌پوش در لندن بشود؛ ژوتا در حالي در دقيقه 60 جانشين اندي رابرتسون بود که يک‌ساعت زحمت ليورپول در امارات بدون پاداش گذشته بود.

با اين‌حال او که به عنوان چهارمين مهاجم ليورپول وارد ميدان شد، به محض آشنايي با شرايط زمين با قريحه فوق‌العاده‌اش موقعيت خود را در زمين پيدا کرد تا اولين گل را به ثمر برساند؛ او که بعد از سه بار گلزني در شب‌هاي فيفا براي پرتغال به ليورپول بازگشته بود، روند گرم گلزني خود را در شمال لندن ادامه داد و هدايت اعداد ليورپول را روي اسکوربورد ورزشگاه امارات در دست گرفت.


مهاجم پرتغالي ليورپول سه دقيقه پس از ورود به زمين، روي ارسال تماشايي الکساندر آرنولد موفق شد با ضربه سر خود توپ را به گوشه دروازه لنو بفرستد و گل اول ليورپول را به ثمر برساند.

ديگو ژوتا در حالي در فهرست اوليه ليورپول حضور نداشت که شايد به خاطر درخشش هميشگي‌اش در ترکيب، بعضي‌ها نگران بودند که اگر او اين‌بار نيز به عنوان بازيکن فيکس به ميدان نرود، خود را در اتوبوس جا بگذارد اما مهاجم پرتغالي سابق ولوز که کيفيت خاصي در ضربه‌زني به خصوص در قطع توپ‌هاي ارسالي از کنار دارد، به اندازه کافي خوش‌اخلاق و جنتلمن نيز است و بنابراين خيلي زود به يورگن کلوپ اثبات کرد شايستگي انجام نقشي فراتر از يک ژوکر را در تيم دارد.

با گلي که ژوتا به ثمر رساند، محمد صلاح نيز 26مين گل خود را نيز از بين پاهاي برند لنو وارد دروازه آرسنال کرد و کمي بعد، بار ديگر اين ديگو ژوتا بود که در يک يورش برق‌آسا و در شرايطي که کسي انتظار حضورش را در بين مدافعان و حمله‌وران ليورپول نداشت، با يک ضربه روپاي محکم نتيجه را سه هيچ کرد. يک برد قاطع براي کسب سه امتياز در حساس‌ترين بازي هفته و ادامه پيش‌روي ليورپول به سمت تاپ فور براي عبور از رقبايي که غفلت چند هفته‌اي ليورپول و شکست‌هاي متوالي شاگردان کلوپ استفاده کردند. اما ليورپول احتمالا برگشته و روي پاي خود ايستاده است.

ديگو ژوتا براي بريس خود تنها 18 دقيقه فرصت لازم داشت و بعد از گلزني صلاح، تير خلاص را به پيکره آرسنال وارد کرد و با استفاده از غفلت مدافعان آرسنال توانست گل دوم خود و سوم ليورپول را به تور دروازه لنو بچسباند.

همين چند هفته پيش ليورپول به نظر تيمي مرده و به خاک سپرده شده مي‌آمد اما آن‌ها دوباره به فرم سابق خود بازگشتند و اکنون فقط دو امتياز از چلسي رده چهارمي عقب هستند؛ تيمي که امروز در يک بازي عجيب و غريب با پنج مغلوب وست برومويچ شد تا عيش سرخ‌پوشان ليورپولي کامل شود. ليورپولي‌هايي که حالا بعد از اين‌که بين ماه‌هاي دسامبر تا مارچ بدون ژوتا بازي کردند، ابراز تاسف کنند.

يورگن کلوپ سرمربي آلماني ليورپول اين‌چنين به گلزني ژوتا واکنش نشان مي‌دهد.

حالا با اين برد روحيه‌بخش ليورپول راهي سفري دشوار به سمت پايتخت اسپانيا مادريد است؛ جايي که ژوتا بايد فراتر از اسم‌هاي بزرگ‌تري که براي اين نبرد تکرار مي‌شوند، کيفيت خود را به رخ مهاجمان برجسته‌اي مثل صلاح، بنزما، مانه و ... بکشد؛ مهاجمي که به نظر پرچمدار بعدي پرتغال پس از کريستيانو رونالدو خواهد بود، اگر چه در فرم و استايلي کاملا متفاوت با پادشاه سابق سانتياگو برنابئو.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره