نماد آخرین خبر

ناظم‌الشریعه: خوابی زمستانی داشتیم و فرصت آزمون و خطا نداریم

منبع
تسنيم
بروزرسانی
ناظم‌الشریعه: خوابی زمستانی داشتیم و فرصت آزمون و خطا نداریم

تسنيم/ سرمربي تيم ملي فوتسال ايران معتقد است فوتسال در سال گذشته شمسي به خوابي زمستاني رفته بود و در سال ۱۴۰۰ فرصتي براي آزمون و خطا ندارد.
سيدمحمد ناظم‌الشريعه، درباره سال 99 براي فوتسال اظهار داشت: وضعيت کرونايي و شرايط فدراسيون فوتبال دست به دست هم داد و کار را براي ما سخت کرد. به نظرم خواب زمستاني بدي داشتيم و حالا بايد بيشترين استفاده را از سال 1400 کنيم. شرايط ما در رده‌بندي جهاني هم خيلي خوب نشده و پايين‌تر آمده‌ايم.
«کشورهاي جهان در حال فعاليت هستند و بايد خودمان را براي زندگي در کنار کرونا آماده کنيم.»، وي ضمن بيان اين جمله تصريح کرد: فدراسيون فوتبال مشکلات مالي و شرايط بدي داشت، اما حالا بايد گذشته را از سر بيرون کرده و برنامه‌ريزي کنيم. فرصتي براي آزمون و خطا نداريم و تمام تلاش خود را مي‌کنيم تا برنامه خوبي تدارک ببينيم.
سرمربي تيم ملي فوتسال ايران در مورد همزماني هفته پاياني ليگ برتر با اردوي شاگردانش بيان کرد: ما مجبوريم اردو را در همين زمان برگزار کنيم. ما با سازمان ليگ هماهنگ کرديم تا ليگ برتر زودتر به پايان برسد و اردوي ابتداي سال را برگزار نکرديم. مي‌خواستيم در خلال ليگ برتر اردو بگذاريم که ديديم به تيم‌ها فشار مي‌آيد و بهتر است مسابقات زودتر تمام شود. قرار است کميته فوتسال با مديران سازمان ليگ فوتسال هماهنگ کند و از اين به بعد در اختيار من نيست.
ناظم‌الشريعه راجع به برنامه‌هاي قطعي تيم ملي ايران تا جام جهاني فوتسال به تسنيم گفت: بازي با ژاپن در مرداد قطعي شده است و ديدار با مجارستان در خرداد هم توسط کميته فوتسال پيگيري مي‌شود. درباره يک تورنمنت چهارجانبه در تير 1400 در آنگولا با حضور تيم ملي اين کشور، برزيل و پرتغال هم با ما رايزني کردند و «اوکي» داديم، اما هنوز قطعي نشده است. تاکنون فقط تورنمنت تايلند در اواخر ارديبهشت و ديدار با ژاپن در مرداد امسال قطعي است.
وي با بيان اينکه تيم ملي فوتسال چندين ماه است در ديدارهاي رسمي و تدارکاتي شرکت نکرده است، درباره احتمال ديدار با برزيل و آرژانتين خاطرنشان کرد: با آرژانتين هم نامه‌نگاري کرديم که اين ديدار هنوز قطعي نشده است. در حال پيگيري ديدار با برزيل هستيم و خيلي دوست داريم اين ديدار برگزار شود، حتي بعد از جام جهاني ليتواني، چون ما جام ملت‌هاي آسيا را هم پيش رو داريم.

سرمربي تيم ملي فوتسال در مورد کيفيت مسابقات ليگ برتر اظهار داشت: کيفيت رقابت‌ها خوب نيست و باشگاه‌ها و بازيکنان هم ناراضي هستند. همکاران ما هم تلاش خود را مي‌کنند، اما کرونا شرايط سختي ايجاد کرده است. مثلاً تست کروناي پنج نفر از يک تيم مثبت مي‌شود. مثلاً براي تماشاي ديدار گيتي‌پسند و فرش‌آرا به سالن رفتم که کسي از تيم گيتي‌پسند نبود. کرونا و آماده‌سازي تيم‌ها بر کيفيت مسابقات تأثيرگذار است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد