نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

مشکل استقلال کرونایی یا بدنی؟

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
مشکل استقلال کرونایی یا بدنی؟

ورزش 3/ نبرد استقلال برابر پيکان در رقابت هاي ليگ برتر با تساوي بدون گل به پايان رسيد تا فرهاد مجيدي بعد از سه برد پياپي مساوي را هم در بازگشت دوباره خود به استقلال ببيند
نبرد استقلال برابر پيکان آخرين ديدار برگزار شده روز دوم هفته نوزدهم بود که بدون گل به پايان رسيد . رقابتي نزديک بين دو تيم تهراني که  سه هفته قبل هم در جام حذفي برابر هم قرار گرفته بودند و در آن بازي استقلال برنده ميدان شده بود. در شرايطي‌که  با  تساوي پديده برابر پرسپوليس راه رسيدن تيمش به تيم هاي  صدر جدول  هموارتر شده بود در ديدار خانگي برابر تيم با برنامه تارتار به بن بست تاکتيکي فرو رفت .
شرايط بازي استقلال برابر پيکان نشان داد اين تيم همچنان مشکلات خود درخط مياني را حل نکرده است و خط هافبک استقلال  موقعيت کمي براي فورواردهاي اين تيم درست مي کند. استفاده از پنج بازيکن تيم شامل شيخ  دياباته ، ارسلان مطهري ،مهدي قايدي،آرمان رمضاني و سبحان خاقاني در خط حمله استقلال در طول بازي  و تنها ايجاد يکي دو فرصت گلزني براي دياباته و عدم ايجاد موقعيت گل براي ساير حمله‌وران استقلال نشان مي دهد مشکل اين تيم را در اين بازي بايد در جاي ديگري جستجو کرد.

توپ کمتر به خط حمله استقلال مي رسيد و همين موضع باعث شده بود تا شيخ دياباته و ارسلان مطهري به دفعات مختلف به ميانه ميدان و حتي زمين خودي استقلال برگردند و از هافبک هاي تيم توپ بگيرند و همين موضوع باعث شده بود تا محوطه هجده قدم تيم پيکان  خالي از بازيکنان استقلال شود و اين همان چيزي بود که چيدمان تارتار و نوع بازي تيمش به آن فکر مي کرد .
خط هافبک استقلال شامل ريگي ، ميليچ،اسماعيلي و شجاعيان در طول بازي  توپ را بيشتر در عرض زمين به گردش در آوردند و همين موضوع باعث شد تا استقلال در عين ناباوري در نيمه اول ضربات توپش به چهارچوب دروازه پيکاني ها کمتر از انگشتان يک دست باشد که آن ها هم موقعيت صد در صدي گل نبودند. 

استقلال در نيمه دوم تنها در دو سه دقيقه اول بازي دو موقعيت را بازي سازي به محوطه هجده قدم پيکاني ها رساند که آن موقعيت ها هم از دست رفتند تا دوباره شاهد بازي در عرض بيشتر هافبک هاي استقلال باشيم . عدم توپ رساني هافبک ها به مهاجمان استقلال باعث شد تا شيخ و ارسلان در نيمه دوم کم کار شوند و مجيدي جاي آنها را با رمضاني و خاقاني عوض کند. تعويض هايي که با خارج شدن هافبک هاي استقلال از جريان بازي براي استقلال اثري نداشت تا در نهايت دو تيم به نتيجه تساوي بدون گل رضايت دهند.مهدي قايدي که به دليل کرونا شادابي روزهاي گذشته را نداشت نيز نتوانست با قدرت حمل توپ بالاش کمکي به خط حمله استقلال بکند و همين موضوع باعث شد تا بازي دو تيم با موقعيت گل خيلي کمي به پايان برسد.
فارغ از مشکلات کرونايي استقلال  در هفته گذشته ،آن چه از تيم استقلال و مجيدي در زمين چمن ورزشگاه آزادي ديده شد فوتبالي کم نشاط و کم طراوت  و بدون گل بود. البته مجيدي و کادر فني اش که براي رفتن به رقابت هاي آسيايي از روز دوشنبه به اردوي پنج روزه خواهند رفت  ؛زماني براي تمرين بيشتر  بدني و کارهاي ترکيبي براي بالا رفتن  تعداد موقعيت گل استقلالي‌ها .

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد