نماد آخرین خبر

هایجک‌های رئال از بارسلونا/ از CR7 تا کاکای دوست‌داشتنی

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
هایجک‌های رئال از بارسلونا/ از CR7 تا کاکای دوست‌داشتنی

خبر ورزشي/ رئال‌مادريد و بارسلونا بارها هدف‌هاي مشترکي داشته‌اند، اما به نظر مي‌رسد کهکشاني‌ها در هايجک کردن سابقه بهتري نسبت به رقيب ديرينه دارند.
مذاکره با يک باشگاه مثل رئال‌مادريد يا بارسلونا و امضاي قرارداد با باشگاه رقيب اتفاقي تقريباً غيرقابل تصور است اما چند بازيکن آن را انجام داده‌اند. بعضي از بازيکنان بودند که براي بازي در بارسا ابراز تمايل کرده و نزديک به پيوستن به آن بودند اما درنهايت سر از رئال درآوردند. اتفاقي که شايد در جريان مذاکرات بارسا با امباپه و هالند هم رخ دهد و اين دو بازيکن توسط رئال آن هم در لحظه پاياني هايجک يا به اصطلاح، از رقيب دزديده شوند. 
آلفردو دي استفانو
آلفردو دي استفانو يکي از بزرگترين بازيکنان تاريخ دنيا و باشگاه رئال‌مادريد است. دي استفانو پس از کوچ از ريور پلاته در پي اعتصاب بازيکنان، در زمان حضور در ميلوناريوس کلمبيا مشهور شد. بارسلونا فرصت را مغتنم ديد و پيشنهادش به دي استفانو را فرستاد که ميلوناريوس رد کرد. بارسلونا اين مسئله را جدي نگرفت زيرا اعتقاد داشتند که ريورپلاته همچنان حق فروش دي استفانو را دارد. کاتالان‌ها پس از آن با مسئولان ريورپلاته صحبت کردند و به توافق رسيدند. با اين حال اين قرارداد به‌طور غيرقانوني بسته و رد شد. در همين حال رئالي‌ها براي خريد دي استفانو با ميلوناريوس مذاکره کردند و دي استفانو را به مادريد آوردند. 
لوکا مودريچ
هافبک کروات رئال در لباس رئال تبديل به يکي از بهترين بازيکنان جهان شد و حتي پس از مشارکت تأثيرگذار در چهار عنوان قهرماني ليگ قهرمانان، توپ طلا را از آن خود کرد. با اين حال در ابتدا مذاکرات رئال‌مادريد با لوکا مودريچ به شکست انجاميد. عجيب‌تر اينکه در سال ۲۰۱۶ فاش شد بارسلونا شانس زيادي براي جذب لوکا مودريچ جوان داشت. ظاهراً مودريچ تصميم نداشت که طعمه قرارداد کوتاه‌مدت يا ميان‌مدت آبي‌واناري‌ها شود تا مورد ارزيابي قرار گيرد. به همين خاطر مذاکرات با رئال از سر گرفته شد و لباس تيم پايتخت را پوشيد. رئال در اين راه به جز بارسا توانست يوونتوس را نيز کنار بزند. 

کاکا
انتقال گرانقيمت کاکا به رئال‌مادريد فقط در بخش مالي پر سر و صدا بود و او هرگز به سطح مورد انتطار نرسيد. او در ميلان عالي بازي مي‌کرد و به گفته خوان لاپورتا مدير وقت و کنوني بارسلونا، اين تيم شانس زيادي براي جذب کاکا داشت. لاپورتا در اولين دوره تصدي رياست باشگاه بود که براي شام سيلويو برلوسکني مالک ميلان را ملاقات کرد. برلوسکني يک پيشنهاد معاوضه شامل کاکا و رونالدينيو را هم پيشنهاد داد. لاپورتا بعدها گفت: «ما با سيلويو برلوسکني شام خورديم و معامله بين کاکا و رونالدينيو پيشنهاد شد. اين کار به عنوان يک شوخي براي شروع بحث بود اما برلوسکني به سرعت جدي شد.»
مسوت اوزيل
مسوت اوزيل به راحتي مي‌توانست به نوکمپ بپيوندند. درست قبل از اينکه رئال‌مادريد با ۱۱ ميليون پوند مسوت اوزيل را به خدمت بگيرد، بارسلونا اين معامله را در دست داشت اما اجازه داد اين قرارداد لغو شود. پس از توافق براي جذب اوزيل با مبلغ ۷ ميليون پوند رياست وقت باشگاه بارسلونا ساندرو راسل حتي شام را با اين بازيکن صرف کرد. با اين حال آنها با رضايت خاطر از خريد خود صرف‌نظر کرده و همين کافي بود تا رئال از فرصت استفاده و قرارداد را به نفع خود تمام کند. اوزيل در رئال‌مادريد شکوفا و در سانتياگوبرنابئو به يکي از بهترين بازيسازان جهان تبديل شد. اوزيل به بارسا نرفت چون هم پول کمتري مي‌گرفت و هم درحضور ژاوي و اينيستا جايي برايش در نوکمپ نبود!
کريستيانو رونالدو
بله! کريستيانو رونالدو و ليونل مسي مي‌توانستند همزمان براي يک تيم يعني بارسا بازي کنند. در سال ۲۰۰۳ زماني که رونالدو تازه‌وارد صحنه حرفه‌اي‌ها شده و منچستريونايتد سکوي پرتابش بود، بارسلونا فرصتي بزرگ براي جذب او داشت. لاپورتا در آن زمان رئيس بارسلونا بود و براي جذب کريس علاقه نشان داده بود. با اين حال يونايتد آن زمان انتقال کريس را نهايي کرد تا اينکه نوبت به جدايي کريس در سال ۲۰۰۹ رسيد. فرگوسن قصد داشت کريس را به بارسا بفروشد و دوست نداشت او به رئال برود. فلورنتينو پرس جمله جالبي در اين خصوص مي‌گويد: «اين را بايد بگويم که فرگوسن انگار زياد از رئال خوشش نمي‌آيد. او از اينکه رونالدو به تيم ما بيايد احساس خوبي نداشت. فرگوسن بارسا را انتخاب کرد اما کريس گفت يا رئال يا هيچ تيم!»


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره