نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

گزارش روزنامه پرتغالی از قحطی گل مهاجم ایران 

منبع
مهر
بروزرسانی

مهر/ از آخرين باري که مهدي طارمي مهاجم ايراني تيم فوتبال پورتو گلزني کرده است، ۹ بازي گذشته است. يک روزنامه پرتغالي اين ناکامي را براي طارمي بي‌سابقه عنوان کرده است.
مهدي طارمي مهاجم ايراني فصل گذشته موفق شد در تيم ريوآوه پرتغال ۱۸ گل به ثمر برساند و اين فصل راهي تيم پورتو شد. طارمي هرچند در هفته‌هاي نخست حضور در پورتو چندان به کار گرفته نمي‌شد، اما به تدريج قابليت‌هايش را در اين تيم به نمايش گذاشت و توانست به يکي از اساسي‌ترين مهره‌هاي پورتو تبديل شود.
سرعت رو به رشد طارمي با به ثمر رساندن ۹ گل در ليگ پرتغال، ۵ گل در جام حذفي و در نهايت يک گل در ليگ قهرمانان اروپا به تدريج کم و کمتر شد و شرايط به گونه‌اي پيش رفت که پاي او در ۹ بازي گذشته (۸ بازي در پورتو و يک بازي در تيم ملي ايران) به گل باز نشده است.
هرچند طارمي در اين مدت هم با پاس گل يا گرفتن پنالتي تاثير خود را نشان داده است اما افت گلزني در مهاجمي که از وي به عنوان ماشين گلزني پورتو ياد مي‌شد، باعث تعجب رسانه‌هاي پرتغال شده است.
روزنامه «ojogo» در گزارشي به اين موضوع پرداخته و با کنايه از ناکامي مهاجم ايراني پورتو در گلزني، نوشته است: «طارمي با پشت به سمت دروازه مي رود».
اين روزنامه با تاکيد بر اينکه طارمي در ۹ بازي گذشته خود در پورتو و تيم ملي ايران گلزني نکرده است، در بخشي از گزارش خود آورده است: «طارمي در بازي با سانتاکلارا بازهم گلزني نکرد. با احتساب بازي‌هاي پورتو و تيم ملي ايران، اين مهاجم در ۹ مسابقه متوالي موفق به گلزني نشده است. اين اتفاق در بازي ديروز به دليل کمبود موقعيت نبود: او دو فرصت داشت که دروازه سانتاکلارا را باز کند.»

البته طارمي در بازي با سانتاکلارا يک پنالتي گرفت و همانند گذشته اين «سرجيو اوليويرا» بود که پشت ضربه پنالتي ايستاد. در واقع در صورتي که طارمي تا الان زننده پنالتي‌هاي پورتو بود، شرايط بسيار بهتري در جدول گلزنان ليگ پرتغال داشت و شايد امروز صحبتي از طلسم گلزني هايش مطرح نمي‌شد.
روزنامه مذکور گزارش خود درباره طارمي را اين‌طور به پايان برده است: «اين ملي پوش ۲۸ ساله ايران [در اواسط هفته با تيم ملي سوريه بازي کرد] پيش از اينکه به پورتو بيايد، در کشور خود، قطر و ريوآوه بازي کرد اما هرگز چنين قحطي گلي را تجربه نکرده است. فصل گذشته او در تيم ريوآوه حداکثر ۵ بازي بدون گلزني مانده بود.»
به گزارش خبرنگار مهر، تيم فوتبال پورتو در ديدار بعدي خود، در مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا روز چهارشنبه اين هفته به مصاف چلسي انگليس مي‌رود. مهدي طارمي به دليل اخراج در بازي برگشت با يوونتوس در مرحله قبل، از ديدار رفت با چلسي محروم است.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره