نماد آخرین خبر

صیامی: نمی‌توانیم حدادی را با ژ۳ به جنگ حریفان المپیکی بفرستیم

منبع
تسنيم
بروزرسانی
صیامی: نمی‌توانیم حدادی را با ژ۳ به جنگ حریفان المپیکی بفرستیم

تسنيم/ رئيس فدراسيون دووميداني گفت: احسان حدادي قرار است در المپيک با کساني که به تانک مجهز هستند روبه‌رو شود و نمي‌توان او را با ژ۳ به جنگ آنها فرستاد.
هاشم صيامي رئيس فدراسيون دووميداني در نشست خبري که بعدازظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: خيلي خوشحاليم که امروز مي‌بينيم فدراسيون به صورت تيمي تصميم مي‌گيرد، نه فردي. همه تلاش مي‌کنند تا بهترين شرايط را فراهم کنند و ظرفيت اين رشته را به آگاهي مسئولان برسانيم. ما اقدامات زيادي در اين مدت انجام داده‌ايم که يکي از آنها خريد پنج ميليارد تومان لوازم مورد نياز است. همچنين براي آمادگي ورزشکاران تلاش زيادي کرده‌ايم تا اردوهاي خوبي را داشته باشند و اين با کمک حامي فدراسيون بوده است. ما تاکنون 79 ورزشکار را کمک کرده‌ايم تا اردو داشته باشند.
رئيس فدراسيون دووميداني افزود: به دنبال برگزاري ليگ‌هاي پايه هستيم تا در اين بخش شرايط خوبي را مهيا کنيم. به دنبال آن هستيم تا شرايطي مهيا شود که در بازي‌هاي آسيايي آينده جزو رشته‌هاي پيشتاز باشيم و سپس به سمت موفقيت در المپيک خواهيم رفت.
وي درباره هزينه‌هاي برگزاري مسابقات جام امام رضا (ع) گفت: فدراسيون هيچ هزينه‌اي نکرده و هزينه‌ها بر عهده اسپانسر بوده است.
صيامي پيش‌بيني‌اش از کسب سهميه براي المپيک را اين‌طور بيان کرد: دوره قبل که 10 سهميه گرفتيم چه اتفاقي افتاد؟ اينکه ورزشکاران را ببريم و آنها حتي نتوانند رکوردهاي خود را تکرار کنند، ارزشي ندارد. ما به دنبال اين هستيم که کسي ورودي بگيرد که در شأن جمهوري اسلامي ايران رقابت و تلاش کند. اينکه ورزشکاران را ببريم و يکي يکي حذف شوند، اتفاقي براي دووميداني نمي‌افتد. به هر حال پنج شش نفر شانس کسب ورودي داريم.
وي خاطرنشان کرد: بايد برنامه‌ريزي کنيم که ابتدا در آسيا موفق شويم. براي موفقيت در المپيک بايد در استعداديابي موفق باشيم. کسب مدال در المپيک نياز به برنامه دراز مدت دارد. البته از تک ستاره‌ها غافل نيستيم. اگر بخواهيم در المپيک مدال بگيريم، نياز به کار و برنامه جدي است.

رئيس فدراسيون دووميداني گفت: در نشست با رئيس فدراسيون جهاني دو موضوع مورد بحث قرار گرفت؛ يکي بحث کمي ورزشکاران است و بايد در اين بخش شرايط خوبي داشته باشيم. موضوع بعدي توجه جدي به بانوان است که براي ارتقاي آن تلاش زيادي کرده‌ايم که حتي باعث شده دختران در برخي رشته‌ها از پسران جلو بيفتند.
صيامي درباره آخرين شرايط احسان حدادي که در آمريکا حضور دارد، گفت: من پدر دووميداني ايران هستم و نمي‌شود ورزشکار پرافتخار را در نظر نگرفت. حدادي يک ورزشکار پرافتخار است و من خودم جلويش خبردار مي‌ايستم. امروز همه بايد به حدادي کمک کنيم تا با خاطره‌اي خوش دووميداني را کنار بگذارد. ما هزينه مربي و ماساژور و اسکانش را مي‌دهيم و معتقد هستيم که بايد از او و تفتيان حمايت شود. ما به حدادي و امثال او مديون هستيم و تلاش مي‌کنيم از وي حمايت شود. او در پايان دوران ورزشي است و بايد در کنار حدادي باشيم.
وي در اين باره ادامه داد: حدادي فقط تمرين مي‌کند و ان‌شاءالله خبرهاي مربوط به او از اواخر ارديبهشت که مسابقه خواهد داشت، بيرون مي‌آيد. او قرار است در المپيک با کساني که به تانک مجهز هستند، روبه‌رو شود و نمي‌توان حدادي را با ژ3 به جنگ آنها فرستاد. ما مي‌خواهيم حدادي کنار ساير چهره‌هاي شاخص پرتاب ديسک قرار بگيرد. خيلي‌ها مي‌گويند که تفتيان عاشق فرانسه است، اما اينگونه نيست. حدادي هم اين وضعيت را دارد. حدادي همه تلاش خود را مي‌کند و انگيزه هم دارد، اما کارش در المپيک خيلي سخت است.
رئيس فدراسيون دووميداني درباره بازي‌هاي آسيايي 2022 که هدف‌گذاري فدراسيون است، تصريح کرد: قول مي‌دهيم که 24 ساعته تلاش کنيم تا بهترين نتيجه را بگيريم و ورزشکاران نيز تحت حمايت باشند و دغدغه نداشته باشند. اين استعداد و ظرفيت براي موفقيت در دووميداني وجود دارد.
صيامي با بيان اينکه براي دوره آينده رئيس فدراسيون نخواهد شد، درباره ميزباني مسابقات بين‌المللي جام امام رضا (ع) گفت: ما شرايط سختي را براي اين ميزباني تجربه کرديم. تلاش زيادي کرديم تا بتوانيم اين رويداد را ساماندهي کنيم، اما قول داديم که شرايط خوبي را مهيا کنيم. قرار است 600 تست رايگان از ورزشکاران گرفته شود و اگر جواب تست منفي شود، مي‌توانند در مسابقات حضور داشته باشند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره