نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

سپاهان صدر را پس می‌گیرد؟

منبع
تسنيم
بروزرسانی
سپاهان صدر را پس می‌گیرد؟

تسنيم/ دو ديدار باقيمانده از هفته نوزدهم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال امروز (دوشنبه) در تهران و سيرجان برگزار خواهد شد تا پرونده اين هفته بسته شود.
هفته نوزدهم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال، هفته‌اي پر فراز و نشيب بود. مدعياني که مقابل رقباي خود متوقف شدند و تيم‌هايي که در انتهاي جدول فاصله خود را با تيم‌هاي بالا دستي کم کردند. با اين حال هنوز دو ديدار از رقابت‌هاي اين هفته باقي مانده است که مي‌تواند شرايط جدول را تغيير دهد.
گل‌گهر - ماشين‌سازي
تيمي که با بازيکنان خوبي ليگ اين فصل را شروع کرد و نتايج قابل قبولي گرفت، کم‌کم رو به افول رفت. گل‌گهر با هدايت امير قلعه‌نويي در ابتداي ليگ بيستم چهره يک تيم مدعي را نشان داد، اما نتايج اين تيم با نوسان همراه بود و اين تيم سيرجاني به رتبه يازدهم جدول سقوط کرده است. حالا قلعه‌نويي سعي دارد بار ديگر تيمش را به رتبه‌هاي بالاي جدول بياورد تا روزهاي سخت هفته‌هاي پاياني را تجربه نکند چرا که اکنون فقط 7 امتياز با منطقه سقوط فاصله دارد که اين فاصله مي‌تواند به سرعت کم شود. ديدار با ماشين‌سازي فرصت خوبي براي گل‌گهر است تا با يک جهش خوب خود را به ميانه جدول برساند. گل‌گهر در صورت پيروزي در اين ديدار تا رتبه هفتم جدول صعود خواهد کرد و اين مسئله فشار رواني را از روي اين تيم برمي‌دارد.
ماشين‌سازي در سوي ديگر ميدان، با سرعت بالايي به سمت سقوط مي‌رود. تيمي که از ابتداي فصل تاکنون، هنوز مالک، مدير و مربي خود را نشناخته است. ماشين‌سازان تبريزي که از تيم‌هاي با اصالت فوتبال ايران محسوب مي‌شوند، از ابتداي فصل به محله برو بيا تبديل شده‌اند. مديراني که مشخص نيست با چه فرمولي مي‌آيند و با چه استدلالي مي‌روند تا نوبت به نفرات جديدتري برسند. به همين دليل از ابتداي فصل به ترتيب وحيد بياتلو، سعيد اخباري، مهدي پاشازاده، سعيد اخباري (بار دوم)، مجتبي خورشيدي و حالا کاظم محمودي مسئوليت فني تيم را به عهده گرفته‌اند. در واقع ماشين سازي بعد از تراکتور شعبه شماره 2 محله برو بيا است، چرا که دو تيم تبريزي که يک مالک مشترک دارند، تغييرات زيادي را تجربه کرده‌اند.
مشخص نيست که تا شروع بازي چه اتفاقي رخ بدهد و کدام شخص روي نيمکت حضور داشته باشد و به همين دليل بسياري سقوط ماشين‌سازي را از حالا قطعي مي‌دانند. هرچند زمين فوتبال متفاوت با اين حواشي است و نمي‌توان ماشين‌سازي را سقوط کرده و شکست خورده دانست و شايد بازيکنان اين تيم براي اثبات خودشان هم که شده، بازي متفاوتي مقابل گل‌گهر انجام دهند.

سايپا - سپاهان
ديدار رفت دو تيم در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، با حاشيه همراه بود. ديداري که در ورزشگاه خالي از تماشاگر و در دقيقه چهارم آن به ناگاه انفجارهايي کنار زمين رخ داد و مشخص شد اين اقدام باشگاه سپاهان براي جشن تولد محرم نويدکيا بوده است. دقيقاً جايي که بازيکنان سايپا مسخ اتفاقات کنار زمين شده بودند تا سپاهاني‌ها به گل برسند و اين مسئله موجب اعتراض ابراهيم صادقي و شاگردانش شود. البته که اين بازي در نهايت با تساوي يک - يک به پايان رسيد و سپاهان نتوانست در خانه به پيروزي برسد، اما حالا بيش از آن ديدار به پيروزي نياز دارد. سپاهان بالاي جدول براي صدرنشيني با پرسپوليس رقابت مي‌کند و حالا اين فرصت را دارد که با توقف تيم يحيي گل‌محمدي مقابل پديده، با برتري مقابل سايپا فرار بزرگي به صدر جدول داشته باشد.
سايپا که از ابتداي فصل به دنبال ثبات در نتيجه‌گيري بوده، هنوز موفق به انجام اين کار نشده است. تيم ابراهيم صادقي که با شعار جوانگرايي و بازيکن‌سازي به کار خود ادامه مي‌دهد، تاکنون به همراه فولاد و آلومينيوم اراک با کسب 9 تساوي بيشترين تعداد مساوي را ميان تيم‌هاي ليگ برتري داشته و به همين دليل شکست اين تيم هم براي سپاهان کار آساني نيست. تيمي که به خوبي دفاع مي‌کند و ضعف در خط حمله باعث شده کمتر به پيروزي برسد. با اين حال سايپايي‌ها اين اميد را دارند که با پيروزي مقابل مدعي قهرماني اين فصل، وضعيت خود را در جدول سر و سامان و با انگيزه بيشتري به ليگ ادامه دهند.
نتايج ديدارهاي برگزار شده از هفته نوزدهم به‌شرح زير است:
آلومينيوم اراک صفر - فولاد خوزستان صفر
پديده مشهد يک - پرسپوليس يک
تراکتور تبريز صفر - مس رفسنجان صفر
نفت مسجدسليمان صفر - نساجي مازندران 2
ذوب‌آهن اصفهان يک - صنعت نفت آبادان صفر
استقلال صفر - پيکان صفر
برنامه ديدارهاي باقيمانده از هفته نوزدهم ليگ برتر:
دوشنبه - 16 فروردين 1400

سايپا - سپاهان، ساعت 16:30، ورزشگاه پاس قوامين
داوران: کميل غلامي، محمدجواد مداح، حامد تازه‌پور و حامد سيري
ناظر: حسن کامراني‌فر
گل‌گهر سيرجان - ماشين سازي تبريز، ساعت 17، ورزشگاه امام علي (ع) سيرجان
داوران: موعود بنيادي‌فر، حسن انتظاري، بهمن عبداللهي و ياسر همرنگ
ناظر: سعيد بطحايي


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره