نماد آخرین خبر

از آقای گل فوتبال جهان تا لژیونر ایران؛ ستاره‌هایی که خِفت می شوند!

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی

خبرآنلاين/ در سال هاي اخير مواردي رخ داده که ستاره و چهره هاي مطرح ورزشي مورد حمله سارقان قرار گرفتند و اموالشان به سرقت رفته است.
مريم روحي: چهره هاي مطرح و سلبريتي ها که عموما از قشر پولدار جامعه محسوب مي شوند؛ در تمام دنيا گزينه مورد علاقه سارقان هستند چرا که اين دزدان مطمئنند دست خالي از پيش آن ها برنمي گردند!
در سال هاي اخير دستبرد به اموال چهره هاي مطرح در ايران نيز افزايش پيدا کرده؛ هرچند که هنوز با ميانگين عموم جامعه اختلاف زيادي دارد.
هافبک پديده و جراحت شديد به خاطر يک گوشي!
در چند روز گذشته يکي از ناراحت کننده ترين اخبار و تصاوير مربوط به خفت گيري از سينا زامهران بازيکن تيم فوتبال پديده بود که سارقان براي ربودن گوشي تلفن همراه او آسيب بدني زيادي به زامهران زند و دست او نيز به شدت آسيب ديد.
زامهران پس از امضاي قرارداد و در راه بازگشت از تمرين پديده مورد حمله سارقان قرار گرفت و علي‌رغم آن‌که مقاومتي مقابل آن ها نداشت و گوشي خود را به آن‌ها داد، به شدت مجروح شد. زامهران درباره اين اتفاق گفت: مي‌خواستم پياده شوم و به خانه بروم، در را که باز کردم دو نفر من را روي صندلي هل دادند و اين اتفاقات که مي‌دانيد رخ داد. من قبلش با امين قاسمي نژاد رفتم شام بخورم، او را بردم خانه شان و برگشتم خانه خودمان که متاسفانه اين اتفاق رخ داد. با قمه زدند روي پا و شانه ام. يکي گفت گوشي ات را بنداز که انداختم و پرت کردم سمتشان و گفتم نزنيد اما زدند. نقاب نداشتند و من چهره شان را يادم است.

علي دايي و سارقي که او را نشناخت!
البته يکي از پرسروصداترين خفت گيري هاي اخير چهره هاي ورزشي حمله سارقان براي دزديدن گردنبند علي دايي بود. دوربين هاي مداربسته کاملا صحنه درگيري را شکار کرده بودند و در نهايت يکي از اين سارقان دستگير هم شد. اين اتفاق آبان 99 در خيابان جلوي دفتر علي دايي و در حضور دخترش رخ داد. سارقان بعد از زمين زدن دايي گردنبند او را دزديدند و رفتند.
يکي از مهاجمان به علي دايي اظهارنظر عجيبي انجام داد و گفت: داشتيم از آنجا رد مي‌شديم و به‌دنبال سوژه‌اي مي‌گشتيم که از او سرقت کنيم. درست در همان لحظه علي دايي از ساختماني بيرون آمد. من او را نشناختم، خيلي مواد کشيده بودم و حالت عادي نداشتم. همدستم برق طلاي گردنبند او را که ديد وسوسه شد تا سرقت کند. جلوتر که رفتم با خودم گفتم چقدر شبيه آقاي دايي است. اما چون اين روزها بدل افراد مشهور زياده شده با خودم گفتم نه حتما بدل آقاي دايي است. حتي همدستم که سرقت را انجام داد، وقتي ترک موتورم نشست گفت که «فکر کنم علي دايي بود.»، اما من گفتم حتما شبيه‌اش است.
اتفاق مشابه براي بازيکن پرسپوليس
بعد از اين اتفاق سيامک نعمتي بازيکن پرسپوليس هم از تجربه خود در اين باره صحبت کرد. او اعلام کرد حدود 10 روز قبل از وقوع اين حادثه براي علي دايي او هم مورد هجوم سارقان قرار گرفته است.
نکته جالب توجه اين است که چهارسال پيش هم در حالي که منشا و نعمتي در اهواز سر تمرين بودند، وسايلشان در اتاق هتل به سرقت رفت.
سرقت از بازيکن سومقاييت در تونل توحيد
مهدي شريفي نيز که در حال حاضر در سومقاييت آذربايجان بازي مي کند، يک بار در تونل توحيد مورد هجوم دو موتورسوار قرار گرفت که آن ها بعد از آسيب زدن به بيني و صورت او، کيف، وسايل شخصي و موبايل شريفي را به سرقت بردند.
نمونه هاي مشابه غير وطني!
دو سال پيش هم چنين اتفاقي براي اوزيل و کولاسيناچ دو همبازي در تيم آرسنال رخ داد. تصاوير ضبط شده نشان داد که کولاسيناچ که همراه اوزيل بود، علي رغم مسلح بودن سارقان به چاقو با آن ها درگير مي‌شود و به ناچار پا به فرار مي‌گذارند. سپس به تعقيب آن ها مي‌پردازند تا اينکه به رستوراني در گلدرز گرين رفته و درخواست کمک مي‌کنند.
حدود يک سال پيش نيز دله الي هافبک مطرح انگليسي تيم فوتبال تاتنهام در خانه اش مورد هجوم سارقان قرار گرفت و با چاقو زخمي شد. دو سارق به خانه دله الي وارد شدند که درگيري او با سارقان به زخمي شدن علي از ناحيه صورت انجاميد اما جراحت او جدي نبود. با اين حال درگيري فيزيکي او و برادرش با سارقان فايده نداشت و سارقان با دزديدن جواهرات و ساعت گرانقيمت نامزد او، فرار کردند.
فرتونگن ديگر بازيکن تاتنهام نيز زماني که همراه تيمش براي بازي در ليگ قهرمانان اروپا در آلمان بود، مورد هجوم سارقان قرار گرفت اما آسيبي به همسر و فرزندش نرسيد.

اما يکي از نکات مورد توجه در خصوص خفت گيران ايران اين است که آن ها علاقه کمتري به حمله به افراد معروف دارند و اگر چنين اتفاقي هم مي افتد علت اصلي آن عدم شناخت شخص است. در واقع به نظر مي رسد آن ها به خوبي مي دانند که چنين نوع سرقت از افراد مشهور تبعات سنگين ترين براي آن ها دارد و احتمال شناسايي شان بيشتر از افراد عادي است. از طرفي چهره هاي معروف کمتر پيش مي آيد در شرايطي باشند که خفت گيران بتوانند به راحتي به آن ها حمله کنند.
از سوي ديگر اما سرقت اموال اين افراد از جمله خودرو همواره مورد توجه سارقان قرار داشته؛ يعني سارقان براي مواجه چهره به چهره با افراد مشهور دوري مي جويند اما پيش آمده که اموال خانه يا ماشين آن ها به سرقت رفته است. در خارج از ايران هم بسيار پيش آمده که سارقان به خانه فوتباليست ها رفتند و اموال آن ها را دزديدند. آنخل دي ماريا بازيکن آرژانتيني پاري سن ژرمن نيز چند هفته پيش به همين علت و البته گروگان گيري در ميانه بازي از زمين خارج شد و با اشک مسابقه را ترک کرد.
سرقت چيني از ورزشکار ايراني!
حسين وفايي نماينده اسنوکر ايران که براي حضور در مسابقات جهاني در چين حضور داشت، وسايلش به سرقت رفت. او در باره اين سرقت گفت:در بيجينگ و منتظر پرواز دوم بودم و در حالي که مقابل گيت‌هاي ورودي روي صندلي خوابيده بودم وسايلم را از بالاي سرم ربودند و گذرنامه، کيف پول و همه وسايلي که در  کيفم داشتم به سرقت رفت.
فيشينگ وسط بازي پيکان!
اما شيوه  ديگري هم براي سرقت از ورزشکاران وجود دارد و آن خالي کردن حساب يا به اصطلاح فيشينگ است! اسماعيل شريفات در زمان بازي در پيکان به اين شکل از حسابش دزدي شد. اين اتفاق زماني رخ داد که اين بازيکن در ترکيب تيمش برابر صنعت نفت آبادان حضور داشت. او درباره اين سرقت اظهار کرد: بعد از پايان ديدار مقابل صنعت نفت وقتي تلفن همراه خودم را برداشتم ديدم در چند نوبت با رمز دوم من با مبالغ ميليوني خريد انجام ‌شده است و اين خريدها تا آنجا انجام شد که در حال حاضر تنها 50 هزار تومان از حساب من باقي مانده است!
عقاب هم طعمه شد!
يک سال پيش هم اموال احمدرضا عابدزاده دروازه بان اسبق تيم ملي و باشگاه پرسپوليس در مازندران به سرقت رفت اما از چهار سارق، سه نفرشان دستگير شدند. قضيه از اين قرار بود که در 19 فروردين خبر رسيد که سارقان به ويلا و رستوران احمدرضا عابدزاده در شهرستان کلاردشت دستبرد زده‌اند.
او درباره نحوه اين سرقت گفت: يک‌نفر با من تماس گرفت که آيا خاطرات ورزشي‌ام را فروخته‌ام که جواب منفي دادم و گفتم که همه آن‌ها در ويلاي شخصي در شهرستان کلاردشت است. آن فرد گفت که يک نفر مقداري از اموال من را در اين شهر به فروش گذشته است که من راهي ويلايم شدم و ديدم که دو قفل بزرگ را شکسته‌اند و وسايل را سرقت کرده‌اند.

تابلوي باارزشي که بعد از شکست چين به او اهدا شده بود توسط سارقان ربوده شد. يک پيراهن ، دستکش او در جام جهاني 1998، هدايا و لوازم گرانقيمت خانه او نيز به سرقت رفت.
دزدان حرف گوش کن!
اواخر فروردين سال 99 نيز امير حسين صادقي  با انتشار يک استوري اعلام کرد که خودروي مزدا 3 او به سرقت رفته است. او در حرکتي جالب از سارقان خواست خودروي او را پس بدهند! حدود سه ماه بعد سارقان به حرف او گوش دادند اما فقط اسکلت ماشين صادقي برگرداندند. در واقع آن ها قطعات خودرو او را غارت کردند.
آذر ماه 99 نيز خودروي ساندروي منصور رشيدي دروازه بان سابق استقلال به سرقت رفت؛ در زمستان خودروي رشيدي هم پيدا شد اما با حدود 20 ميليون خسارت!


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد