نماد آخرین خبر

بررسی عملکرد سرمربی استقلال/ نمره قبولی برای مجیدی بعد از ۴ بازی

منبع
مهر
بروزرسانی
بررسی عملکرد سرمربی استقلال/ نمره قبولی برای مجیدی بعد از ۴ بازی

مهر/ تيم فوتبال پيکان در هفته نوزدهم رقابتهاي ليگ برتر استقلال را در ورزشگاه آزادي متوقف کرد تا نوار پيروزي‌هاي مجيدي با اين تيم قطع شود.
 از هفته نوزدهم رقابتهاي ليگ برتر، آبي پوشان تهران در حالي در ورزشگاه آزادي نخستين ديدار سال ۱۴۰۰ خود را مقابل پيکان انجام دادند که دو تيم به تازگي در جام حذفي يکديگر را ملاقات کرده بودند و شناخت خوبي از هم داشتند.
حتي پيش از بازي هم مشخص بود استقلالي‌ها براي رسيدن به پيروزي در اين بازي کار دشواري دارند. چرا که شاگردان مجيدي به تازگي دچار کرونا زدگي شده بودند و تعداد قابل ملاحظه‌اي از بازيکنان اين تيم به دليل ابتلا به ويروس کويد ۱۹ در قرنطينه بودند و تعداد نسبتاً زيادي از جلسات تمريني را از دست داده بودند.
بعد از آنکه آبي پوشان در روز يازدهم اسفند با توقف خانگي مقابل مس رفسنجان دو امتياز حساس را از دست دادند، محمود فکري بعد از ۱۵ هفته از هدايت اين تيم کنار رفت تا فرهاد مجيدي بار ديگر سکان دار هدايت استقلال شود. مجيدي از ابتداي بازگشتش ۳ بار در ليگ برتر و يک بار نيز در جام حذفي به ميدان رفت که حاصل اين ۴ بازي، ۳ پيروزي و يک مساوي است.
مجيدي کارش را در استقلال با پيروزي خانگي مقابل فولاد آغاز کرد تا در گام اول نکونام و تيمش را با نتيجه يک بر صفر از پيش رو بردارد و بعد از آن در مرحله يک شانزدهم جام حذفي با پيکان ديدار کرد که در آن بازي هم با نتيجه ۲ بر يک به پيروزي رسيد. وي سپس به تبريز رفت و تيم انتهاي جدولي ماشين سازي را با نتيجه ۲ بر صفر شکست داد رسيد تا کارش را با ۳ پيروزي متوالي آغاز کند.
ديدار استقلال (۱) و فولاد (صفر) در هفته شانزدهم که اولين حضور فرهاد مجيدي بود

وقفه ۱۷ روزه بين آخرين ديدار آبي پوشان در سال ۹۹ و نخستين ديدار آنها در سال ۱۴۰۰ و کرونا زدگي اين تيم قبل از ديدار دوباره مقابل پيکان باعث شد تا استقلالي‌ها ديدار چندان دلچسبي را مقابل پيکان ارائه نداده و نوار پيروزي‌هاي آنها نيز قطع شود.
استقلالي‌ها بعد از بازگشت مجيدي در هر ۳ ديدار شان در ليگ کلين شيت ثبت کردند و تنها گل خورده آنها در ۴ بازي به ديدار حذفي مقابل پيکان باز مي‌گردد که اين نشان از بهبود شرايط اين تيم در فاز دفاعي دارد. اما خط حمله اين تيم در اين ۴ بازي ۵ بار (۳ بار در ليگ و ۲ بار در جام حذفي) به گل رسيد که اين آمار نشان مي‌دهد آنها در اين زمينه نياز به کار بيشتري دارند.
آمار ۳ پيروزي، يک مساوي، ۵ گل زده و يک گل خورده در ۴ بازي در مجموع آمار خوبي است که بايد بر اساس آن به فرهاد مجيدي در بازگشتش به جمع آبي پوشان، نمره قبولي داد.
مجيدي و شاگردانش با توجه به لغو ديدارشان مقابل صنعت نفت، تا روز ۲۶ فروردين که بايد در جده به مصاف الاهلي عربستان بروند ديداري ندارند و حالا آنها يک فرصت ۱۱ روزه دارند تا براي ديدارهاي مهم مرحله ليگ قهرمانان آسيا که با ديدار برابر نماينده عربستان آغاز مي‌شود، خود را آماده نمايند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره