نماد آخرین خبر

تیم ملی والیبال باید از المپیک «ریو» تا «توکیو»پوست‌اندازی می‌کرد

منبع
مهر
بروزرسانی
تیم ملی والیبال باید از المپیک «ریو» تا «توکیو»پوست‌اندازی می‌کرد

مهر/ دبير کل اسبق فدراسيون واليبال گفت: در فاصله دو المپيک «ريو» تا «توکيو» بايد پوست اندازي در تيم ملي انجام مي‌شد.
مرحله نخست اردوهاي تيم ملي واليبال از ۱۱ فروردين ماه شروع به کار کرد. تيم ملي براي حضور در رقابت‌هاي ليگ ملت‌هاي واليبال و المپيک توکيو خود را مهيا مي‌کند. پس از انتشار ليست اوليه تيم ملي همچون گذشته برخي انتقادها راجع به نفرات دعوت شده به اردوي ملي مطرح شد.
محمود افشار دوست درباره انتقادات مطرح بر ليست تيم ملي واليبال گفت: هميشه زمان انتشار ليست تيم ملي انتقاداتي از سوي بازيکنان، مربيان، کارشناسان و … مطرح مي‌شود و اين موضوع طبيعي است. قطعاً اطلاعات با توجه به صحبت‌هاي صورت گرفته و نظرات مربيان انجام شده است.
کارشناس واليبال تاکيد کرد: قاعدتاً مربيان در آستانه بازي‌هاي المپيک و انتخاب بازيکنان در پست‌هاي مختلف، تمايل بيش‌تري به گزينش بازيکنان با تجربه دارند. تعدادي بازيکن با تجربه و شناخته شده داريم و در کنار آنها طبيعي است چند بازيکن جوان هم باشند. سلايق مربيان با يکديگر متفاوت است اما نکته حائز اهميت اين است نفرات دعوت شده توان فني بالايي دارند.
وي در پاسخ به اين سوال که هرزمان از پوست اندازي در تيم ملي صحبت شد اهميت رويدادهاي پيش رو مطرح مي‌شود تا مجدداً به ترکيب اصلي و هميشگي باز گرديم، پس چه زماني پوست اندازي و تزريق بازيکنان بايد انجام گيرد؟ گفت: پس از هر المپيک بايد پوست اندازي صورت گيرد. بعد از المپيک ريو زمان مناسبي بود تا تعداد بازيکنان جوان زيادي به تيم ملي ملحق شوند. شايد در آن مقطع شرايط سني بازيکنان طوري نبود که بخواهيم آنها را کنار و بازيکن جديد جايگزين کنيم.
افشاردوست افزود: شايد بهتر بود در فاصله المپيک ريو تا توکيو در مسابقات مختلف از جوانان استفاده مي‌شد تا انگيزه آنها در کنار ستاره‌ها بيشتر و تجربه کسب مي‌کردند. اينگونه به ترکيب بهتري مي‌رسيديم. نمي‌توانم دليل خاصي بگويم که چرا از جوانان زياد استفاده نمي‌شود. بهتر است که اين اتفاق رخ دهد.

وي در پايان گفت: سال جديد بر هموطنان مبارک باشد، اميدوارم سالي سرشار از سلامتي باشد و هر چه زودتر از شر ويروس منحوس کرونا رها شويم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره