برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خط حمله، برگ برنده آبی‌ها در آسیا

منبع
مهر
بروزرسانی
خط حمله، برگ برنده آبی‌ها در آسیا

مهر/ مربي سابق تيم استقلال گفت: بي ترديد استقلال در ليگ قهرمانان آسيا در سخت‌ترين گروه ممکن در غرب آسيا قرار دارد و کار اين نماينده ايران براي صعود به مرحله بعد ساده نيست.
تيم فوتبال استقلال از اولين دقايق بامداد جمعه ۲۷ مهر رقابتش در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا را با ديدار مقابل الاهلي آغاز مي‌کند و اين آغاز راه دشوار اين تيم براي صعود به مرحله بعدي رقابت‌ها است.
اميد طيري مربي سابق آبي پوشان در گفتگو با خبرنگار مهر در اين خصوص اظهار داشت: اين واقعيتي غير قابل کتمان است که استقلال در سخت‌ترين گروه ممکن قرار گرفته است. صعود از اين گروه واقعاً دشوار است. نه تنها استقلال، بلکه هر چهار تيم حاضر در اين گروه کار سختي براي صعود دارند. بي دليل به اين گروه نام گروه مرگ را نداده‌اند.
مربي سابق آبي پوشان گفت: فوتبال در آسيا پيشرفت کرده و شتاب اين پيشرفت در ايران به اندازه کشورهاي پيشرفته آسيايي مثل نبوده. لذا متأسفانه بايد گفت ما از سطح اول فوتبال آسيا دور شديم و همين کار همه تيم‌هاي ما را براي موفقيت در اين تورنمنت معتبر دشوار مي‌کند.
وي تصريح کرد: شانس استقلال از شانس ۳ تيم ديگر حاضر در اين گروه کمتر نيست و آنها بايد با نتايجي که مي‌گيرند اين شانس را بازي به بازي افزايش دهند.
طيري خاطرنشان ساخت: استقلال در سه بازي آخرش در ليگ برتر هيچ گلي دريافت نکرده و اين را مي‌توان يک نقطه قوت و مثبت براي اين تيم دانست، اما از نظر من برگ برنده آبيها در آسيا خط حمله پرقدرت اين تيم است. مهاجماني که اگر آماده باشند، هيچ خط دفاعي در آسيا از گزند آنها در امان نيست.

کارشناس فوتبال در ادامه بيان داشت: يکي از نقاط ضعف آبي پوشان هم فقدان خلاقيت و در خط مياني و کمبود پاس‌هاي کليدي است که متأسفانه اين موضوع تا حدودي روي کارايي همان مهاجمان تأثير گذاشته است.
مربي پيشين آبي پوشان تاکيد کرد: از نظر من نقش بازيکني مثل فرشيد اسماعيلي در اين رقابت‌ها خيلي تعيين کننده است. اسماعيلي بهترين بازيکني است در بين نفرات استقلال که بتواند با خلاقيت و پاس‌هاي کليدي مهاجمان تيمش را تغذيه کند. اگر اسماعيلي در سطح خودش بازي کند و انتظارات را برآورده کند، قطعاً قدرت خط حمله بيشتر شده و ضريب اطمينان براي صعود بالا مي‌رود.
طيري در پايان با ابراز اميدواري براي همه نماينده‌هاي کشورمان در مرحله گروهي اين مسابقات گفت: بايد يک تبريک ويژه هم به تيم فولاد بگويم که با شايستگي العين امارات را در هم کوبيد تا کشورمان با سهميه حداکثري در مرحله گروهي مسابقات حضور پيدا کند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره