برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
ورزشی

پروتکل‌های AFC درباره بازیکنان مبتلا به کرونا

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پروتکل‌های AFC درباره بازیکنان مبتلا به کرونا

ورزش 3/ پس از اينکه 5 بازيکن النصر به ويروس کرونا مبتلا شدند، صفحات خبري عربستاني پروتکل هاي AFC درباره بازيکنان مبتلا به کرونا را منتشر کردند.
در رقابت هاي فصل گذشته ليگ قهرمانان آسيا بود که تعداد زيادي از بازيکنان الهلال به ويروس کرونا مبتلا شدند و به دليل افزايش شمار افراد مبتلا در اين تيم، کنفدراسيون فوتبال آسيا تصميم گرفت تا اين تيم عربستاني را از دور رقابت ها کنار بگذارد.
روز گذشته نيز ديگر باشگاه عربستاني يعني النصر با بحران ابتلاي شمار زيادي از افراد خود به کرونا مواجه شد. در اين ميان 5 بازيکن النصري ها به علاوه 4 نفر از اعضاي تدارکاتي اين تيم به دليل ابتلا به کرونا راهي قرنطينه شدند و بحث و گمانه زني درباره قوانين AFC در اين خصوص مطرح شد.
در حاليکه پيش از آغاز رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا عنوان شده بود هر فردي به ويروس کرونا مبتلا شود، از اين رقابت ها اخراج خواهد شد، اما رسانه هاي عربستاني با رد اين موضوع، پروتکل هاي کنفدراسيون فوتبال آسيا در قبال افراد مبتلا را منتشر کردند.
در اين قوانين آمده است چنانچه تست کروناي شخصي مثبت شده ولي علائم خاصي نداشته باشد، هر 72 ساعت يکبار از آن شخص تست ويروس کرونا به عمل خواهد آمد تا زمانيکه جواب آزمايش او منفي شود. پس از اينکه تست فرد مبتلا منفي شد، به فاصله 24 ساعت يکبار ديگر از آن شخص آزمايش کرونا به عمل مي آيد و در صورتي که تست دوم نيز منفي شد، او مي تواند در تمرينات و مسابقات تيمش شرکت کند.
به هر حال از آنجايي که رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا به صورت فشرده و در تنها 12 روز برگزار مي شود، پروسه منفي شدن تست هاي کرونا به تنهايي 5 روز زمان مي برد که به نظر مي رسد حتي با وجود اين قوانين، فرد مبتلا بازي هاي تيمش را از دست بدهد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد