برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فوتبال ایران در آستانه فروپاشی بزرگ

منبع
طرفداري
بروزرسانی
فوتبال ایران در آستانه فروپاشی بزرگ

طرفداري/ با شرايطي که اين روز‌ها کشور ايران با آن دست و پنجه نرم مي‌کند، انتظار مي‌رود فصل بعد شاهد کوچ بازيکنان بيشتري به خارج از ايران باشيم.
در شرايطي که 4 تيم ايراني استقلال، پرسپوليس، تراکتور و فولاد هم اکنون درگير ليگ قهرمانان آسيا هستند، به نظر مي رسد از هم اکنون پيشنهادهاي تيم هاي خارجي ذهن برخي بازيکنان ايراني را درگير کرده است.
از يک طرف رسانه هاي قطري خبر از عقد قرارداد کنعاني زادگان با باشگاه الاهلي داده اند و از طرف ديگر به نظر مي رسد بازيکناني مثل احمد نوراللهي و حتي مهدي ترابي هم با پيشنهادهايي روبرو هستند و ممکن است فصل بعد براي ادامه فوتبال شان راهي قطر شوند.
از استقلال هم رسانه ها اخبار متفاوتي در مورد پيشنهادهاي مهدي قائدي منتشر کرده اند. همچنين گفته مي شود بازيکناني مثل فرشيد اسماعيلي، شيخ دياباته و حتي سياوش يزداني مورد توجه چند تيم قطري قرار گرفته اند و ممکن است فصل بعد فوتبال شان را در اين کشور ادامه بدهند.
اما چرا بازيکنان فوتبال ايران اينقدر راحت به پيشنهادهاي تيم هاي نه چندان مطرح قطري پاسخ مثبت مي دهند؟ جواب ساده است، در حال حاضر قيمت ارز به شکلي است که هيچ باشگاه ايراني نمي تواند با پيشنهادهاي باشگاه هاي قطري رقابت کند و بنابراين ستاره هاي فوتبال يکي يکي راهي اين کشور مي شوند.
اين تمام ماجرا نيست، در حال حاضر کشوري مثل آذربايجان که فوتبالش در حال توسعه است با بازيکنان درجه 2 و 3 فوتبال ايران وارد مذاکره مي شود، بازيکناني که با پيشنهاد اين کشور روبرو مي شوند پولي در حد ايران دريافت مي کنند با اين تفاوت که خلاف ليگ برتر، خيال شان از دريافت قراردادشان کاملا راحت است. برخي بازيکنان ليگ برتري در حال حاضر مدعي هستند از آذربايجان پيشنهاد 100 تا 150 هزار دلاري دارند که همين مبلغ با توجه به نوسانات ارزي و رفت و برگشت دلار در کانال 23 تا 25 هزار تومان، برابر است با 2/5 ميليارد تا 3/5 ميليارد تومان که از دستمزد آنها در ايران کمتر نيست.

با اين حال چرا اين پيشنهادها ليگ برتر فوتبال ايران را در آستانه فروپاشي قرارداده است؟ ماجرا اين است که فوتبال ايران سال ها است در بازيکن سازي ناکام بوده و طبيعي است در اين ليگ خالي از ستاره، جدايي بازيکنان تاثيرگذار صدمات جبران ناپذيري به باشگاه ها مي زند چرا که اصلا جانشيني براي آنها وجود ندارد.
اگر در سال هاي قبل ستاره هاي فوتبال ايران به خارج از کشور مي رفتند، بازيکناني بودند که جانشين آنها شوند اما در حال حاضر شرايط به هيچ وجه به اين شکل نيست.
با اين شرايط بايد منتظر ماند و ديد راهکار مديران فوتبال براي خروج ستاره ها از ايران چه خواهد بود.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره