برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

برگزاری المپیک توکیو بدون تماشاگر قوت گرفت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
برگزاری المپیک توکیو بدون تماشاگر قوت گرفت

ايسنا/ با شرايط شيوع کرونا، ايده برگزاري المپيک توکيو بدون تماشاگر قوت گرفت.
برگزارکنندگان بازي هاي المپيک ۲۰۲۰ توکيو اقدامات سختگيرانه‌اي براي مقابله با ويروس کرونا طراحي کردند.
در حالي که تنها سه ماه به بازي ها مانده است، ژاپن با شيوع دوباره ويروس کرونا روبرو شده است. برخي مردم از  يوشيهيده سوگا نخست وزير  اين کشور عصباني هستند که بارها وعده داده است که اين رويداد در هر صورت برگزار مي شود.
در حال حاضر عدم حضور تماشاگران خارجي به المپيک توکيو قطعي شده است و تصميم گيري در مورد اجازه دادن به تماشاگران داخلي به زمان ديگري موکول شده است.
سيکو هاشيموتو رئيس توکيو ۲۰۲۰ گفت که گرچه برگزارکنندگان به دنبال حضور بيشتر تماشاگر هستند ولي آنها اقدامات خودشان را انجام خواهند داد. وي در يک نشست خبري گفت: ژاپن آماده برگزاري بازي‌ها بدون تماشاگر است.
سازمان دهندگان، شامل کميته بين المللي المپيک (IOC) و دولت ژاپن ، در بيانيه مشترکي گفتند که همه اقدامات متقابل ممکن را به کار مي گيرند تا بالاترين اولويت را به ايمني ورزشکاران اختصاص دهند.

کريستف دوبي ، يکي از مقامات IOC  همچنين از تصميم اجباري نبودن واکسن براي  ورزشکاران دفاع کرد و گفت که هر کشوري به واکسن هاي کرونا دسترسي ندارد مي تواند بدون واکسن به ژاپن بيايد.
مقامات گفتند که ورزشکاران هر روز مورد آزمايش قرار مي گيرند و همه شرکت کنندگان بايد قبل از ورود دو تست منفي داشته باشند.
حالت اضطراري
بخشهايي از ژاپن ، از جمله پايتخت توکيو، آخر هفته تحت وضعيت اضطراري جديد قرار گرفت و بيشتر مردم ژاپن فکر مي کنند اين بازيها که به دليل همه گيري از سال ۲۰۲۰ به بعد موکول شده بود، بايد لغو يا دوباره به تأخير بيفتد.
وضعيت اضطراري که قرار است تا ۱۱ مي ادامه داشته باشد، رستوران ها و فروشگاه هاي بزرگ، سينماها و ساير اماکن تجاري را تعطيل کرده است.
توماس باخ ، رئيس IOC ، به برگزارکنندگان گفت که تصميم به اعلام وضعيت اضطراري را کاملاً درک کرده است.
پيش بيني مي شود حتي بدون تماشاگران خارجي بيش از ۱۰ هزار ورزشکار، مربي و کادر پشتيباني در  المپيک حضور داشته باشند.
اگرچه ژاپن به اندازه بسياري از کشورها از کرونا رنج نبرد اما ميزان عفونت به سطحي رسيده است که بالاترين نرخ را نشان مي دهد.
روز چهارشنبه ، توکيو ۹۲۵ مورد جديد ابتلا به کرونا را گزارش کرد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد