برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
ورزشی

پرسپولیس با مالکیت توپ به دنبال قهرمانی در آسیا

منبع
مهر
بروزرسانی
پرسپولیس با مالکیت توپ به دنبال قهرمانی در آسیا

مهر/ تيم فوتبال پرسپوليس در تمام بازي‌هاي خود در مرحله گروهي ليگ قهرمانان ۲۰۲۱ موفق به ثبت رکورد ديگري شد.
 تيم فوتبال پرسپوليس با کسب ۱۵ امتياز به عنوان صدرنشين گروه E ليگ قهرمانان آسيا صعود کرد تا در مرحله يک هشتم نهايي اين مسابقات با استقلال تاجيکستان بازي کند.
شاگردان يحيي گل‌محمدي در حالي پنج پيروزي و يک شکست را در کارنامه بازي‌هاي گروهي خود ثبت کردند که در تمام ۶ مسابقه خود مالکيت توپ را به طور کامل در اختيار داشتند.
بازيکنان پرسپوليس به طور ميانگين در هر بازي ۶۱ درصد توپ را مقابل حريفان خود در اختيار داشتند. اين تيم در ديدار برگشت خود مقابل گوا هند بيشترين مالکيت را داشت و برد 4 بر صفر را هم از خود در اين مسابقه بر جاي گذاشت.
يحيي گل محمدي که بارها در نشست هاي خبري خود از علاقه اش به حفظ و چرخش توپ در زمين مسابقه گفته بود ظاهرا موفق شده اين تاکتيک را به بازيکنان پرسپوليس به خوبي ديکته کند.
سرخپوشان پايتخت که بهترين نتيجه تاريخ خود در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا را کسب کردند بيشترين تعداد گل زده را همراه با استقلال تهران در اين رقابت‌ها داشتند. استقلال و پرسپوليس هر کدام ۱۴ گل در بازي‌هاي گروهي به ثمر رساندند تا ۳۳/‏۲‬ گل در هر بازي به عنوان ميانگين براي خود ثبت کنند.

شاگردان يحيي با وجود اينکه همچون فصل گذشته پنج گل در مرحله گروهي خوردند اما ۵ امتياز بيشتر از سال قبل کسب کردند تا اقتدار خود را از همين ابتدا به رقيبان آسيايي نشان دهند.
نايب قهرمان فصل گذشته ليگ قهرمانان آسيا در حالي به مرحله بعدي اين مسابقات رسيد که تيم‌هايي نظير السد و الدحيل قطر، پاختاکور ازبکستان و الاهلي عربستان نتوانستند به دور حذفي اين مسابقات راه پيدا کنند.
شاگردان يحيي گل محمدي در بين هشت تيم راه يافته از منطقه غرب به دور حذفي بهترين درصد مالکيت توپ را داشته و استحکام خود در خط دفاعي را نيز به رخ آنها کشيد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره