برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۴۷ سهمیه واکسن کرونا برای تیم اسکوچیچ

منبع
فرهيختگان
بروزرسانی
۴۷ سهمیه واکسن کرونا برای تیم اسکوچیچ

فرهيختگان/ تيم‌ملي فوتبال ايران در مرحله دوم انتخابي جام‌جهاني ۲۰۲۲ و انتخابي جام ملت‌هاي ۲۰۲۳ آسيا، روز ۱۳ خرداد در بحرين به مصاف هنگ‌کنگ مي‌رود و ۱۷ خرداد مقابل بحرين و ۲۱ خرداد برابر کامبوج به ميدان مي‌رود و درنهايت نيز ۲۵ خرداد تيم‌ملي کشورمان با عراق روبه‌رو مي‌شود. اين درحالي است که ابلاغ کنفدراسيون فوتبال آسيا درحال ارسال به فدراسيون‌هاي ملي است که بر همين اساس در اين ابلاغ از فدراسيون‌هاي ملي خواسته شده است فصل آينده پيش از شروع بازي‌هاي ليگ حرفه‌اي فوتباليست‌ها در برابر کوويد-۱۹ واکسينه شوند و اين دغدغه فدراسيون فوتبال و همچنين باشگاه‌ها را براي برگزاري بازي‌هاي ليگ کاهش خواهد داد.
درواقع براساس اطلاع‌رساني سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا، در اين بخشنامه يادآور شده است فوتباليست‌ها به‌دليل برگزاري بازي‌ها مدام درحال سفر و حضور در اماکن عمومي ازجمله فرودگاه و هتل و درمعرض ابتلا به کوويد-۱۹ هستند، از اين‌رو فدراسيون‌هاي ملي بايد در مذاکره با وزارت بهداشت کشور خود تيم‌هاي فوتبال را در ليست دريافت واکسن کوويد-۱۹ قرار دهند. با اين‌حال اين موضوع باعث شده واکسيناسيون بازيکنان تيم‌ملي فوتبال ايران تا قبل از اعزام به بحرين نيز در دستورکار فدراسيون فوتبال قرار گيرد و شنيده مي‌شود در اين زمينه توفيقاتي نيز حاصل شده است.
پيش‌تر اسکوچيچ، سرمربي تيم‌ملي هم از فدراسيون فوتبال خواسته بود قبل از سفر تيم‌ملي به بحرين اعضاي تيم‌ملي واکسينه شوند، چراکه تنها ابتلاي يکي از بازيکنان تيم‌ملي مي‌تواند صعود ايران به جام جهاني ۲۰۲۲ را به چالش بکشد. تيم‌ملي فوتبال ايران پيش از سفر به بحرين، اردويي را در جزيره کيش برگزار مي‌کند. کاروان ايران ۴ خرداد به کيش مي‌رود و روز ۱۰ خرداد، اين جزيره را به‌صورت مستقيم به‌سمت بحرين ترک مي‌کند.
از سوي ديگر عليرضا بيرانوند، دروازه‌بان تيم‌ملي فوتبال ايران از فدراسيون فوتبال نيز درخواست کرده بود در راستاي دريافت واکسن کرونا براي ملي‌پوشان اقدام کنند. وي با نگراني عنوان کرده بود تيم‌ملي فوتبال، خردادماه براي برپايي اردوي آماده‌سازي به جزيره کيش مي‌رود و خداي ناکرده اگر يکي از بازيکنان کرونا بگيرد، بايد دوهفته قرنطينه شود و عملا چهار بازي انتخابي جام جهاني در بحرين را از دست مي‌دهد.
برهمين اساس و طبق شنيده‌هاي خبرنگار «فرهيختگان» ۴۷ سهميه واکسن براي واکسيناسيون کاروان تيم‌ملي دراختيار فدراسيون فوتبال قرار گرفته و احتمالا برخي ملي‌پوشان داخلي در هفته پاياني ارديبهشت دوز اول را دريافت خواهند کرد.
درحالي‌که اکثر بازيکنان اصلي تيم‌ملي فوتبال ايران در خارج کشور شاغل و ساکن هستند و تا حالا در کشورهاي محل سکونت خود واکسن کرونا دريافت کرده‌اند، گفته مي‌شود باقي لژيونرها هم واکسن خواهند زد. براساس شنيده‌هاي خبرنگار «فرهيختگان» درحال حاضر بازيکناني مانند پورعلي گنجي و عليرضا جهانبخش واکسن زده‌اند و احتمالا اين موضوع شامل سردار آزمون و بازيکنان شاغل در ليگ ستارگان قطر هم خواهد شد.

پيش از اين اعلام شده که براساس ليست ارائه‌شده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، تاييد آنها و طبق کد ملي، ورزشکاران درحال تزريق واکسن هستند و مطابق ليست اعلامي تاييد شده و نيز برحسب کدملي واکسيناسيون انجام مي‌شود و امکان تزريق براي افراد متفرقه وجود ندارد. اين رويه براي ملي‌پوشان فوتبال ايران نيز به همين شکل رعايت خواهد شد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد