برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جزییات درگیری‌های ریز و درشت در ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران

منبع
مهر
بروزرسانی
جزییات درگیری‌های ریز و درشت در ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران

مهر/ صحنه هاي زشت و زننده بين بازيکنان دو تيم فوتبال پرسپوليس و سپاهان اصفهان محصول ديگري از برگزاري رقابت هاي ليگ برتر بدون درنظر گرفتن نظم بود.
 ديدار تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و سپاهان اصفهان در هفته بيست و دوم رقابت‌هاي ليگ برتر در حالي با تساوي يک - يک به پايان رسيد که حساسيت بالاي اين ديدار باعث اتفاقات حاشيه‌اي فراوان در طول زمان بازي و پس از اتمام آن رقم خورد.
چند خطا و صد بد و بيراه با يک سوت!
بيژن حيدري قضاوت الکلاسيکوي فوتبال ايران را در دور برگشت رقابت‌هاي فصل جاري بر عهده داشت. داور متشخصي که عشق به فوتبال را پس از طبابت دنبال مي‌کند. با اين حال قضاوت حيدري باعث بروز حاشيه‌هاي فراواني شد. بازيکنان پرسپوليس در نيمه اول دوبار معتقد به خطاي پنالتي مدافعان سپاهان بودند اما حيدري تصميم به ادامه بازي گرفت تا باعث اعتراض گسترده نيمکت‌نشينان پرسپوليس شود.
عملکرد حيدري در نيمه دوم نيز باعث تشنج روي نيمکت سپاهان شد تا در اين بين برخي از اعضاي دو تيم که روي نيمکت بودند به همديگر ناسزا بگويند. صحبت‌هايي که با دخالت مسئولان دو تيم و داور چهارم ختم به خير شد.
يک خطاي هند و هزاران اعتراض

بازيکنان سپاهان در ثانيه‌هاي پاياني بازي با پرسپوليس نظر بر خطاي هند احسان پهلوان روي خط محوطه جريمه سرخپوشان داشتند اما حيدري چنين تشخيصي نداشت تا به جاي دميدن در سوت خود به نشانه خطا تصميم به زدن سوت پايان بازي بگيرد. اين سوت اعتراض تمام اعضاي نيمکت نشيني و بازيکنان سپاهان را به همراه داشت تا به سمت تيم داوري يورش بياورند.
ورود سيدجلال به بلبشوي زردها
کاپيتان پرسپوليس پس از ديدن اين صحنه از بازيکنان سپاهان خواست تا خود را کنترل کنند و اعتراض بيهوده به داور بازي نکنند. سيدجلال از بازيکنان تيمش هم خواست تا راهي رختکن شوند و با تيم ميزبان وارد جدال لفظي نشوند.
يک دوربين و توهين‌هاي يک لباس شخصي
وقتي سوت پايان بازي حساس پرسپوليس و سپاهان زده شد دوربين يکي از رسانه‌هاي خبري که مجوز لازم را نيز داشت مشغول تصويربرداري از نيمکت پرسپوليس و خروج بازيکنان دو تيم از زمين مسابقه بود. اتفاقي که به مزاج وحيد اميري بازيکن پرسپوليس خوش نيامد. اميري که يکي از مودب ترين فوتباليست‌هاي ايران محسوب مي‌شود از تصوير بردار خواست تا دوربين خود را خاموش کند اما اين فرد رسانه‌اي بر وظيفه خود پافشاري کرد تا فردي با لباس شخصي که هنوز مشخص نيست چرا در کنار نيمکت دو تيم حضور داشت به اين شخص توهين کرد تا دوربين را خاموش کند. بار ديگر فرد رسانه‌اي تاکيد بر انجام وظايف خبري خود کرد و در نهايت سعيد آقايي مدافع پرسپوليس که سابقه بازي در سپاهان را دارد وارد اين ماجرا شد.
شروع با يک مشت!
سعيد آقايي مدافع پرسپوليس ضربه‌اي را با مشت خود به دوربين فرد رسانه‌اي زد تا دوربين و وسايل اين فرد روي زمين بيافتد. همين کافي بود تا افراد ديگري از جمع سرخ‌ها نيز به اين فرد اعتراض کنند. اتفاقي که با ورود عزت پورقاز و نيمکت‌نشينان سپاهان همراه بود تا کار به تونل منتهي به رختکن کشيده شود. جايي که کمال کاميابي نيا با محمد شريفي و ساير سپاهاني‌ها درگير شدند و کار به دخالت نيروي انتظامي کشيده شد.
دخالت کادر فني براي پايان تلخ!
افشين پيرواني سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس، کريم باقري مربي سرخپوشان و رحمان احمدي مربي سپاهان نقش ويژه‌اي در پايان درگيري‌هاي بزرگ اين ديدار داشتند.
باقري که همواره کوشيده است در جريان چالش ها و درگيري ها، بازيکنان خودي و رقيب را در هر شرايطي آرام کند شب گذشته هم در تلاش براي خاتمه دادن به درگيري ها بود.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره