نماد آخرین خبر

اشتباه تاریخی بارسلونا

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اشتباه تاریخی بارسلونا

تسنيم/ لوئيس سوارس اولين مهاجم بارسلونا نيست که با انتقال به اتلتيکومادريد به قهرماني روخي‌بلانکو در لاليگا کمک کرده است؛ بارسا در اين زمينه سابقه تاريخي دارد!
تيم فوتبال اتلتيکومادريد شب گذشته (شنبه) در حالي موفق شد در هفته پاياني لاليگاي اسپانيا در خانه رئال وايادوليد به برتري 2 بر يک برسد و يازدهمين قهرماني‌اش در تاريخ اين رقابت‌ها را کسب کرد که لوئيس سوارس اروگوئه‌اي در اين ديدار هم درخشان ظاهر شد و گل برتري روخي‌بلانکو را در دقيقه 67 وارد دروازه حريف کرد. تيم‌هاي رئال مادريد و بارسلونا نيز به ترتيب با 84 و 79 امتيازي در رتبه‌هاي دوم و سوم و پشت‌سر اتلتيکومادريد 86 امتيازي به کار خود پايان دادند.
بازنده بزرگ اين بازي اما بارسلونا بود که يک اشتباه تاريخي را دوباره تکرار کرد. کاتالا‌ن‌ها در سال 2013 داويد ويا را در ازاي 5 ميليون يورو به اتلتيکو دادند و اين مهاجم اسپانيايي در همان فصل با به ثمر رساندن 13 گل به روخي‌بلانکو در رقابت‌هاي لاليگا کمک کرد. مديران بارسا اما از آن اشتباه تاريخي خود درس نگرفتند و اين بار تابستان گذشته لوئيس سوارس را در ازاي 7 ميليون يورو به سرخ و سفيدپوشان شهر مادريد فروختند و اين مهاجم اروگوئه‌اي با به ثمر رساندن 21 گل نقش‌ بسزايي در قهرماني تيم تحت‌هدايت ديه‌گو سيمئونه در لاليگا داشت.
ليونل مسي فوق‌ستاره آرژانتيني بارسلونا در همان اوايل اين فصل اين اقدام مديران باشگاه بارسلونا را به باد انتقاد گرفته و گفته بود: اين اقدامي ديوانه‌کننده است که سوارس را مجاني در اختيار باشگاهي قرار دهيد که با شما در همان ليگ براي کسب جام رقابت مي‌کند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد