نماد آخرین خبر

ستاره های ایرانی برگ برنده سومقاییت برای فتح نخستین جام 

منبع
ايلنا
بروزرسانی
ستاره های ایرانی برگ برنده سومقاییت برای فتح نخستین جام 

ايلنا/ در چارچوب فينال جام حذفي آذربايجان فردا شب از ساعت 20:00 به سومقاييت به مصاف کشلا خواهد رفت. اين درحالي است که سومقاييت به دنبال نخستين قهرماني خود در تاريخ فوتبال آذربايجان است.
سومقاييت درحالي در اين بازي به مصاف حريف خود خواهد رفت که در پايان اين فصل از ماسابقات ليگ آذربايجان با کسب 39 امتياز در رتبه سوم جدول رده بندي ليگ قرار گرفت تا جواز حضور در مرحله پلي آف ليگ اروپا را کسب کند. همچنين سومقاييت در مرحله نيمه نهايي با شکست قره باغ موفق شد جواز حضور در فينال اين مسابقات را کسب کند. 
اين تيم آذربايجاني که در سال‌هاي اخير علاقه‌اي ويژه‌اي به بازيکنان ايراني داشته است و هم اکنون علي قرباني و حجت حق وردي و مهدي شريف را در اختيار دارد. علي قرباني مهاجم سابق استقلال و سپاهان چندي پيش با دعوت ده بياسي سرمربي تيم ملي آذربايجان تابعيت اين کشور را گرفت  و نخستين بازي ملي خود در ليگ ملت‌هاي اروپا را براي آذربايجان در برابر مونته‌گرو به انجام رساند تا به صورت رسمي بازيکن تيم ملي آذربايجان شود. قرباني که اکنون 4 بازي ملي براي آذربايجان انجام داده است با 6 گل زده برترين گلزن سومقاييت در اين فصل لقب گرفت تا ايمد نخست سومقاييت در برابر کشلا باشد.
از طرفي حجت حق وردي، ديگر بازيکن ايراني سومقاييت که در نيم فصل صحبت از حضور وي در پرسپوليس بود و به نظر مي‌رسيد يحيي گل محمدي براي تقويت خط دفاعي خود به دنبال جذب کاپيتان پيکان است. اما اين بازيکن بعد از فسخ قرارداد با پيکان راهي فوتبال آذربايجان شد تا پيراهن سومقاييت را بر تن کند. حالا بعد از علي قرباني ده بياسي در جديدترين ليست تيم ملي آذربايجان از حجت حق وردي مدافع ايراني تبار اين دعوت کرده تا اين بازيکن دومين ايراني حاضر در تيم ملي آذربايجان باشد.
حق وردي حالا در خط دفاعي سومقاييت تبديل به نقطه اتکا سرمربي اين تيم شده است و از همين رو ده بياسي را مجبور کرده تا وي را براي تقويت خط دفاعي تيم ملي آذربايجان به اردو اين تيم دعوت کند.
مهدي شريفي نيز ديگر بازيکن ايراني سومقاييت است که سرمربي اين تيم  سمير عباس‌اف براي قهرماني اين تيم در جام حذفي حساب ويژه‌اي بر روي آن باز کرده است. شريفي در تابستان 98 بعد از جدايي از پرسپوليس با قراردادي دو ساله به سومقاييت پيوست و قرارداد اين بازيکن در تابستان با اين تيم آذربايجاني به پايان خواهد رسيد.

سمير عباس اف سرمربي سومقاييت و همچنين هواداران اين تيم اميدوار هستند که اين تيم با توجه به درخشش بازيکنان ايراني الاصل خود بتواند نخستين جام خود در تاريخ مسابقات فوتبال آذربايجان را کسب کنند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره