نماد آخرین خبر

میلان در آستانه تاریخ‌سازی در سری A

منبع
تسنيم
بروزرسانی
میلان در آستانه تاریخ‌سازی در سری A

تسنيم/ تيم فوتبال ميلان در صورتي که نتواند در هفته پاياني فصل جاري سري A موفق به کسب پيروزي شود، اتفاقي را رقم خواهد زد که پيش از اين تنها يک بار رخ داده است.
اعضاي تيم فوتبال ميلان ايتاليا و هواداران آن شب سختي و پراسترسي را پيش رو دارند. آنها در آخرين هفته از فصل جاري سري A ميهمان رقيبي سرسخت مانند آتالانتا هستند. نبردن اين بازي به معنا از دست دادن سهميه ليگ قهرمانان خواهد بود (البته اگر تيم‌هاي يوونتوس و ناپولي پيروز شوند). به اين ترتيب شاگردان استفانو پيولي محکوم به کسب پيروزي هستند. در طرف ديگر اما نباختن در اين بازي براي آتالانتا هم بسيار مهم است. اين تيم اگرچه از بابت کسب سهميه ليگ قهرمانان مطمئن شده اما در صورت قبول شکست خانگي، به رده سوم سقوط خواهد کرد و پاداش مالي‌اش کاهش قابل توجهي خواهد داشت.
ميلان در حالي در اين وضعيت خطرناک قرار گرفته است که قهرمان نيم فصل يا به قول ايتاليايي‌ها قهرمان زمستانه سري A در فصل جاري شد. افت ميلان در نيم فصل دوم سبب شد که اين تيم اکنون در رده چهارم قرار بگيرد و اگر امشب نتواند آتالانتا را شکست دهد، به دومين تيم در تاريخ سري A تبديل خواهد شد که در يک فصل قهرمان نيم فصل مي‌شود و فصل را خارج از 4 رده بالاي جدول به پايان مي‌رساند. آخرين باري که چنين اتفاقي براي يک تيم ايتاليايي رخ داد، فصل 36-1935 بود که يونتوس قهرمان زمستانه شد اما فصل را در رده پنجم به پايان رساند.
تا کنون 67 درصد از تيم‌هايي که در ايتاليا قهرمان نيم فصل شده‌اند، در پايان فصل اسکودتو را برده‌اند. اين درصد در عصر سه امتيازي شدن پيروزي‌ها در فوتبال به 69 افزايش پيدا کرد. ميلان طي 10 سال گذشته سومي تيمي بوده است که قهرمان زمستانه سري A مي‌شود و در پايان نمي‌تواند اسکودتو را کسب کند. ناپولي در فصول 16-2015 و 18-2017 چنين ناکامي را تجربه کرد و در آن دو فصل يوونتوس قهرماني را از چنگ تيم جنوب ايتاليا درآورد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره