نماد آخرین خبر

انتقال رویایی؛ یک غافلگیری بزرگ از سوی طارمی؟!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
انتقال رویایی؛ یک غافلگیری بزرگ از سوی طارمی؟!

ورزش 3/ فصل فوتبالي پرتغال در 6 ماه به سرانجام رسيد و طارمي در 3ماه آن به عنوان بهترين فوروارد و يک بار به عنوان بهترين بازيکن انتخاب شده است.
 زندگي براي بوشهري‌ها جبر زيبايي دارد. اينجا، جاشوها بايد قوت و روزي  خود را از دهان بمبک و از دل موج‌هاي سهمگين خليج فارس بيرون بکشند. براي کسي که خانواده‌اي چشم انتظار دارد، اين مبارزه فقط بايد به پيروزي ختم شود. مبارزه ناعادلانه اي که در خون بوشهري‌هاست.
تقريباً 10-12 سال پيش، تمرينات تيم هاي پايه ايرانجوان در زمين اين تيم در خيابان چمران بوشهر انجام مي شد. زمين ناهمواري که يا قوزک  پايت مي پيچيد و بايد از رده نوجوانان از فوتبال خداحافظي مي کردي، يا به پديده اي در سطح ماهيني ها (حسين و دانيال)، قايدي يا طارمي تبديل مي شدي. اين فوتباليست ها، وارد مسيري شدند که بايد در آن پيروز مي شدند و البته يکي از آنها چنان به تاخت اين راه را طي کرد که روزهاي حضورش در بوشهر خيلي دورتر از زمان طبيعي - ده سال پيش- به نظر مي‌رسد.
يک فصل درخشان ديگر براي ستاره بوشهري پورتو به پايان رسيد. مهدي طارمي در اين فصل با به ثمر رساندن 16 گل و 11 پاس گل، در رده سومين گلزن برتر ايستاد و به عنوان برترين پاسور فصل، کفش طلاي ليگ برتر پرتغال را به دست آورد.اين عملکرد خارق العاده باعث شد تا طارمي به عنوان يکي از گزينه هاي قطعي حضور در تيم منتخب فصل ليگ پرتغال و کانديداي برترين بازيکن فصل اين ليگ معرفي شود.البته رسيدن به اين جايگاه براي مهدي، خيلي آسان نبوده. طارمي در 2 سال از بهترين روزهاي عمرش، به جاي پوشيدن لباس باشگاهي، در لباس سربازي سپري کرد. 4 ماه محروميت از فوتبال را به دليل تصميم عجولانه اش در پيوستن به ريزه اسپور ترکيه تجربه کرد. بدترين و شديدترين فشارها از سوي رسانه ها و هواداران (حتي خودي) تحمل کرد و دست آخر، مثل تکه کربني که قرن ها زير فشار بوده، تبديل به الماس ليگ پرتغال شد.
پسر بوشهري، پله هاي فوتبال را يکي يکي پشت سر گذاشت اما هيچ وقت براي آرزوهايش سقفي قائل نبود. با لباس آقاي گلي گروه ب از کارخانه بازيکن سازي ايرانجوان در دسته 1، به پرسپوليس صدر جدولي ليگ برتر پيوست. تنها يک سال بعد آقاي گل ليگ برتر شد و سال بعد هم اين عنوان را براي خود تمديد کرد.اما اينها، اوج طارمي نبود. او پس از قهرماني با پرسپوليس، به تيم الغرافه در ليگ ستارگان قطر پيوست و قهرماني جام حذفي در اين تيم را نيز تجربه کرد تا فرودگاه قطر، محل ترانزيت او به اروپا باشد. 
روزگاري تيم ناشناخته آرمينيا بيله فلد، محبوب ترين تيم اروپايي در ايران محسوب مي شد. جايي که علي دايي را به بايرن مونيخ فرستاد تا اولين گل هاي ايراني چمپيونز ليگ در باواريا رقم بخورد. ريوآوه 2019 هم براي ايراني ها مثل بيله فيلد 1997 بود.تيمي که در عين گمنامي، محبوب دل ايراني ها شد و طارمي، پايه هاي روياي اروپاييش را در آن بنا گذاشت. مهدي که حالا با تجربه شده بود، نيازي به فرصت سوزي نداشت و در فصل اول حضورش در پرتغال، آقاي گل ليگ برتر اين کشور شد.


بعد از کسب توپ طلاي پرتغال، طارمي در بازار نقل و انتقالات اروپا مشتريان زيادي پيدا کرد. پسر بوشهري از ويلا دکنده به پورتو اسباب کشي کرد تا ادامه زندگي فوتباليش در پرتغال ادامه پيدا کند.مسير براي طارمي مثل کاشف او "علي دايي" ادامه يافت. مهدي در پورتو موفق به باز کردن دروازه يک ايتاليايي (يوونتوس) و چلسي شد. همان کاري که اسطوره فوتبال آسيا در لباس تيم هرتابرلين انجام داده بود. شايد اگر طارمي در تورين اخراج نمي شد، نتيجه بازي پورتو-چلسي در بازي اول هم به گونه ديگري رقم مي خورد.
طارمي براي رسيدن از بندر بوشهر تا بندر پورتو 10 سال صرف کرده. سال هايي که هيچ حاشيه اي نتوانسته او را از رسيدن به چيزي که مي خواهد متوقف کند.
فصل فوتبالي پرتغال در 6 ماه به سرانجام رسيد و طارمي در 3ماه آن به عنوان بهترين فوروارد و يک بار به عنوان بهترين بازيکن انتخاب شد. براي فوتباليستي با اين سطح از توانايي، ليگ برتر پرتغال اوج لذت نيست و هميشه يک پله ديگر براي فتح کردن وجود دارد.
بوشهري پورتو، بارها آرزوي خود را بازي کردن براي رئال مادريد اعلام کرده. او در نزديکترين فاصله به پايتخت اسپانياست و کسي نمي‌داند که تابستان امسال او انتقال غافلگيرکننده فوتبال ايران خواهد بود؟


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره