نماد آخرین خبر

معمای پرسپولیس - سپاهان حل می‌شود؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
معمای پرسپولیس - سپاهان حل می‌شود؟

ايسنا/ پرسپوليس و سپاهان به علت بازي‌هاي پربرخورد خود در گذشته، در ليگ بيست و يکم بايد بازي رفت و برگشت خود را در زمين بي‌طرف برگزار کنند اما آيا اين موضوع کمکي به کاهش تنش‌ها مي‌کند؟
کميته انضباطي فدراسيون فوتبال به علت تعدد درگيري در بازي‌هاي اخير پرسپوليس و سپاهان، اين دو تيم را به برگزاري بازي در زمين بي‌طرف محکوم کرده است. طبق اين راي، بازي رفت و برگشت اين دو تيم در ليگ‌برتر بيست و يکم در شهري غير از تهران و اصفهان برگزار خواهد شد.
اين تصميم در شرايطي گرفته شده که تمام راهکارهاي موجود درباره کاهش درگيري در بازي‌هاي دو تيم بي‌پاسخ مانده است. در سال‌هاي گذشته درگيري‌ها در سکوهاي ورزشگاه دست کمي از داخل زمين نداشت و حتي صدمات وارد شده به تماشاگران از سوي همديگر، بسيار زياد بود.
به همين دليل برخي مديران گمان مي‌کردند در صورت نبود تماشاگران و محروميت آن‌ها اوضاع درست مي‌شود؛ اما اين‌طور نشد. در ليگ برتر هجدهم بازي دو تيم بدون تماشاگر بود ولي باز هم درگيري‌هايي در داخل زمين شکل گرفت.
بازي رفت و برگشت اين دو تيم در ليگ بيستم هم به علت شيوع کرونا و ممنوعيت حضور هواداران، در ورزشگاه خالي از تماشاگر بود ولي اين موضوع افاقه نکرد. اگر چه بازي رفت پرسپوليس و سپاهان به دلايلي از جمله تلاش مسوولان دو تيم هيچ مشکلي نداشت اما در بازي برگشت جبران شد.
حالا کميته انضباطي بازي در زمين‌ بي‌طرف را انتخاب کرده و سازمان ليگ براي فصل آينده اين ديدار سنتي و پربرخورد را در شهر غير از تهران و اصفهان امتحان مي‌کند. به خصوص که اين احتمال مي‌رود در فصل آينده با تکميل واکسيناسيون، درهاي ورزشگاه‌ها به سوي تماشاگران باز شود که در اين صورت دست هواداران دو تيم از تماشاي بازي از روي سکوها کوتاه خواهد ماند.

با اين حال، اکنون سوال اين است که آيا اين تصميم به علت تنبيه دو تيم براي پيشگيري از درگيري اتخاذ شده يا مسوولان اميدوارند جو قالب در زمين بي‌طرف، مانع از شکل‌گيري دعوا شود؟
مسلما ورزشگاه خالي از تماشاگر هم تاکنون کمکي به کاهش تنش‌ها در اين مسابقه نکرده است اما بايد به نظاره نشست و ديد در کنار جرايم مالي و محکوميت متخلفان، بازي در زمين بي‌طرف، مانع از تنش و درگيري مي‌شود؟
در گذشته، بازي در زمين بي‌طرف براي تامين امنيت و همين‌طور خودداري از شکل‌گيري برخي تجمعات در بيرون از ورزشگاه‌ها اتخاذ شده است. شايد اين تصميم سازمان ليگ در مواردي مانند همراهي هواداران دو تيم از هتل تا ورزشگاه و ... کمک کند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره