نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

پایان ماراتن جذاب سری آ؛ صعود آث‌میلان و یوونتوس به لیگ قهرمانان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پایان ماراتن جذاب سری آ؛ صعود آث‌میلان و یوونتوس به لیگ قهرمانان

ايرنا/ در هفته پاياني سري آ ايتاليا،تيم‌هاي ميلان و يوونتوس به ليگ قهرمانان اروپا رسيدند و ناپولي به ليگ اروپا رفت.
هفته سي و هشتم و پاياني رقابت هاي سري آ ايتاليا در حالي برگزار شد که رقابت جالبي براي کسب سهميه ليگ قهرمانان اروپا بين سه تيم وجود داشت که در پايان تيم‌هاي ميلان و يوونتوس موفق به کسب اين مهم شدند و ناپولي به ليگ قهرمانان اروپا نرسيد.
تيم فوتبال آث ميلان که بايد در برگامو به مصاف ميزبان قدرتند خود آتالانتا مي رفت موفق شد با ۲ گل از سد ميزبانش بگذرد و با ۷۹ امتياز نه تنها سهميه ليگ قهرمانان را پس از هشت سال به دست آورد بلکه بالاتر از آتالانتا در رده دوم جدول جاي بگيرد. استفان کسيه ۲ بار از روي نقطه پنالتي و در دقايق ۴۳ و ۹۳ براي تيمش گلزني کرد. مارتين ده رون هم از تيم ميزبان در دقيقه ۹۲ اخراج شد. آتالانتا با ۷۸ امتياز در رده سوم جاي گرفت.
در ديگر بازي حساس امشب يوونتوس جشنوراه گل به راه انداخت و با نتيجه چهار بر يک ميزبانش بولونيا را در هم کوبيد تا در رده چهارم قرار بگيرد و به سختي سهميه فصل بعد چمپيونزليگ را از آن خود کند. فدريکو کيه‌زا(۶)، آلورو موراتا(۲۹ و ۴۷) و آدرين ربيو(۴۵) براي تيم پيرلو گلزني کردند. تک گل تيم بولونيا هم به وسيله ريکاردو اورسوليني در دقيقه ۸۵ به ثمر رسيد.
اما ناپولي ناکام بزرگ هفته آخر بود. تيم جنارو گتوزو بايد از سد ورونا مي گذشت ولي با نتيجه يک بر يک متوقف شد تا با ۷۷ امتياز و يک امتياز کمتر از يووه در رده پنجم قرار بگيرد. امير رحماني در دقيقه ۶۰ پارتنوپي را پيش انداخت ولي داويده فارائوني در دقيقه ۶۹ گل تساوي بخش را براي ورونا به ثمر رساند تا همه چيز براي ناپولي نقش بر آب شود.
در قعر جدول تيم هاي بنه ونتو، کروتونه و پارما به سري بي سقوط کردند. ناپولي و لاتزيو عازم ليگ اروپا شدند و رم هم به ليگ کنفرانس راه پيدا کرد. پيش از اين اينترميلان با ۹۱ امتياز قهرمان شده بود.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره