نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

پرسپولیس در اصفهان علیه اصفهان!

منبع
تسنيم
بروزرسانی
پرسپولیس در اصفهان علیه اصفهان!

تسنيم/ سه ديدار معوقه از هفته‌هاي بيستم و بيست‌و‌يکم ليگ برتر در حالي برگزار مي‌شود که پرسپوليس در اصفهان و استقلال در آبادان به مصاف حريفان خود خواهند رفت.
ديدارهاي عقب افتاده چهار نماينده کشورمان در ليگ قهرمانان آسيا در هفته‌هاي بيستم و بيستم، امروز و امشب (دوشنبه) در حالي برگزار مي‌شود که استقلال و پرسپوليس اين هفته به مصاف حريفان آباداني و اصفهاني خواهند رفت و فولاد و تراکتور نيز به ديدار يکديگر مي‌روند. در زير نگاهي به اين سه مسابقه مي‌اندازيم:
* فولاد - تراکتور
جدال ناکام‌هاي هفته قبل براي بازگشت به کورس سهميه. فولاد خوزستان و تراکتور تبريز که به‌ عنوان نمايندگان کشورمان در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشتند، پس از بازگشت از اين مسابقات شرايط نسبتاً متفاوتي را تجربه کردند. شاگردان نکونام در سه ديدار قبلي خود به يک برد و يک شکست مقابل گل‌گهر و نساجي در ليگ برتر رسيدند و با برتري مقابل قشقايي به مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي صعود کردند.
در سوي مقابل رسول خطيبي و تيمش در ليگ برتر به دو تساوي مقابل پيکان و صنعت نفت دست يافتند و با شکست مقابل آلومينيوم از گردونه رقابت‌هاي جام حذفي کنار رفتند. شکستي که با خداحافظي رسول خطيبي از بازيکنان و زمزمه استعفاي اين مربي همراه بود اما در نهايت با مخالفت مديران باشگاه تراکتور مواجه شد.
تراکتورِ 29 امتيازي امشب در حالي به مصاف فولاد مي‌رود  که حبيب‌ فرعباسي، ميلاد فخرالديني و محمدرضا خانزاده را به دليل مصدوميت و واسعي،‌ دژاگه و شجاعي را نيز به دليل اختلاف با باشگاه و کادرفني در اختيار ندارد. سرخپوشان تبريزي که از اين هفته با اضافه شدن فيروز کريمي به‌ عنوان مشاور به کادرفني به مصاف حريفان خواهند رفت، در صورت پيروزي در اين مسابقه مي‌توانند تا رده ششم جدول بالا بيايد.

* ذوب‌آهن اصفهان - پرسپوليس
مجتبي حسيني پس از پيروزي شيرين مقابل استقلال در ليگ برتر، هفته گذشته طعم تلخ شکست مقابل گل‌گهر سيرجان را تجربه کرد و در جام حذفي نيز نتوانست توفيقي مقابل استقلال داشته باشد و از اين مسابقات حذف شد. حسيني که در نيم‌فصل نخست با نفت مسجدسليمان پرسپوليس را متوقف کرد، بار ديگر و اين‌ دفعه به‌عنوان سرمربي ذوب‌آهن مقابل همکار و دوست قديمي خود صف‌آرايي خواهد کرد. 
ذوب‌آهن انتهاي جدولي براي فرار از قعر جدول اين فرصت را دارد تا از محروميت چند بازيکنان پرسپوليس استفاده و بهترين نتيجه را در خانه کسب کند. پرسپوليسي‌ها در اين مسابقه سيدجلال حسيني و فرشاد فرجي را به دليل محروميت انضباطي در اختيار نخواهند داشت. شاگردان يحيي گل‌محمدي در صورت پيروزي در اين ديدار مي‌توانند اختلاف سه امتيازي خود با سپاهان صدرنشين را جبران کنند و در صورت پيروزي با اختلاف سه گل، دوباره به صدر جدول باز خواهند گشت.
* صنعت نفت آبادان - استقلال
زردپوشان آباداني پس از نتايج ضعيف چند وقت اخير، هفته قبل با يک پنالتي دقايق پاياني از شکست مقابل تراکتور گريختند تا اميرحسين پيرواني وعده بازگشت صنعت نفت به ليگ و احياي اين تيم را بدهد. برزيلي‌هاي آبادان پس از نتايج بسيار خوب‌ در 10 هفته ابتدايي،‌ رفته رفته روند نزولي خود را آغاز کردند و حالا با 26 امتياز در رده دوازدهم جدول قرار دارند.
در اين شرايط سيروس پورموسوي و شاگردانش بايد در ديداري معوقه از هفته بيستم به مصاف استقلالي بروند که در ديدار قبلي خود در ليگ برتر، دربي را به پرسپوليس واگذار کرده و در اين شرايط حداقل به دنبال کسب سهميه در پايان فصل است. استقلال در اين مسابقه شيخ دياباته، رشيد مظاهري، مهدي مهدي‌پور و احمد موسوي را به دليل مصدوميت در اختيار نخواهد داشت. استقلالي‌ها با 34 امتياز و دو بازي کمتر نسب به رقبا در رده پنجم جدول قرار دارند و در صورت پيروزي در اين مسابقه مي‌توانند به رده سوم جدول بازگردند و اميدوار به کسب سهميه بمانند.
برنامه ديدارهاي عقب‌افتاده هفته بيستم و بيست‌و‌يکم به شرح زير است:
دوشنبه 3 خرداد
* معوقه هفته بيستم
صنعت نفت آبادان - استقلال، ساعت 21:30
داور: حميد حاج‌ملک، کمک‌ها: سعيد علي‌نژاديان و حميد نادري، داور چهارم: علي ابراهيمي
ناظر: رسول فروغي

فولاد خوزستان - تراکتور تبريز، ساعت 20:45
داور: محمدحسين ترابيان، کمک‌ها: محمدرضا منصوري و محسن بابايي، داور چهارم: حسين زياري
ناظر: مسعود مرادي
*معوقه هفته بيست‌ويکم
ذوب‌آهن اصفهان - پرسپوليس، ساعت 19:30
داور: کوپال ناظمي، کمک‌ها: فرهاد مروجي و يعقوب سخندان، داور چهارم: محمد رضا تارخ
ناظر: عليرضا کهوري
شنبه 8 خرداد
*معوقه هفته بيست‌ويکم

تراکتور تبريز - ماشين‌سازي تبريز، ساعت 19
داور: ناصر جنگي، کمک‌ها: حميدرضا کنعاني و حسين گلشني، داور چهارم: محمدباقر پورباقر
ناظر: رضا سخندان
سايپا - فولاد خوزستان، ساعت 19:40
داور: سيدرضا مهدوي، کمک‌ها: اميررضا آشور ماهاني و احد سلطاني، داور چهارم: ياسر همرنگ
ناظر: خداداد افشاريان


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره