نماد آخرین خبر

تیمی که از سیتی هم بهتر بود اما قهرمان نشد!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
تیمی که از سیتی هم بهتر بود اما قهرمان نشد!

ورزش 3/ نگاهي به عملکرد تيم‌ها در دو فصل اخير ليگ جزيره نشان مي‌دهد که برخي تيم‌ها توانستند فصلي که گذشت را در حالي رويايي به پايان برسانند.
شب گذشته پرونده فصل 2020-2021 ليگ برتر فوتبال انگليس با قهرماني منچسترسيتي، صعود منچستريونايتد، ليورپول و چلسي به ليگ قهرمانان اروپا و لسترسيتي و وستهام به ليگ اروپا و راهيابي تاتنهام به ليگ کنفرانس فوتبال اروپا پايان يافت؛ از آن‌طرف جدول هم شفيلد يونايتد، وست‌برومويچ و فولام راهي چمپيونزشيپ شدند. اما براي مقايسه بهتر عملکرد تيم‌ها مي‌توان امتيازات تيم‌ها را نسبت به فصل قبلي بررسي کرد.
در اين صورت آمار و ارقام جالب‌توجهي به چشم مي‌خورد؛ به طوري که وستهام با هدايت ديويد مويس پيشرفتي فوق‌العاده را داشته و پس از کسب 39 امتياز در فصل 2019-2020 در اين فصل از رقابت‌هاي ليگ جزيره توانست 65 امتياز کسب کند و يکي از تيم‌هاي مدعي براي سهميه ليگ قهرمانان اروپا بود که در نهايت به آن نرسيد اما شگفتي‌سازي شاگردان مويس باعث شده تا آن‌ها بيشترين پيشرفت را نسبت به فصل قبل داشته باشند.

استون ويلا يکي ديگر از تيم‌هاي ليگ برتر فوتبال انگليس بود که عملکردي موفق از خود نشان داد و پيشرفت محسوسي نسبت به فصل گذشته داشت؛ آن‌ها که فصل گذشته کانديداي سقوط به چمپيونزشيپ بودند و با خوش‌شانسي در ليگ جزيره باقي مانند، اين فصل با کسب 20 امتياز بيشتر در جدول با حضور در رتبه يازدهم به کار خود پايان دادند.
اورتون هم که اين فصل کارلتو آنچلوتي هدايت آن را برعهده داشت، علي‌رغم آن‌که در کورس رقابت مدعيان جايي نداشت و نتوانست حتي به سهميه‌اي در اين فصل برسد، اما نسبت به فصل گذشته عملکرد بهتري داشت و با کسب 10 امتياز بيشتر توانست در جايگاه دوازدهم جدول رده‌بندي فصل را به پايان ببرد.

در ميان تيم‌هايي که بيشترين امتياز را نسبت به فصل گذشته از دست دادند، شفيلد يونايتد در جايگاه اول است؛ تيمي که 31 امتياز بيشتر نسبت به فصل گذشته از دست داد و به عنوان اولين تيم هم راهي چمپيونزشيپ شد. نام ليورپول بعد از شفيلديونايتد با از دست دادن 30 امتياز به چشم مي‌خورد که در نوع خود جالب است؛ شاگردان کلوپ که در روز پاياني ليگ جزيره توانستند سهميه ليگ قهرمانان اروپا را به دست آورند، فصل گذشته از هفته‌ها قبل از پايان ليگ، قهرماني‌شان مسجل شده بود.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره