نماد آخرین خبر

باز شدن در ورزشگاه‌ها برای میتینگ‌های انتخاباتی!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
باز شدن در ورزشگاه‌ها برای میتینگ‌های انتخاباتی!

ايسنا/ درحالي که از پنجم اسفندماه سال جاري تاکنون، حضور هواداران در ورزشگاه‌ها به منظور تماشاي مسابقات ورزشي ممنوع شده است، ستاد ملي مقابله با کرونا مجوز برگزاري برنامه‌هاي انتخاباتي نامزد‌هاي رياست جمهوري در ورزشگاه‌هاي بزرگ با ظرفيت ۳۰ درصدي را صادر کرده است.
با شيوع ويروس کرونا در کشور از پنجم اسفندماه سال ۱۳۹۸ بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا در ورزش، مسابقات ورزشي کشوري و ليگ‌هاي دسته اول و دوم، بدون حضور تماشاگر برگزار شده است و چه رقابت‌هاي باقي مانده از نيم فصل دوم نوزدهمين دوره ليگ برتر و چه ديدارهاي بيستمين دوره اين ليگ و ساير ليگ هاي پايين دستي، تاکنون بدون حضور تماشاگران - حتي بدون حضور خبرنگار - دنبال شده و بعيد به نظر مي‌رسد تا پايان فصل شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها باشيم.
به تازگي اما سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا اعلام کرده که در فضاي باز اين امکان وجود دارد که با رعايت شيوه نامه‌ها، زدن ماسک و فاصله اجتماعي نامزدهاي انتخاباتي برنامه‌هاي خود را داشته باشند و در ورزشگاه هاي رو باز امکان برگزاري برنامه هاي انتخاباتي وجود دارد. به گفته وي، يکسري اصول هست که حتما بايد رعايت شود، اينکه در هشت متر مربع در فضاي باز حد اکثر يک نفر قرار داشته باشد و در استاديوم هاي ورزشي بزرگ حداکثر ۳۰ درصد ظرفيت پر شود، درهاي ورود و خروج کنترل و شيوه نامه‌هاي بهداشتي حتما رعايت شود و از وزارت ورزش و جوانان و نهادهايي که داراي مکان هاي سرباز هستند خواسته شده در مراکز استان ها و شهرستان ها همکاري لازم را انجام دهند.
به طور حتم برگزاري مسابقات فوتبال و ساير رشته هاي ورزشي در محيط هاي رو باز بدون حضور تماشاگران و به منظور جلوگيري از شيوع ويروس کرونا با توجه به اينکه واکسيناسيون صورت نگرفته و احتمال عدم رعايت پروتکل هاي بهداشتي بسيار بالا به نظر مي رسيد، تصميم منطقي و قابل دفاعي بود که تاکنون نيز ادامه داشته و تا پايان فصل جاري نيز تداوم خواهد داشت و به احتمال بسيار زياد در رابطه با فصل بعدي ليگ برتر فوتبال نيز اجرايي مي شود.
هدف پرداختن به اين مهم، تاکيد بر برگزاري مسابقات ورزشي با حضور تماشاگران نيست. به طور حتم تا زماني که شرايط مناسب اعم از واکسيناسيون و امکان برگزاري مسابقات با اجراي ۱۰۰ درصدي پروتکل هاي بهداشتي وجود نداشته باشد، نبايد مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه هاي کشور را داد. با اين وجود بايد از سوي مسوولان به تناقضي ناشي از امکان برگزاري برنامه هاي انتخاباتي با ظرفيت ۳۰ درصدي ورزشگاه هاي بزرگ روباز و عدم صدور مجوز براي برگزاري مسابقات ورزشي با حضور تماشاگران بايد پاسخ داده شود.
مسئله قابل تامل اينکه چه تفاوتي بين برگزاري مسابقات ورزشي از جمله ليگ برتر فوتبال ايران و ميتينگ هاي انتخاباتي وجود دارد؟ چگونه مي توان يک برنامه انتخاباتي را با ظرفيت ۳۰ درصدي ورزشگاه هاي بزرگ و روباز برگزار کرد اما اين امکان در مورد مسابقات ورزشي وجود ندارد؟


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد