نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

شهاب زاهدی: جایی که ما هستیم برق نمی‌رود

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
شهاب زاهدی: جایی که ما هستیم برق نمی‌رود

ورزش 3/ مهاجم ايراني زوريا اوکراين در گفتگو با راديو درباره اتفاقات و حواشي اخير حضورش در اين تيم و زندگي در اوکراين توضيح داد.
شهاب زاهدي درباره حضورش در تيم زوريا لوهانسک اوکراين گفت:حدود نيم فصل است که به تيم زوريا اضافه شدم، تيمي کاملا حرفه‌اي است. شايد جزو مدعيان قهرماني نباشد اما هر سال جزو تيم‌هاي بالاي جدولي است و حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد. خيلي خوشحالم که توانستم به زوريا اضافه شوم.
مهاجم زوريا لوهانسک درباره تسلط خود به زبان اوکرايني توضيح داد: تسلط من صفر درصد است اما روسي را تقريبا 10 درصد بلد هستم. اوکرايني‌ها به زبان روسي صحبت مي‌کنند اما مردم در قسمت غربي اين کشور اوکرايني حرف مي‌زنند. کل کشورشان به زبان روسي تسلط دارند. زبان اوکرايني خيلي متفاوت‌تر از روسي است و حتي سلام دادن به اين زبان هم متفاوت است. چند بار سلام کردن به من ياد دادند اما نتوانستم ياد بگيرم. با کادر فني  تيم‌مان و برخي بازيکنان انگليسي حرف مي‌زنم اما در زمين بازي روسي صحبت مي‌کنم. بايد ذهنم را به شکلي برنامه ريزي کنم که بيرون از زمين مسابقه هم بتوانم روسي صحبت کنم.
وي درباره هم تيمي شدن با اللهيار صيادمنش گفت: جدا از فوتبال پسر خيلي خوب و با شخصيتي است. حتي قبل از هم تيمي شدن هم با اللهيار دوست بودم. خدا را شکر کنار هم شرايط خوبي سپري مي‌کنيم. هم تيمي بودن با يک ايراني خيلي خوب است و براي پيشرفت و فکر کردن به سطح بالاتر به هم کمک مي‌کنيم. از خوش شانسي من است که توانستم با صيادمنش هم تيمي شوم و قطعا مي‌توانم چيزهاي زيادي از وي ياد بگيرم. 
زاهدي درباره تفاوت فوتبال ايران و اوکراين گفت: قطعا امکانات براي پيشرفت يک بازيکن در زمينه تيمي و فردي خيلي مهم است، اما مهم‌ترين چيزي که مي‌تواند تفاوت را به وجود آورد نوع ذهنيتي که در آن کشور حاکم است. اين موضوع حتي از امکانات هم خيلي مهم‌تر است.
مهاجم تيم زوريا درباره اينکه آيا در اوکراين هم برق قطع مي‌شود، گفت: تاکنون نديده‌ام، شايد جايي که ما هستيم برق نمي‌رود. اميدوارم اين مشکل در ايران هم زودتر حل شود.

وي درباره چگونگي حضورش در ليگ ايسلند تصريح کرد: وقتي در تيم پرسپوليس بودم پيشنهاد ايسلند مطرح شد. حسين عبدي در آن زمان مدير تيم‌هاي پايه پرسپوليس بود. وي درانگليس تحصيل کرده و با سرمربي تيم ايسلند که اين تيم را به جام جهاني برد دوست  خيلي نزديک است و در يک دوره با هم بودند. همين موضوع سبب شد مرا معرفي کند. يک نيم فصل را با تيم ايسلندي قرارداد داشتم و خيلي خوب کار کردم و گل‌هاي زيادي هم زدم. پاس‌ گل‌هاي زيادي هم ارسال کردم و همين موضوع سبب شد که قراردادم را تمديد کنند. اما يک فصل بيشتر آنجا نماندم. در ادامه پيشنهاد تيم کره‌اي مطرح شد و خيلي خوشحالم که چنين اتفاقي افتد، زيرا اکنون شرايط بهتري دارم. با توجه به اينکه بازي‌هاي ليگ انگليس خيلي فشرده و فيزيکي است، بازيکن بايد آمادگي بدني بالايي داشته باشد. ايسلند هم فوتبال فيزيکي دارد اما سطح فوتبال دو کشور اختلاف زيادي با هم دارد. کيفيت آنها هم با هم متفاوت است اما مدل فوتبال در ايسلند به شکلي است که خطا در آن وجود ندارد. اگر خون از پا نيايد، خطا نمي‌گيرند. فقط در اين دو مورد با هم شبيه هستند.
وي در باره علاقه‌اش به پرسپوليس گفت: با عملکردم نشان دادم طرفدار چه تيمي هستم، پرسپوليس جايي است که در آن رشد کردم و هميشه به آن دين داشته و خواهم داشت. اميدوارم يک روزي بتوانم اين همه لطف را جبران کنم. هميشه پرسپوليس را دوست داشته و خواهم داشت. قطعا اگر روزي بتوانم به اين تيم کمک کنم چراکه نه.
مهاجم سابق پرسپوليس درباره تخصص علي دايي در پيدا کردن استعدادها گفت: ايشان جدا از مربيگري يک اسطوره براي فوتبال کشورمان است. البته زماني که علي دايي رفت وحميد درخشانآمد به پرسپوليس اضافه شدم. شرايط در آن زمان خيلي سخت بود و جو  متشنجي وجود داشت. براي من به عنوان يک بازيکن جوان وضعيت خيلي سخت شده بود، اما اکنون شرايط پرسپوليس خيلي بهتر است. شروع فوتبالم در رده بزرگسالان با سرمربيگري حميد درخشان در پرسپوليس بود. البته اکنون با وي در ارتباط نيستم.
زاهدي درباره اينکه آيا از پيشکسوتان مشاوره مي‌گيرد، گفت: بيشتر کتاب‌هايي درباره موفقيت و خودآگاهي مي‌خوانم. با خواندن اين کتاب‌ها نتايج زيادي در زندگي‌ام گرفتم و مسير سختي داشتم، مدت زيادي از کارم دور بودم و بازگشت در اين شرايط خيلي سخت است. بايد يک ذهن قوي و برنده داشته باشيد. خدا را شکر توانستم بار ديگر در اين مسير قرار بگيرم.
وي در باره احتمال گرفتن تابعيت اوکراين گفت: من ايراني هستم. دوست ندارم در باره اين مسائل صحبت کنم زيرا کمکي به  من نمي‌کند که بگويم شده يا نشده است. اين موضوع تأثيري در اتفاقات پيش رو ندارد. به همين دليل حول محور چنين مسائلي جستجو نداشتم.
زاهدي درباره اينکه آيا دوست داشت به تيم‌هاي حاشيه خليج فارس بيايد توضيح داد: دوست دارم عمر فوتبال حرفه‌اي‌ام در سطح حرفه‌اي خيلي بالا باشد به همين دليل هيچ وقت به حضور در تيم‌هاي حاشيه خليج فارس فکر نکردم. دوست دارم هميشه رو به جلو بروم و فوتبال در اين کشورها بيشتر براي ريکاوري کردن است.
مهاجم زوريا در باره اينکه طرفدار کدام تيم اروپايي است اضافه کرد: رئال مادريد را خيلي دوست دارم، متاسفانه اين تيم امسال دوم شد، اما فوتبال است و خيلي سخت است که هميشه در آن اول باشيد. برخي مواقع بايد دوم باشيد تا ارزش اول بودن را بيشتر بفهميد. خيلي دوست دارم اگر رونالدو در يوونتوس بماند، زيدان هم به اين تيم برود. البته با توجه به اينکه  يوونتوس اکنون سهميه ليگ قهرمانان کسب کرده احتمال ماندن رونالدو بيشتر شده است. خيلي خوب است آنها با هم کار کنند زيرا خيلي خوب از همکاري‌شان جواب گرفتند.
وي در باره دوشغله بودن آندره شوچنکو، در فوتبال اوکراين گفت: وي رئيس فدراسيون و سرمربي تيم ملي اين کشور است. احتمال دارد خودش نامه بدهد و خودش را برکنار کند. البته وي اسطوره فوتبال اوکراين است.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره