نماد آخرین خبر

چهل و یکمین جام در ویترین افتخارات دنی آلوز

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
چهل و یکمین جام در ویترین افتخارات دنی آلوز

ورزش 3/ دني آلوز بامداد امروز با سائوپائولو موفق به کسب جام شماره 41 فوتبال خود شد.
دني آلوز در سال 2020 و پس از 16 سال براي نخستين بار فاتح هيچ جامي نشد ولي بامداد امروز توانست نخستين جام خود در سال 2021 را کسب کند. او با سائوپائولوي تحت هدايت هرنان کرسپو و پس از برتري 2-0 بر پالميراس، برنده ليگ پائوليستا شد. به اين ترتيب تعداد افتخارات آلوز به 41 رسيد و همچنان بي رقيب در ميان فوتباليست هاي دنيا باقي ماند.
آلوز تنها سال 2005 که به سويا پيوست، نتوانسته بود جام به دست بياورد. او پرافتخارترين فوتباليست تاريخ است که تا به اينجا برنده 41 جام با تيم هاي مختلف شده است.
آلوز سال 2019 در ميانه هاي فصل به سائوپائولو پيوست و در 2020 موفق به حضور در تمام بازي هاي ليگ برزيل با پيراهن تيم جديدش شد ولي سه ماه پيش عملا شانس قهرماني را در ليگ برزيل از دست دادند. 
آلوز با سويا برنده دو جام يوفا، يک کوپا دل ري، يک سوپرکاپ اسپانيا و اروپا شد و از 2008 پيراهن بارسا را به تن کرد و با اين تيم شش قهرماني لاليگا، 4 کوپا دل ري، سه سوپرکاپ اروپا، 4 سوپرکاپ اسپانيا، سه ليگ قهرمانان و سه جام جهاني باشگاه ها را کسب کرد. او سال 2016 راهي يوونتوس شد و با اين تيم برنده سري آ و و کوپا ايتاليا شد. آلوز سپس به پي اس جي پيوست و دو لوشامپيونا، يک جام اتحاديه و دو سوپرکاپ فرانسه را به دست آورد. او با تيم ملي برزيل هم برنده کوپا آمه ريکا 2019 و جام کنفدراسيون ها شده است.
ليونل مسي با 36 جام، بزرگترين تهديد رکورد دني آلوز محسوب مي شود.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره