نماد آخرین خبر

«رونالدو» تنها آقای گل 3 لیگ برتر قاره سبز

منبع
ايرنا
بروزرسانی
«رونالدو» تنها آقای گل 3 لیگ برتر قاره سبز

ايرنا/ «کريستيانو رونالدو» فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ را به عنوان برترين گلزن سري‌آ به پايان رساند و تنها بازيکني بدل شد که اين عنوان را در سه ليگ برتر اروپا تصاحب مي‌کند.
مرد ۳۶ ساله پرتغالي در حالي فصل را با ۲۹ گل به پايان رساند که توريني‌ها با رتبه چهارم به کار خود پايان دادند. اينترميلان فاتح سري‌آ شد و به سلطه ۹ ساله يووه پايان داد.
رونالدو در سومين فصل حضور در ايتاليا، براي نخستين بار در کورس فتح کفش طلا عنوان نخست را از آن خود کرد؛ او در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ با ۲۱ گل و پنج گل کمتر از «فابيو کواگليارلا» دوم شد و در فصل گذشته نيز با ۳۱ گل پشت سر «چيرو ايموبيله» قرار گرفت.
مرد پرتغالي در مجموع ۹۷ بازي در سري‌آ ۸۱ گل و در مجموع ۱۰۱ بازي ۱۳۳ گل براي يوونتوس به ثمر رسانده است. رونالدو در سال‌هاي ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ دوبار پياپي عنوان بازيکن سال سري‌آ از آن خود کرد.
او در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ با ۳۱ گل براي منچستريونايتد، عنوان آقاي گل ليگ برتر انگليس را کسب کرد و همين موضوع به نخستين توپ طلاي وي منجر شد. او در تمامي رقابت‌ها ۴۲ گل به ثمر رساند و يونايتد در آن فصل قهرمان ليگ جزيره شد و نخستين قهرماني رونالدو در ليگ قهرمانان رقم خورد.
رونالدو در مجموع ۲۹۲ بازي براي شياطين سرخ ۱۱۸ گل زد و سپس در سال ۲۰۰۹ راهي رئال مادريد شد. زماني که در انگليس بود عنوان بهترين بازيکن را از آن خود کرد.

رونالدو سه بار جايزه پيچيچي را به عنوان آقاي گل لاليگا تصاحب کرد و نخستين بار در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ اين اتفاق رقم خورد؛ زماني که او براي رئالي که رتبه دوم لاليگا را کسب کرده بود، ۴۰ گل به ثمر رساند؛ رئالي‌ها در آن فصل فاتح کوپادل‌ري شدند؛ اين نخستين جام وي در اسپانيا بود.
او در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ با ۳۱ گل دوباره برترين گلزن لاليگا شد. او در آن فصل، هم ليگ قهرمانان و هم توپ طلا را براي دومين بار در دوران حرفه‌اي تصاحب کرد. علاوه بر اين، او براي اولين و آخرين بار عنوان بهترين بازيکن لاليگا را نيز به دست آورد.
ستاره تيم ملي پرتغال در فصل بعد بارديگر پيچيچي را با ۴۸ گل به خانه برد اما توپ طلا را به «ليونل مسي» واگذار کرد؛ فصلي که بارسا سه گانه را تصاحب کرد.
رونالدو در سال ۲۰۱۸ با ۴۵۰ گل در ۴۳۸ بازي، رئال را به مقصد يووه و به عنوان برترين گلزن سفيدپوشان ترک کرد؛ او در لاليگا در جريان ۲۹۲ بازي ۳۱۱ گل به ثمر رساند و علاوه بر اين به همراه اين تيم چهار با فاتح ليگ قهرمانان شد.
مرد پرتغالي با ۱۳۴ گل برترين گلزن تاريخ ليگ قهرمانان نيز محسوب مي‌شود؛ علاوه بر اين او در هفت دوره مختلف بيشتر از هر بازيکني عنوان آقاي گلي اين تورنمنت را تصاحب کرده است.
رونالدو چهار بار کفش طلاي اروپا را کسب کرده و زا اين حيث در مقايسه با مسي که ۶ بار اين کفش را به خانه برده، در جايگاه دوم قرار دارد.
کاپيتان تيم ملي پرتغال همچنين عنوان بهترين بازيکن فصل باشگاه يوونتوس را نيز از آن خود کرد هرچند ادامه حضور وي در تورين در هاله‌اي ابهام قرار دارد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره