نماد آخرین خبر

توضیح انریکه درباره دعوت نکردن بازیکنان رئال‌ به اردوی تیم ملی اسپانیا

منبع
تسنيم
بروزرسانی
توضیح انریکه درباره دعوت نکردن بازیکنان رئال‌ به اردوی تیم ملی اسپانیا

تسنيم/ سرمربي تيم ملي اسپانيا درباره نفرات دعوت شده به اردوي اين تيم براي حضور در مسابقات يورو ۲۰۲۰ که هيچکدام از بازيکنان رئال مادريد جزوشان نيستند، توضيح داد.
لوئيس انريکه در يک نشست خبري پس از اعلام اسامي 24 بازيکن دعوت شده به اردوي تيم ملي اسپانيا به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
انريکه در حالي که مي‌توانست 26 بازيکن دعوت کند، به 24 بازيکن اکتفا کرده است. او در اين باره گفت: بله، ما مي‌توانستيم 26 بازيکن را دعوت کنيم، اما تصميم گرفته‌ايم که با 24 بازيکن کار را پيش ببريم. البته تصميم داريم که در صورت امکان يک مهاجم ديگر هم به نفرات دعوت شده اضافه کنيم. بيشتر از اين بازيکن نمي‌خواهيم، چون همه اعضاي فني به اين نتيجه رسيدند که همين 24 بازيکن براي کمک کردن به تيم کافي هستند. اما خب ممکن است ديگران نظر متفاوتي داشته باشند.
انريکه درباره دعوت نکرده از سرخيو راموس کاپيتان تيم ملي اسپانيا و رئال مادريد هم گفت: تصميم‌‌گيري براي انتخاب نفرات اين ليست آسان، اما اجراي آن سخت بود. زماني که يک نفر درباره چيزي تصميم مي‌گيرد، معيارهاي خودش را دارد. من دوست داشتم درباره اين موضوع با راموس صحبت کنم. واضح است که دعوت نشدن راموس به اين دليل است که او از ماه فوريه نتوانسته است بازي کند و شرايطش براي بازي در تيم ملي ايده‌آل نيست. با اين حال کنار گذاشتن او کار آساني نبود. من ديروز اين فرصت را داشتم که با او ارتباط برقرار کنم. کار سختي بود. مي‌دانم که کنار گذاشته شدن او ناراحت‌کننده است، چون او هميشه در بالاترين سطح بوده اما مطمئناً تصميم گرفته شده به صلاح تيم است. من به او توصيه کردم که تلاش کند به طور کامل آمادگي‌اش را به دست آورد تا در آينده باز هم بتواند در تيم باشگاهي و ملي‌ بازي کند. نه تنها راموس، بلکه من بايد از همه بازيکناني که در گذشته به ما کمک کردند و الان در ليست نيستند يادي کنم. بازيکناني مانند کارواخال، کانالس، سرخي روبرتو يا ميکل مرينو. آنها در گذشته به ما خيلي کمک کردند.
انريکه درباره اينکه چرا هيچ بازيکني از رئال مادريد دعوت نشده است هم گفت: بله گاهي اوقات ممکن است چنين اتفاقي رخ دهد، چون کارواخال و راموس هنوز آماده نيستند. من درک مي‌کنم که هر باشگاهي دوست دارد که بازيکنانش به تيم ملي دعوت شوند اما اين را هم مي‌دانم که با توجه به تقويم فشرده رقابت‌هاي فصل جاري، خيلي از تيم‌ها هم ترجيح مي‌دهند که بازيکنان‌شان دعوت نشوند تا استراحت کنند و براي فصل بعد دچار مصدوميت نشوند.
سرمربي ماتادورها در باره شانس تيمش براي قهرماني در يورو هم گفت: من تيم‌مان را از ساير رقبا نه قوي‌تر و نه ضعيف‌تر مي‌دانم. کاري که ما مي‌توانيم انجام دهيم، ارتقاي عملکردمان است. وضعيت فيزيکي تيم همانطوري است که در پايان فصول ديگر بود. مهم اين است که با ذهني آماده به مسابقات برويم، چون اگر انگيزه داشته باشيم، بر هر حريفي غلبه مي‌کنيم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره