برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بررسی حضور تماشاگران در المپیک با تست منفی کرونا

منبع
فارس
بروزرسانی
بررسی حضور تماشاگران در المپیک با تست منفی کرونا

فارس/  دولت ژاپن حضور تماشاگران داخلي در المپيک را با نمونه منفي ويروس کرونا مورد بررسي قرار مي دهد.
 روزنامه يوميوري روز دوشنبه گزارش داد ژاپن در حال بررسي نياز به نتايج آزمايش منفي کوويد ۱۹ يا سوابق واکسيناسيون تماشاگران شرکت کننده در المپيک توکيوست چرا که يک نظرسنجي جديد نشان داد مخالفت عمومي با اين بازي‌ها همچنان قوي است.
در حالي که کمتر از دو ماه ديگر به بازي‌ها باقي مانده، اعتماد مردم به دليل موج چهارم عفونت هاي ويروس کرونا و دامنه آهسته واکسيناسيون، متزلزل شده است.
حضور تماشاگران خارجي در المپيک قبلاً ممنوع شده و انتظار مي‌رود برگزارکنندگان بازي‌ها، ماه آينده در مورد اينکه آيا هواداران ژاپني مي‌توانند در المپيک حضور داشته باشند يا خير تصميم بگيرند و اگر جواب مثبت است تحت چه شرايطي اين امکان فراهم خواهد شد.
علاوه بر اقدامات مقابله‌اي عليه ويروس کرونا مانند ممنوعيت تشويق با صداي بلند، روزنامه يوميوري گفت که دولت در حال بررسي اين مسئله است که آيا تماشاگران بايد آزمايش منفي را طي يک هفته پس از حضور در مسابقات المپيک نشان دهند يا خير.
اين گزارش با خشم برخي کاربران شبکه‌هاي اجتماعي روبرو شد و هزاران توييت در انتقاد از فشار مستمر اين کشور براي ميزباني المپيک در ميانه يک بيماري همه گير زده شد. اصطلاح "گواهينامه تست منفي" در ژاپن در توييتر رو به گسترش بود صبح روز دوشنبه بيش از ۸ هزار توييت زده شد.

دولت ژاپن روز جمعه شرايط اضطراري را تا اواخر ماه بعدي ميلادي در توکيو و چند استان ديگر تمديد کرد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره