برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
ورزشی

بررسی شانس‌های صعود تیم ملی به جام جهانی

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
بررسی شانس‌های صعود تیم ملی به جام جهانی

خبر ورزشي/ شب گذشته با پيروزي قطر مقابل عمان، شانس صعود تيم‌هاي دوم به مرحله بعدي مقدماتي جام جهاني افزايش يافت.
در چارچوب مسابقات راه يابي به جام جهاني، شب گذشته تيم ملي قطر مقابل عمان به برتري يک بر صفر رسيد تا شانس صعود تيم‌هاي دوم به مرحله بعدي افزايش يابد. 
قطر به دليل ميزباني جام جهاني ۲۰۲۲، در مرحله بعدي حاضر نخواهد بود، ۵ تيم مي‌توانند به عنوان تيم دوم در مرحله بعدي حاضر شوند. به دليل اينکه پيروزي قطر مقابل عمان صورت گرفت، شانس صعود تيم‌هاي دوم بيشتر هم شد زيرا در گروه E مسابقات عمان در رده دوم قرار دارد.
۸ تيم به عنوان صدرنشين گروه‌ها به مرحله بعدي صعود مي‌کنند و از بين ۸ تيم دوم، ۵ تيم برتر (يک تيم جايگزين قطرِ ميزبان) به مرحله بعدي راه خواهند يافت. تيم ملي کشورمان به دليل پيروزي مقابل بحرين در ديدار شب گذشته، اکنون در جمع تيم‌هاي دوم، در رده دوم قرار دارد. 
تيم ملي کشورمان با کامبوج و عراق ديدار خواهد کرد که مصاف برابر عراق بسيار اهميت خواهد داشت. با اينکه اميدواريم تيم ملي کشورمان مقابل عراق به برتري دست يابد ولي به دليل باخت عمان، شانس صعود تيم‌ها به مرحله بعدي به عنوان دوم نيز افزايش يافته است.

با توجه به جدول بالا، در حال حاضر از بين تيم‌هاي دوم، چين، اردن و تاجيکستان با ۷ امتياز به مرحله بعدي صعود نخواهند کرد. 
البته بايد عنوان کرد که تيم ملي اردن با استراليا (صدرنشين گروه) و کويت (تيم سوم گروه) ديدار دارد که پيروزي در هر مسابقه مي‌تواند جدول گروه‌ تيم‌هاي دوم را تغيير دهد. البته تيم ملي کويت اگر در ديدار مقابل اردن به برتري دست يابد و تيم ملي اردن در مقابل استراليا شکست بخورد، تيم ملي کويت مي‌تواند در رده بهترين‌هاي تيم‌هاي دوم قرار گيرد. 

از تيم ملي اردن ۶ امتياز به دليل ۲ برد مقابل چين تايپه کاسته خواهد شد. تيم ملي کويت نيز در اين جدول ۷ امتيازي خواهد بود زيرا ۳ امتياز به دليل برد تايپه بدست آمده است
تيم ملي چين نيز شرايط مشابهي با اردن دارد و با پيروزي مقابل تيم‌هاي سوريه (تيم صدر گروه) يا مالديو (تيم چهارم گروه) مي‌تواند شرايط صعود تيم ملي ايران را نيز تحت الشعاع قرار دهد. 

از تيم‌ملي چين نيز به دليل ۲ برد مقابل گوام، ۶ امتياز کاسته خواهد شد
تيم ملي تاجيکستان نيز تنها يک بازي باقي مانده دارد که آن هم مقابل ميانمار است. اين تيم ديگر شانسي براي رسيدن به مرحله بعدي نخواهد داشت.
با توجه به جدول و اينکه تيم‌هاي ملي چين و اردن هر کدام ۲ بازي باقي مانده دارند و مي‌توانند در يک بازي به برتري دست يابند،‌ با اين شرايط تيم ملي کشورمان محکوم به پيروزي مقابل عراق است و با تساوي شرايطي اما و اگر خواهد ساخت.
گفتني است به دليل انصراف تيم ملي کره شمالي از حضور در رقابت‌هاي جام جهاني و جام ملت‌هاي آسيا، براي اينکه عدالت در تمام گروه‌ها رعايت شود، فيفا تصميم گرفت که بازي تيم‌ها با تيم آخر محاسبه نشود. به همين دليل بديدارهاي تيم ملي کشورمان مقابل کامبوج محاسبه نخواهد شد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره