برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کاروان ایران با ۵۹ ورزشکار در پارالمپیک توکیو

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کاروان ایران با ۵۹ ورزشکار در پارالمپیک توکیو

ايسنا/ سرپرست کاروان ايران در بازي‌هاي پارالمپيک توکيو از اعزام ۵۹ ورزشکار به پارالمپيک توکيو تا به امروز خبر داد.
هادي رضايي در نشست خبري که امروز يکشنبه ۲۳ خرداد به صورت وبينار برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اين که ليست نهايي اسامي کاروان اعزامي ايران به بازي‌هاي پارالمپيک توکيو فردا (دوشنبه) به صورت آنلاين به کميته برگزاري مسابقات اعلام خواهد شد، تا به امروز ۵۹ ورزشکار حضورشان جهت شرکت در اين رويداد بزرگ نهايي شده و امکان دارد ۲ نفر ديگر در دوچرخه سواري و تيروکمان در آينده به اين ليست اضافه شوند.
وي درباره رشته هاي اعزامي به توکيو گفت: در پاراوزنه برداري ۶ سهميه کسب شده بود که از اين تعداد تنها ۵ نفر که رکورد آنها مطابق با سياست کميته ملي پارالمپيک بود و دو نفر کادر فني در ليست نفرات اعزامي قرار گرفتند.
 وي گفت: در دووميداني ۱۴ نفر به همراه ۵ کادر فني به توکيو اعزام خواهند شد که از اين تعداد يک نفر زن و ۱۳ نفر مرد است. البته در ليست نفرات اعزامي از اين تعداد را ۵ دووميداني کار نابينا و کم بينا و ۸ نفر را معلولان تشکيل مي دهند.
رضايي خاطرنشان کرد: در پاراتيروکمان ۶ ورزشکار و ۲ کادرفني داريم که در ريکرو و کامپوند هستند. ۱۲ ورزشکار و يک کادرفني در واليبال نشسته و در جودو نيز دو ورزشکار و دو مربي را به توکيو اعزام خواهيم کرد. همچنين در پاراتيراندازي ۳ ورزشکار خانم به همراه دو مربي و در پاراتکواندو نيز ۲ ورزشکار مرد، يک زن و دو مربي اعزام خواهند شد. در رشته پاراقايقراني دو ورزشکار اعزام مي‌شوند که يک ورزشکار آقا و يک ورزشکار خانم هستند که يک مربي در کنار آنها خواهد بود. در بسکتبال با ويلچر نيز ۱۲ ورزشکار و دو کادرفني در ليست نفرات اعزامي قرار گرفتند.
رضايي پيرامون اين پرسش که چرا تعداد کادرفني در برخي رشته‌ها کمتر است، افزود: ما مجبوريم از کادرفني کم کنيم، چون براي ما سهميه قائل شدند، محبوريم با حداقل کاروان اعزام شويم‌ البته مشکلاتي وجود دارد که امسال با آن در پاراالمپيک توکيو مواجه هستيم و اين مشکلات در بازي‌هاي قبلي وجود نداشت، اميدواريم در پارالمپيک ۲۰۲۴ پاريس هم نداشته باشيم و کادرفني بيشتري را همراه خود به پارالمپيک اعزام کنيم.

وي همچنين درباره ليست افرادي که به عنوان همراه به پارالمپيو توکيو اعزان خواهند شد، تصريح کرد: ۱۶ همراه داريم که نوروزي، سرپرست پزشکي، رفيعي‌پور و سخنگويي، روانشناس و فيزيوتراپ و صالحي به عنوان پرستار براي ورزشکاران نابينا همراه خواهند بود. کارگري و ليموچي به عنوان نايب رييس و خانم کونيکو يامامورا بابايي، مادرشهيد محمد بابايي و يک همراه نيز به همره وي در ليست اعزامي قرار دارند. همچنين سه نفر به عنوان مترجم و يک نفر به عنوان مسئول فرهنگي در کاروان حضور خواهند داشت. اسبقيان و مظلومي، رئيس فدراسيون‌هاي جانبازان و معلولين و نابينايان و شعباني‌بهار نيز به عنوان رئيس فدراسيون تيروکمان در پارالمپيک توکيو همراه کاروان خواهند بود، البته همراهان هرکدام به اختيار خودشان در المپيک يا پارالمپيک حضور دارند به طوري که شعباني‌بهار با پارالمپيک سفر خواهند کرد و سهرابيان رئيس فدراسيون قايقراني با المپيک مي‌رود. همچنين دو نفر رئيس کميته ملي پارالمپيک و دبيرکل محمود خسروي وفا و تابع و نوروزي، پزشک کاروان و بنده هم به عنوان سرپرست کاروان و فرجي هم معاون سرپرست کاروان حضور خواهيم‌ داشت.
وي ادامه داد: ۶ نفر هم به همراه کميته ارزيابي و فني داريم و يک ليست ۱۷ نفره رسانه هم داريم که بعداً و در صورت نهايي شدن نام آنها را اعلام خواهيم کرد.
رضايي با اشاره به زنده نگه داشتن ياد و خاطره نام خانم شيرمحمدي و سيامند رحمان که کسب سهميه کردند و دارفاني را وداع گفتند، گفت: براي تعيين جانشين شيرمحمدي در رشته تير و کمان تيرماه در چک مسابقات انتخابي خواهيم داشت که در صورت کسب سهميه و تاييد کميته ملي پارالمپيک يک نفر ديگر در ليست اعزامي قرار خواهد گرفت.
رضايي گفت: در رشته دوچرخه سواري نيز هنوز سهميه ورودي کسب نشده است، البته روز پنجشنبه استعلامي از فدراسيون دوچرخه سواري جهاني گرفتيم که منتظر پاسخ هستيم. اگر پاسخ استعلام مثبت بود و دوچرخه سواري با سياست‌هاي پارالمپيک هم خواني داشت، اعزام انجام خواهد شد. بايد تأکيد کنم که از ۵۹ ورزشکار فقط دو نفر حمايتي داريم و ۵۷ ورزشکار طبق سياست‌هاي پارالمپيک هستند و ۲ نفر خانم که حمايتي و براي نتيجه‌گيري در مسابقات پاراآسيايي اعزام خواهند شد.
سرپرست کاروان پارالمپيک ايران در ادامه همچنين با اشاره به بحث بودجه کميته ملي پارالمپيک خاطرنشان کرد: از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بوديم که ۶۰ درصد بودجه ما را در سه ماهه اول سال بدهند که اين درخواست مورد موافقت قرار گرفت. با توجه به بودجه‌اي که در طول سال براي کميته پارالمپيک در سه فصل در نظر گرفته شده بود و ممکن است بعد از پارالمپيک، اعزام پاراجوانان را نيز داشته باشيم، اعزام هر کاروان از ۶ ماه قبل نياز به برنامه‌ريزي براي تهيه لباس، بليت هواپيما و ... دارد. بنابراين پس از اعلام درخواست خود از نوبخت نامه‌اي دريافت کرديم که با درخواست ما موافقت شده بود که ۶۰ درصد بودجه را در سه ماه نخست سال دريافت کنيم و همين مساله سبب شد تا بسياري از کارهاي خود را انجام دهيم.
وي افزود: ماه اول بودجه‌اي که در اختيار ما قرار گرفت ۴ ميليارد تومان بود، اميدوارم طبق نامه سازمان برنامه و بودجه مابقي بودجه هم به دستمان برسد.هر چند در ارديبهشت سال جاري ۹ ميليارد سازمان برنامه و بودجه به خزانه دولت واريز است، اما فقط ۲ ميليارد از آن ۹ ميليارد به حساب ما واريز شده و نگراني ما از اين جهت است که بايد بليت تهيه و مسائل را پيگيري کنيم. البته از نوبخت تشکر مي‌کنم که اين نامه را ارسال کردند، اما دريافت بودجه نيازمند اين است که کار سريع تر انجام شود و با توجه به اعزام کاروان، اين بودجه نوشدارو پس از مرگ سهراب نباشد.
سرپرست کاروان ايران در پارالمپيک توکيو خاطرنشان کرد: ما سه اعلان براي اعزام کاروان داريم که کاروان اعزامي بايد توقفي دو ساعته هم در کشور ثالث داشته باشد. اگر در تاريخ مدنظر که ۸۰ نفر از کاروان مي‌روند، بليت تهيه نکنيم با مشکل روبرو مي شويم. کاروان در ۴ گروه اعزام مي‌شود و زمان بازگشت با ۶ کاروان برمي‌گرديم و اين برنامه‌ريزي سنگيني را مي طلبد.
رضايي همچنين با اشاره به مشکلات رزرو بليت افزود: تا امروز دو بار بليت رزرو کرديم که باطل شده و اگر زودتر بودجه را نگيريم، با مشکل روبرو مي شويم، البته در سازمان برنامه و بودجه کارها را انجام داديم و از خزانه دولت نيز درخواست مي کنيم زودتر اين کار را انجام دهد. تاکنون حدود ۶ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان بودجه دريافت کرديم که اين حدود ۶ - ۵ درصد بودجه ماست.
وي اضافه کرد: مشکلات ما، مشکلاتي است که همه درک مي‌کنند، اميدوارم دوستان زيرمجموعه در نهادهاي مختلف هم درک کنند و اين بودجه را به ما زودتر  بدهند تا بليت را بگيريم. اگر اين دو سه روز بودجه به دست ما نرسد، با مشکلات بدي روبرو مي شويم که مربوط به بحث لباس کاروان، بليت پرواز، هتل و ... خواهد بود.
وي در ادامه نشست تاکيد کرد: الان اخبار پارالمپيک در خبرها گم شده و بيشتر اخبار المپيک، فوتبال و واليبال در رسانه‌ها پررنگ شده است. دوستان رسانه‌اي، همانطور که قبلاً با ما روابط خوبي داشتند، الان نيز که ليست اسامي نفرات اعزامي کاروان را اعلام کرديم، خبرها را پوشش بهتري بدهند و يار و ياور ما باشند. لطفاً اختصاص زمان براي خبرهاي پارالمپيک به بعد از المپيک موکول نشود. با توجه به تعويق يک ساله،  زحمات ورزشکاران پارالمپيکي بيشتر از ۲۴ ماه شده که در اردوهاي مختلف با رعايت پروتکل ها حضور داشتند تا براي کشورمان افتخار آفريني کنند، اميدوارم رسانه‌ها توجه بيشتري بعد از اين به اخبار پارالمپيک داشته باشند.
وي در پايان پيرامون اين پرسش که پرچمدار بازي‌هاي پارالمپيک چه زماني مشخص خواهد شد، گفت: در جلسه هيات اجرايي بعدي در خصوص پرچمدار تصميم گيري و نهايي خواهد شد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره