طرفداری/ هفته اول رقابت های لیگ بیست و یکم برگزار شد و به رسم هر ساله در فصل جدید فوتبالی ایران، برخی تیم ها طرح پیراهن های خود را از روی تیم های مطرح اروپایی کپی کرده بودند...
روز سه شنبه هفته اول رقابت های لیگ بیست و یکم آغاز شد و تیم ها اولین بازی های خود را با رقبا انجام دادند...
 یکی از جذابیت های شروع هر فصل فوتبالی، رونمایی از لباس تیم های مختلف است و هواداران هر تیم هم بی صبرانه منتظر رونمایی از لباس تیم های محبوب شان هستند تا بتوانند آن ها را تهیه کنند. البته در فوتبال ایران قضیه رونمایی از لباس ها هم مثل خیلی قضایای دیگر به صورت وارونه رعایت می شود. برخی تیم ها اصلا مراسمی برای رونمایی لباس های شان ندارند و همان طرح فصل قبل را با اندکی تغییر به تن می کنند، برخی تیم ها هم مثل استقلال هفته های اول درگیر قضیه اسپانسرینگ هستند و تازه پس از چندین هفته لباس اصلی خود را رونمایی می کنند که البته همان هم در طول فصل دستخوش تغییراتی می شود و برخی تیم ها هم با کپی برداری از لباس تیم های مطرح خارجی فصل خود را سر می کنند. البته این قضیه ارتباط زیادی به برند های لباس دارد ولی باشگاه ها نباید اجازه بدهند که برند های طرف قرارداد هر طرح و هر لباس را تن بازیکنان تیم کنند.
همین روز گذشته استقلال در حالی به مصاف هوادار رفت که لباسش شباهت زیادی به لباس اول تیم ملی ایتالیا داشت و خود باشگاه هم قبل از بازی اعلام کرد:
 طرح پیراهن امروز به صورت موقت انجام شده و در بازی بعدی خانگی از پیراهن اصلی تیم استقلال رونمایی خواهد شد.
آیا برند طرف قرار داد استقلال به اندازه کافی فرصت نداشته که طرح پیراهن تیم را قبل از آغاز لیگ طراحی کند؟ 

کپی از روی طرح تیم های مطرح اروپایی ایده بدی نیست اما اگر برند های طراح لباس کمی خلاقیت به خرج دهند و حداقل این طرح ها را ایرانیزه کنند، شاهد لباس های بهتری خواهیم بود. البته در این بین تیم هایی مثل مس رفسنجان هم هستند که طرح هایی با توجه به نماد های شهر خود طراحی می کنند...
یکی دیگر از طرح های کپی شده فصل قبل مربوط به تیم گل گهر سیرجان بود که کاملا از روی پیراهن تیم اینتر کپی برداری شده بود و در ادامه هم با کپی برداری از لباس چلسی به میدان می رفتند.
 البته گل گهر در اولین فصل حضورش در رقابت های لیگ برتر خلاقیت خوبی برای لباس اولش داشت اما در ادامه روی به طرح های کپی شده آورد...
 اما طرح لباس گل گهر برای این فصل هم فضای سنتی شهر سیرجان را دارد و جای امیدواری دارد که خلاقیت ها در طراحی پیراهن ها بیشتر شود...
فصل گذشته هم ما شاهد کپی ها عجیب و غریبی بودیم برای مثال اولین حضور این تیم اراکی در لیگ بیستم خیلی برای هواداران فوتبال و به خصوص هواداران فوتبال ایتالیا عجیب بود. پیراهن آلومینیومی ها در بازی مقابل نساجی طرح تماما کپی شده ای از لباس رنسانس تیم ملی ایتالیا بود. آلومینیومی ها حتی مارک پوما را هم از روی لباس تیم برنداشته بودند و تنها یک آرم آلومینیوم روی لوگوی ایتالیا زده بودند...
در  بین تیم های دیگر، صنعت نفت هم علاقه زیادی به استفاده از طرح لباس برزیل دارد که البته در این مورد خیلی ایرادی به این تیم وارد نیست چرا که نام صنعت نفت و برزیل به نوعی در فوتبال ایران با هم گره خورده است...
در مجموع همانطور که در بخش های زیادی با فوتبال روز دنیا فاصله داریم در صنعت طراحی لباس ورزشی هم شرایط مان خوب تر از عرصه های دیگر نیست و هنوز هم اتفاقات عجیبی را در قالب پیراهن تیم های مختلف لیگ برتری می بینیم...
نماد های هر باشگاه یکی از عوامل شکل گیری هویت و شخصیت هر تیم است. در فوتبال روز دنیا هم همیشه این نماد ها روی پیراهن خیلی از تیم ها نقش می بندد تا تیم های مختلف در طول بازی و در هر زمانی هویت خود را گم نکنند و حتی برای تقویت روحیه تیمی هم که شده از آن استفاده کنند...


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید