ایسنا/ محمد اسفندیارپور از شفاف نبودن سازمان لیگ فوتبال در موضوع تبلیغات محیطی انتقاد کرد.

قرارداد باشگاه استقلال با کارگزار جدیدش سبب خیر شده تا باشگاه‌ها بیشتر از قبل به دنبال گرفتن حقشان از تبلیغات محیطی باشند. تبلیغات محیطی در حال حاضر تنها راه درآمدزایی باشگاه‌های لیگ برتری محسوب می‌شود اما هیچ‌گاه به طور کامل به دست صاحبانش نرسیده است. هر سال سازمان لیگ فوتبال به بهانه‌های مختلف باشگاه‌ها را بدهکار می‌کند و به همین دلیل یا باشگاه‌ها درآمدی از تبلیغات محیطی نمی‌گیرند یا مبلغ ناچیزی از این طریق دریافت می‌کنند.
محمد اسفندیارپور، مدیرعامل گل‌گهر سیرجان در گفت‌وگو با ایسنا درباره موضوع تبلیغات محیطی اظهار کرد: در حال حاضر تنها راه درآمدزایی برای باشگاه تبلیغات محیطی است اما هیچ‌گونه شفاف‌سازی‌ای راجع به این موضوع وجود ندارد. سازمان لیگ هیچوقت برای باشگاه‌ها مشخص نکرده که سهم‌شان بر چه اساسی محاسبه می‌شود و اصلا درآمد کل فوتبال از تبلیغات محیطی چقدر بوده است. برای مثال سازمان لیگ پارسال درآمد باشگاه از تبلیغات محیطی را اعلام کرد اما ما نمی‌دانیم این مبلغ چطور حساب شده است.
او افزود: شما ببینید در حال حاضر برخی از باشگاه‌های لیگ برتری با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. باید فکری به حال درآمد باشگاه‌ها شود تا حداقل به تنها راه درآمدی‌شان یعنی تبلیغات محیطی برسند. باید صدا و سیما و هر بخش دیگری که از فوتبال منتفع می‌شود، سهم فوتبال را پرداخت کنند. باید به باشگاه‌ها کمک شود تا بتوانند به کارشان ادامه دهند. اگر این اتفاق نیفتد، سرانجام خوبی در انتظار فوتبال نیست.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید