آخرین خبر/ پس از گذشت چند هفته از معرفی کارگزار جدید استقلال که با رقم هنگفت 500 میلیارد حسابی خبرساز شد و در ادامه هم با بحث در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی باشگاه استقلال در بازی های خانگی جنجال و چالش بزرگی ایجاد کرد باشگاه پرسپولیس هم با کارگزار جدیدی به توافق رسید. استقلال با پافشاری روی حق مسلم و قانونی اش توانست اجرای تبلیغات محیطی را بر عهده بگیرد و سهم مشخص شده سازمان لیگ و شرکت توسعه و تجهیز را هم بپردازد. این اقدام مدیرعامل جدید باشگاه استقلال باعث شد دیگر باشگاه ها هم به فکر بیفتند و پرسپولیس هم با وجود آن که در ابتدا چندان تمایلی نشان نمی داد،به دنبال در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی رفت و مجوز آن را از وزیر ورزش و جوانان گرفت. شاید یکی از دلایل اقدام دیرهنگام پرسپولیس مشخص نبودن کارگزار بود که آن هم سرانجام اوایل هفته جاری و پس از دربی سرخابی انتخاب و معرفی شد و به گفته صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس 630 میلیارد تومان است. با وجود آن که سرخابی هر دو صاحب کارگزار آن هم با مبالغ هنگفت شده اند که در صورت تحقق وعده ها و تعهدهای مالی بسیاری از مشکلات شان حل خواهد شد اما برخی با دیده شک و تردید به کارگزاران چند صد میلیاردی پرسپولیس و استقلال نگاه می کنند و معتقدند این شرکت ها توانایی انجام تعهدات مالی شان را نخواهند داشت و در نهایت سرخابی متضرر خواهند شد. منتقدان کارگزاران سرخابی با اشاره به سابقه تاسیس و عمر کوتاه این شرکت ها از یک سو و بنیه ضعیف مالی آن ها برای تضامین تعهدات شان از سوی دیگر، معتقدند که فرد یا یک گروه بانفوذ و انحصارطلب که سال هاست در فوتبال رخنه کرده و دارای پست و سمت های دایمی شده اند پشت این شرکت ها هستند. به اعتقاد منتقدان کارگزاری های سرخابی، این افراد با نفوذ که سال هاست پول فوتبال را به جیب می زنند برای حفظ انحصار و درآمد هنگفت و راحت شان چاره کار را در پنهان ماندن پشت یک نام یا یک شرکت می بینند و به مزایده ها و مناقصه های صوری و دادن وعده حمایت به برخی افراد و شرکت ها آن ها را به سمت سرخابی و دیگر باشگاه های متمول هدایت می کنند و در این میان اگر سودی باشد سود قابل توجه و بی دردسری عایدشان می شود و اگر هم شرکت ها ضرر کنند و نتوانند پول باشگاه ها را بدهند باز ضرری متوجه افراد پشت پرده نیست و باشگاه می ماند و شکایت از کارگزار یا برعکس.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید