نماد آخرین خبر

خطر رفیق‌بازی در تیم‌های ملی!

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
خطر رفیق‌بازی در تیم‌های ملی!

آخرین خبر/ برخی خبرها حاکی از آن است که سرمربیان تیم‌های ملی پایه ممکن است از بین دوستان نزدیک سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شوند. 
به گزارش فوتبالی، در حالیکه یکی از انتقادات مطرح شده به مدیریت شهاب الدین عزیزی خادم، انتخابهای او بدون مشورت با هیات رییسه بود، برخی شنیده ها حاکی از آن است که قرار است تاریخ باز هم تکرار شود و رفقای نزدیک میرشاد ماجدی سکاندار تیم های ملی پایه شوند. البته امیدواریم این خبر صحت نداشته باشد اما شواهد و قرائن و برخی قرار و مدارها حاکی از آن است که رفقای نزدیک ماجدی شانس زیادی برای سرمربی شدن و سرپرست شدن در تیم های ملی پایه را دارند.
در دوران ریاست شهاب عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال، تمام تمرکز روی تیم های ملی بزرگسالان مردان و زنان بود و تیمهای پایه جایی در برنامه‌های فدراسیون نداشتند و اتفاقا بلاتکلیف بودن این تیم ها، پاشنه آشیل عزیزی خادم شد. حالا اخباری مطرح شده که سرپرست جدید فدراسیون قصد دارد هر چه زودتر تکلیف این تیمها را مشخص کند اما اسامی که برای تیم های ملی پایه مطرح شده اند که همه از دوستان نزدیک ماجدی هستند و خطر رفیق بازی، تیم های ملی پایه را تهدید می کند.
چمنیان برای تیم ملی نوجوانان
از عباس چمنیان به عنوان گزینه میرشاد ماجدی برای سرمربیگری تیم ملی نوجوانان نام برده می‌شود. چمنیان سابقه هدایت تیم نوجوانان را دارد و اتفاقا با این تیم به یک چهارم نهایی جام جهانی نوجوانان هند رسیده است. چمنیان در ادامه کار نتوانست موفق باشد و هر تیمی گرفت در هدایتش ناموفق بود تا کلا خاطره پیروزی های دلچسب تیم ملی نوجوانان در هند به فراموشی سپرده شود. چمنیان از دوستان نزدیک ماجدی است. چمنیان مدتی هم رییس هیات فوتبال استان خراسان رضوی بود. شنیده ها حاکی از آن است که ناصرعباسی بازیکن اسبق استقلال که همبازی و دوست ماجدی است برای سرپرستی تیم ملی نوجوانان در نظر گرفته شده است. البته مورد ناصر عباسی در حد گمانه زنی است و تاییدیه قطعی ندارد.
داود مهابادی سرمربی جوانان، ایمان عالمی سرپرست یا دستیار

برای تیم جوانان هم نام داود مهابادی به عنوان سرمربی احتمالی و ایمان عالمی به عنوان مربی احتمالی یا سرپرست این تیم مطرح شده است. داود مهابادی هم از دوستان نزدیک ماجدی است به علاوه اینکه ایمان عالمی و ماجدی از دوستان بسیار قدیمی و همبازی و رفیق های جان در بدن یکدیگر هستند. البته همه این گزینه ها کارنامه روشنی در زمینه مربیگری ندارند و همین باعث نگرانی خواهد بود. 
درخشان، استیلی، کریمی و رحمتی برای تیم امید
درباره تیم امید هم امروز گزارشی منتشر کردیم و حتی شنیده ایم که میرشاد ماجدی با علی کریمی برای جایگزینی مهدوی کیا مذاکره هم کرده است. ماجدی پس از انتخاب مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم امید و مدیرفنی فدراسیون فوتبال توسط عزیزی خادم، به شدت دلگیر شد و با خبرگزاری فارس مصاحبه کرد و خطاب به عزیزی خادم گفت که با این انتخاب ها، کلید کمیته جوانان را تحویل خواهد داد! حمید درخشان و حمید استیلی هم از دوستان بسیار ماجدی هستند و همیشه با او مراوده دارند و احتمال اینکه این دو هم سرمربی وسرپرست یا مدیرفنی و سرمربی شوند کم نیست. سید مهدی رحمتی هم نامی است که این روزها شنیده می شود. نام رحمتی در زمان خود عزیزی خادم هم مطرح شد و آن جایی بود که هجمه ها به خاطر بازی کردن مهدوی کیا در تیم منتخب جهان در قطر و پوشیدن پیراهن فیفا با پرچم 211 کشور جهان علیه سرمربی تیم امید زیاد شده بود. در هر حال تا این لحظه، مهدوی کیا به صورت رسمی از تیم امید استعفا نکرده هرچند از مدیریت فنی فدراسیون فوتبال کناره گیری کرده بود تا میرشاد ماجدی به جای او معرفی شود.
از چاله به چاه؟
اینکه ماجدی برای انتخاب احتمالی این نفرات، نظرهیات رئیسه را جویا شده یا نه، سوالی است که هنوز پاسخ قطعی برایش وجود ندارد منتهی اگر فرض کنیم که ماجدی بدون مشورت با هیات رئیسه، به این گزینه‌ها برای تیمهای پایه فکر کرده، همان اتفاقی رخ خواهد داد که در دوران عزیزی خادم هم شاهد آن بودیم. منتقدان سرپرست جدید فدراسیون در صورتی که این نامها روی نیمکت تیم ملی بنشینند، انتخاب های ماجدی برای تیمهای پایه را رفاقتی می دانند و قطعا این موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنارش عبور کرد و در صورتی که این اتهام صحت داشته باشد، باید دید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، همانطور که نهایتا در مقابل عزیزی خادم ایستاد، از همین ابتدای کار ماجدی، مقابل او قرار خواهد گرفت یا نه. اگر قرار بود با رفتن عزیزی خادم رویه عوض شود و حالا نشده، به نظر می افتد با شنیده هایی که به گوش می رسد، انگار قرار است تیم های ملی پایه از چاله به چاه بیفتند!


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید