نماد آخرین خبر

آیا 2 بازیکن استقلال باید به سربازی بروند؟

منبع
فارس
بروزرسانی
آیا 2 بازیکن استقلال باید به سربازی بروند؟

فارس/ دو بازیکن تیم فوتبال استقلال در صورت موافقت ستاد کل نیروهای مسلح تنها با چند ماه تاخیر عازم خدمت سربازی خواهند شد.
مدتی است کاربران این خبرگزاری با ایجاد یک کمپین بیش از 6 هزار نفره خواستار رسیدگی به وضعیت خدمت سربازی 2 بازیکن استقلال شدند.
در کمپین ایجاد شده کاربران به این موضوع اشاره کرده‌اند که چون مدیری با سابقه نظامی مامور به خدمت در باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران حضور دارد قرار است قانون را برای بهره مندی آن باشگاه خم کنند تا از اعزام این افراد به خدمت سربازی جلوگیری شود. به همین دلیل درخواست این است که بر اجرای مُر قانون که همانا اعزام به خدمت این دو بازیکن در تاریخ اول اسفند سال جاری می‌باشد ذره‌ای عقب نشینی نشود و با تمام توان اجرای قانون و عدالت اجرا شود.


اما ماجرا چیست؟ سیاوش یزدانی و حسین مردامند 2 بازیکنی هستند که تاریخ اعزام آنها به خدمت سربازی در تاریخ اول اسفند1400 یعنی امروز است و در واقع این 2 طبق قانون از امروز نمی‌توانند برای این تیم به میدان بروند اما در مورد هر دو بازیکن مواردی وجود دارد که باید به آن اشاره کرد. سیاوش یزدانی بازیکنی است که بازیکن تیم ملی ایران محسوب می‌شود و به همین دلیل از سوی فدراسیون و وزارت ورزش تحت عنوان سرباز قهرمان به سازمان نظام وظیفه معرفی شده که خدمت سربازی وی به مدت 6 ماه به تعویق بیفتد.(نامه زیر)


حسین مرادمند دیگر بازیکنی است که باشگاه استقلال به دلیل دعوت وی به تیم ملی در اواسط  امسال خواستار تعویق خدمت سربازی‌اش شده است. این باشگاه در نامه به وزارت ورزش چنین درخواستی کرده و وزارت ورزش و جوانان هم این درخواست را به ستاد  کل نیروهای مسلح ارائه کرده است.(نامه وزارت به ستاد کل نیروهای مسلح)


باشگاه استقلال مدعی است:طبق سوابق موجود در سالیان گذشته ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی همواره با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، حامی جامعه ورزش و باشگاه‌های ورزشی مختلف بوده و بدیهی است که این بار نیز با اجرای قانون که در آن راهکارهای کمک به ورزشکاران حرفه‌ای و ملی اندیشیده شده است، افرادی که عامدانه به دنبال نادیده گرفتن قانون و منافع باشگاه استقلال هستند را مایوس خواهد نمود.
فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال در این رابطه می‌گوید:با توجه به اینکه ملاک تشخیص ملی‌پوش بودن طبق قانون وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون است، از هر دو مرجع یعنی هم فدراسیون فوتبال و هم وزارت ورزش تاییدیه کتبی مبنی بر ملی‌پوش بودن دو بازیکن را‌‌‌‌‌‌‌‌ اخذ و به اداره کل تربیت بدنی نیروهای مسلح ارائه کردیم. آنجا هم تایید و نامه به نظام وظیفه ابلاغ شد. ان‌شاالله امروز کارهای اداری آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهیم تا تعویق خدمت اتفاق بیفتد.
معاون باشگاه استقلال در خصوص اینکه گفته می‌شود این بازیکنان باید یکم اسفند به سربازی بروند و نمی‌توانند بازی کنند، گفت:ما به دنبال معافیت این 2 بازیکن نیستیم. انگ و تهمت زدند که این باشگاه به دنبال معافیت بازیکنانش است. خیر، قانون و آیین نامه، تعویق را‌‌‌‌‌‌‌‌ لحاظ کرده و دیده است. ما فقط از ظرفیت‌های موجود در قانون استفاده می‌کنیم. بر فرض اگر صد نفر استفاده کردند و یک نفر استفاده نکرده، مسئولش باشگاه استقلال نیست.آیا 2 بازیکن استقلال باید به سربازی بروند؟
وی افزود: قانون این را‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش‌بینی کرده که امکان تعویق وجود دارد. قانون سرباز قهرمان را‌‌‌‌‌‌‌‌ تصویب کرده که ما وارد فاز سرباز قهرمان نشدیم اما در خصوص محمدحسین مرادمند، وقتی او در شهریور ماه جزو لیست تیم ملی بوده و ID کارتش صادر شد و در AFC رجیستری شده، باید چه کار کنیم؟ آیا از ظرفیت‌های موجود استفاده نکنیم? قانون می‌گوید بازیکنانی که در سطح تیم ملی هستند می‌توانند از این مزایا و ظرفیت‌ها استفاده کنند.
در شرایطی که مردم  تصور می‌کنند این نفرات سرشناس باید مثل مردم عادی عازم خدمت سربازی شوند اما باشگاه استقلال معتقد است از راهکاری قانونی برای استفاده چند ماهه از این نفرات استفاده کرده و درخواستی برای معافیت این نفرات ندارد. به این ترتیب این بازیکنان در صورتی که ستاد کل نیروهای مسلح با تعویق خدمت آها موافقت کند تنها با چند ماه تاخیر به سربازی اعزام می شوند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره