نماد آخرین خبر

گلکسی واچ 7 نخستین دستگاه سامسونگ با تراشه 3 نانومتری خواهد بود

منبع
آي تي رسان
بروزرسانی
گلکسی واچ 7 نخستین دستگاه سامسونگ با تراشه 3 نانومتری خواهد بود

آی تی رسان/ پیش از این گزارش شد که شرکت سامسونگ رویداد آینده Galaxy Unpacked خود را در اوایل ماه جولای 2024 برگزار خواهد کرد. در جریان این رویداد، برند کره‌ای احتمالا از سری گلکسی واچ 7 و گوشی‌های تاشو جدید خود با اسامی گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 رونمایی خواهد کرد.

اگرچه گوشی‌های تاشو آینده سامسونگ احتمالا از تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی استفاده خواهند کرد؛ اما بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی واچ 7 نخستین دستگاه سامسونگ با تراشه 3 نانومتری اگزینوس به‌شمار خواهد رفت. برخی گزارش‌های پیشین ادعا کردند که گلکسی واچ 7 از یک تراشه 3 نانومتری استفاده خواهد کرد؛ اما اکنون گزارش نشریه The Korean Economic Daily به اطلاعات جدیدی در این زمینه اشاره نموده است.

بر اساس اعلام این گزارش، تراشه مورد استفاده برای گلکسی واچ 7 با نام تجاری اگزینوس W1000 تولید خواهد شد؛ موضوعی که پیش‌تر نیز شایعه شده بود. این تراشه با استفاده از دومین نسل فرآیند 3 نانومتری Samsung Foundry موسوم به SF3 تولید می‌شود. چند روز قبل شرکت سامسونگ اعلام کرد که نخستین تراشه 3 نانومتری خود را تولید کرده و گزارش جدید نیز ادعا می‌کند که تولید انبوه این نیمه‌هادی در 6 ماهه دوم سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

تغییر چشمگیر در نام تراشه یک سناریوی محتمل قلمداد می‌شود؛ چرا که سامسونگ از فرآیند 5 نانومتری مورد استفاده برای تراشه اگزینوس W930 به فرآیند 3 نانومتری برای تراشه اگزینوس W1000 جهش خواهد کرد. این نیمه‌هادی پیشرفته‌ترین تراشه پوشیدنی در جهان به‌شمار می‌رود. برای مقایسه جالب است بدانید که اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 از یک تراشه 5 نانومتری با نام S9 بهره می‌گیرند. گزارش جدید ادعا می‌کند که تراشه اگزینوس W1000 از عملکرد بهتری برخوردار بوده و راندمان انرژی آن نیز 20 درصد بیش‌تر خواهد بود. این موضوع احتمالا برای ارتقاء عملکرد و بهبود شارژدهی باتری گلکسی واچ 7 کفایت خواهد کرد.

یک گزارش مخابره شده از کره‌جنوبی نشان می‌دهد که رویداد آینده گلکسی آنپکد طی روز 10 جولای (20 تیر ماه) در شهر پاریس برگزار خواهد شد. بازی‌های المپیک پاریس از روز 26 جولای (5 مرداد ماه) آغاز می‌شود و بر اساس گزارش‌ها انتخاب روز 20 تیر ماه برای برگزاری رویداد آینده گلکسی آنپکد با هدف به حداکثر رساندن تبلیغ محصولات جدید در آستانه بازی‌های المپیک صورت گرفته است. همچنین ادعا شده که گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 برخلاف گوشی‌های تاشو پیشین سامسونگ دارای نمایشگرهای بدون چین و چروک خواهند بود.

چند ماه قبل گزارش شد که سری گلکسی واچ 7 مجهز به حافظه داخلی 32 گیگابایتی بوده و این رقم در مقایسه با گلکسی واچ 6 رشد 2 برابری را نشان می‌دهد. سری جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ احتمالا شامل 3 مدل مختلف بوده و برخلاف نسل‌های پیشین گلکسی واچ، یکی از آنها از نمایشگر مربعی‌شکل استفاده خواهد کرد. همچنین سری گلکسی واچ 7 احتمالا نسخه جدید رابط کاربری One UI Watch بر پایه سیستم‌عامل Wear OS 5 را اجرا خواهد کرد؛ چرا که فرآیند توسعه این نسخه از رابط کاربری پیش‌تر آغاز شده است. گوگل احتمالا ضمن برگزاری رویداد I/O 2024 از سیستم‌عامل Wear OS 5 رونمایی خواهد کرد.

ساعت هوشمند آینده سامسونگ به منظور تشخیص دقیق‌تر فیبریلاسیون دهلیزی احتمالا از هوش مصنوعی بهره خواهد برد. برند کره‌ای تائید کرده که مدل آینده گلکسی واچ احتمالا محصولی گران‌تر بوده و ویژگی‌های هوشمند بیش‌تری را در خود جای خواهد داد. همچنین یکی از مدل‌های سری گلکسی واچ 7 احتمالا از بزرگ‌ترین باتری مورد استفاده در تاریخ عرضه گلکسی واچ بهره خواهد برد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره