نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

گوشی جان سخت HMD XR21 عرضه شد؛ نسخه‌ای تغییر نام یافته از نوکیا XR21

منبع
ديجي رو
بروزرسانی
گوشی جان سخت HMD XR21 عرضه شد؛ نسخه‌ای تغییر نام یافته از نوکیا XR21

دیجی رو/ شرکت HMD به صورت غافلگیرانه و بدون هیاهوی رسانه‌ای، از اولین گوشی هوشمند 5G مقاوم خود با نام XR21 رونمایی کرد. اگر این اسم برایتان آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که این گوشی در واقع کپی کاملی از نوکیا XR21 است که در ماه مه سال گذشته عرضه شده بود. تفاوت اصلی HMD XR21 با نوکیا XR21، صرفاً تغییر لوگوی نوکیا به لوگوی HMD است و از نظر ظاهری و مشخصات فنی، این دو دستگاه کاملاً یکسان هستند.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی به ویژگی‌های کلیدی این گوشی جان‌سخت بیندازیم.



HMD XR21 از یک پنل نمایشگر 6.49 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز بهره می‌برد. این نمایشگر برای تماشای ویدیو و اجرای بازی‌های با گرافیک بالا، ایده‌آل به نظر می‌رسد.

از آنجا که HMD XR21 یک گوشی جان‌سخت است، مهمترین نقطه قوت آن مقاومت بالایی است در برابر انواع آسیب‌ها دارد. این گوشی در برابر ضربه و نفوذ آب و گرد و غبار بسیار مقاوم بوده و گواهی نظامی MIL-STD-810H را به همراه بالاترین درجه‌بندی مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، یعنی IP69K کسب کرده است. بنابراین، می‌توانید با خیال راحت از آن در محیط‌های کاری سخت و یا حتی در زیر باران شدید استفاده کنید.

HMD XR21 از تراشه میان‌رده اسنپدراگون 695 فایو جی به همراه 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی بهره می‌برد و از همین رو می‌توان انتظار عملکرد فنی قابل قبولی را داشت. این ترکیب سخت افزاری برای انجام امور روزمره و اجرای برنامه‌های نسبتاً سنگین مناسب است. با این حال، اگر به دنبال یک گوشی گیمینگ قدرتمند هستید، XR21 اصلاً گزینه مناسبی نخواهد بود.

 HMD XR21 (سمت چپ) در کنار نوکیا XR21 (سمت راست)
در یک گوشی جان‌سخت، دوربین در اولویت قرار ندارد و از همین رو HMD XR21 به یک ماژول دوربین متوسط تجهیز شده است. در بخش دوربین، شاهد یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی به همراه یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی در پشت بدنه گوشی هستیم. در جلو نیز یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی تعبیه شده است. با توجه به میان‌رده بودن این گوشی، انتظار می‌رود تا تصاویر ثبت‌شده با آن در نور کافی، کیفیت قابل قبولی داشته باشند. اما عملکرد دوربین در نور کم ممکن است چندان رضایت‌بخش نباشد.

HMD XR21 از یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که با توجه به میان‌رده بودن و نمایشگر 120 هرتز آن، ظرفیت مناسبی به نظر می‌رسد. همچنین، این گوشی از فناوری شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کند که می‌تواند باتری را در زمان کوتاهی شارژ نماید.

گوشی جان سخت HMD XR21 به صورت پیش فرض با سیستم عامل با اندروید 13 عرضه می‌شود و شرکت HMD عرضه دو سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و سه سال به‌روزرسانی امنیتی را برای آن تضمین کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که XR21 از نظر نرم افزاری برای مدت قابل قبولی پشتیبانی خواهد شد.




HMD XR21 تنها در یک رنگ مشکی (Midnight Black) عرضه می‌شود و با قیمت 600 یورو برای نسخه 6/128 گیگابایتی به فروش می‌رسد. نکته جالب این است که HMD همچنان به فروش نوکیا XR21 با قیمت 400 یورو ادامه می‌دهد، اما موجودی این مدل بسیار محدود است.

با توجه به موارد ذکر شده، HMD XR21 می‌تواند یک گزینه مناسب برای کاربرانی باشد که به دنبال یک گوشی هوشمند بادوام و مقاوم در برابر ضربه، آب و گرد و غبار هستند. این گوشی از نظر نرم افزاری به‌روز بوده و از اتصالات 5G نیز پشتیبانی می‌کند. با این حال، اگر عملکرد دوربین و یا اجرای بازی‌های سنگین برایتان اولویت بالایی دارد، شاید بهتر باشد به دنبال گزینه‌های دیگری باشید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره