نماد آخرین خبر

اپل بخش تنظیمات سلامت باتری را به جدیدترین مدل‌های آیپد اضافه کرد

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
اپل بخش تنظیمات سلامت باتری را به جدیدترین مدل‌های آیپد اضافه کرد

سخت افزار/ جدیدترین مدل‌های آیپد ایر و آیپد پرو اپل دارای منوی جدید سلامت باتری در برنامه تنظیمات هستند که در آیپدهای قدیمی‌تر موجود نیست و شامل گزینه‌هایی می‌شود که زمانی محدود به مدل‌های آیفون 15 بود.

همانطور که توسط iCulture تأیید شده است، بخش تنظیمات ➝ باتری در آیپد های جدید، منوی جدیدی از «سلامت باتری» را نشان می‌دهد که میزان سلامت باتری، حداکثر ظرفیت، تعداد چرخه و گزینه بهینه‌سازی شارژ با محدودیت 80 درصد را فهرست می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند جزئیات مربوط به زمان تولید باتری و استفاده از آن را مشاهده کنند.

کدی که قبلاً در نرم‌افزار بتای iPadOS 17.5 یافت شده بود به منوی Battery Health اشاره می‌کرد و درواقع پیشنهاد شده بود که ممکن است محدود به آیپدهای جدید اپل باشد. قابل ذکر است که بازخوانی شمارش چرخه و گزینه جلوگیری دقیق‌تر از شارژ بیش از 80 درصد تاکنون از ویژگی‌های انحصاری سری آیفون 15 بود و در آیفون‌های قدیمی‌تر نیز یافت نمی‌شد.


محدودیت 80 درصدی جدا از ویژگی بهینه شارژ باتری در آیفون‌های قبلی است که با یادگیری روال شارژ روزانه دستگاه، شارژ را از 80 درصد تا زمان مناسب‌تری به تأخیر می‌اندازد. وقتی محدودیت سختی 80 درصد فعال باشد، آیپد هرگز فراتر از این درصد شارژ نمی‌شود، مگر در موارد نادر برای «حفظ برآورد دقیق وضعیت شارژ باتری». اپل می‌گوید کاهش زمان شارژ کامل باتری می‌تواند سایش باتری را کاهش دهد و طول عمر آن را بهبود بخشد.

کاربران مک‌بوک سال‌ها به یک منوی سلامت باتری مشابه ( Optimized Battery Charging نامیده می‌شود) دسترسی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا دستگاه به‌صورت 100 درصد شارژ نشود. همانطور که می‌دانید، معمولاً کاربران هنگام فعالیت‌های کاری، لپ‌تاپ‌های خود را دائماً به کابل شارژ متصل نگه می‌دارند و فعال‌کردن ویژگی مذکور به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا از باتری مک‌بوک مراقب کنند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره