نماد آخرین خبر

فیس بوک با قابلیت‌های جدید به جنگ با یوتیوب می‌رود

منبع
زوميت
بروزرسانی
فیس بوک با قابلیت‌های جدید به جنگ با یوتیوب می‌رود
زوميت/ فيسبوک با اينکه براي تبديل شدن به رقيب سر سخت يوتيوب هنوز راه زيادي را براي پيمودن دارد اما اين شبکه اجتماعي براي اين منظور خيز بلندي برداشته است. اکنون فيس‌ بوک، بزرگترين شبکه اجتماعي اينترنت، ميزبان تماشاي يک ميليارد ويديو در طول هر روز است. در به روز رساني جديدي که قرار است به زودي براي فيس بوک منتشر شود، شمارشگر بازديد هر ويديو براي ديدن عموم افراد وجود خواهد داشت. چيزي که از خيلي قبل در شبکه اشتراک ويديويي يوتيوب وجود داشته است. با اين بروز رساني جديد اکنون ميزان استقبال از هر ويديو، ويديو‌هاي محبوب بين افراد و وضعيت آپلود ويديو خود را متوجه خواهيد شد. فيسبوک مي‌گويد دو سوم تماشاي ويديو‌ها از طريق دستگاه‌هاي موبايل انجام شده است که البته اين مورد از زماني که ويديو‌ها در صفحه به صورت خودکار پخش مي‌شوند آمار چندان عجيبي نيست. با افزايش رتبه تماشاي ويديو‌ها حالا فيسبوک گزينه‌هاي بيشتري را در حين تماشاي هر ويديو در اختيار کاربر قرار مي‌دهد. اينطور که نيويورک تايمز مي‌گويد ماهيت اجتماعي و طبيعي فيسبوک باعث مي‌شود که ويديوها بسيار سريع به محبوبيت برسند و سرعت تماشاي آن بين مردم بسيار بالاتر از يوتيوب باشد. براي مثال بيانسه خواننده معروف آمريکايي با انتشار يک ويديو در عرض ۴ ساعت به ۲.۴ ميليون بازديد صفحه شخصي فيسبوک رسيده است، در حالي که اين ويديو در يوتيوب در طي همين مدت مشابه فقط به چند هزار بازديد دست يافته است. فيس بوک براي رسيدن به اين جايگاه و تبديل به غول اشتراک ويديو نيز تلاش زيادي دارد و به درآمد بيشتر از طريق ويديو‌ها نيز علاقه نشان مي‌دهد. اين کمپاني اخيرا شرکت تبليغات ويديوي LiveRail را تصاحب کرده است.