logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

فساد مالی در شیائومی؛ دو مدیر ارشد بازارهای بین‌المللی اخراج شدند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
فساد مالی در شیائومی؛ دو مدیر ارشد بازارهای بین‌المللی اخراج شدند

دیجیاتو/ این دو مدیر ارشد به دلیل جرایم مالی متعدد مانند درخواست رشوه و پذیرش هدایای گران‌قیمت اخراج شده‌اند.

شیائومی با اخراج دو مدیر ارشد در بخش تجارت بین‌المللی خود، موضعی قوی در برابر فساد اتخاذ کرده است. این دو مدیر به جرایم مالی مختلف، مانند درخواست رشوه، متهم شده‌اند.

براساس گزارش رسانه چینی ITHome، «چن بینگشو» (Chen Bingxu)، مدیرکل سابق منطقه آمریکای لاتین، متهم به درخواست رشوه، پذیرش هدایای گران‌قیمت و سرگرمی‌های مجلل شده است. همچنین «اوون» (Owen)، مدیرکل سابق اروپای غربی در معاملات برون‌سپاری، مبالغ قابل‌توجهی دریافت کرده است. طبق گزارش‌ها، هر دوی این مدیران از چهره‌های سرشناس پیشبرد توسعه شیائومی در خارج از چین بوده‌اند.

اخراج مدیران ارشد شیائومی
شیائومی در برابر فساد مالی اخیر اقدام قاطعی انجام داده است. چن بینگشو علاوه‌بر آنکه از کار برکنار شده، بنا به گزارش‌ها ملزم به جبران ضررهای مالی شرکت است. مدیر دیگر نیز نه‌فقط اخراج شده، بلکه شیائومی اقدامات قانونی را علیه او آغاز کرده است تا اتهامات کیفری و خسارت مدنی را پیگیری کند.

سال 2019، اوون مدیرکل اروپای غربی و چن بینگشو مدیرکل اروپای شرقی شدند. بعدها چن بینگشو به‌عنوان مدیرکل بخش آمریکای لاتین شد.

این شرکت رویکرد قاطعی در برابر فساد در شعبه‌های جهانی خود در پیش گرفته است. این مسئله مهم است، به‌ویژه در برهه‌ای که این شرکت با سامسونگ و اپل برای تسلط بر بازار اروپا و آمریکای لاتین رقابت تناتنگی دارد. از سویی ازدست‌دادن مدیران کلیدی بین‌المللی به‌دلیل جرایم مالی می‌تواند به‌صورت قابل‌توجهی پیشرفت شیائومی را مختل کند.

شیائومی 5.3 میلیون دستگاه را در سه‌ماهه اول 2024 روانه بازار آمریکای لاتین کرده و 15.3 درصد از سهم بازار این منطقه را به خودش اختصاص داده است. این امر نشان‌دهنده رشد چشمگیر 45 درصدی سالانه برای شرکت است. علاوه‌براین، شیائومی در بازار اروپا با 16 درصد سهم بازار در سه‌ماهه اول 2024 جایگاه سوم را به دست آورده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره