logo

موتورولا به‌زودی از ردیاب Moto Tag رونمایی می‌کند؛ رقیبی برای ایرتگ اپل

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
موتورولا به‌زودی از ردیاب Moto Tag رونمایی می‌کند؛ رقیبی برای ایرتگ اپل

دیجیاتو/ جدیدترین گزارش‌ها حاکی از این است که موتورولا به رونمایی از ردیاب خود نزدیک‌تر شده است. به‌تازگی دستگاهی به نام «Moto Tag» در بخش گواهی‌های وب‌سایت کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) مشاهده شده است. این ردیاب از بلوتوث LE و باند فوق‌وسیع (UWB) پشتیبانی می‌کند.

براساس گزارش Android Authority، در پایگاه داده FCC نام Moto Tag موتورولا ذکر شده است که نشان‌دهنده این است احتمالاً به‌زودی شاهد معرفی آن خواهیم بود. موتو تگ می‌تواند اولین ردیاب موتورولا باشد که از شبکه Find My Device گوگل پشتیبانی می‌کند. این گجت همچنین به بلوتوث و UWB مجهز است و با باتری معمولی ساعت نیز کار می‌کند.

ردیاب موتو تگ موتورولا
گواهی FCC مشخص نمی‌کند که آیا موتو تگ از شبکه Find My Device گوگل پشتیبانی می‌کند یا خیر. اما گوگل قبلاً گفته بود که موتورولا تا اواخر سال 2024 یک ردیاب عرضه خواهد کرد که با این شبکه کار می‌کند. به‌همین دلیل به احتمال فراوان منظور گوگل، موتو تگ بوده است.


 گواهی موتو تگ موتورولا در پایگاه داده FCC
یکی از مزیت‌های این ردیاب استفاده از UWB است که در مقایسه با بلوتوث عملکرد بسیار دقیق‌تری دارد. به عنوان مثال، با استفاده از UWB، کاربران می‌توانند در مقیاس سانتی‌متر نیز ردیاب را رصد کنند. بااین‌حال شبکه Find My Device گوگل هنوز از UWB پشتیبانی نمی‌کند. این بدان معناست که حتی اگر موتو تگ به UWB مجهز باشد، یافتن آیتم‌های ردیابی‌شده در ابتدا فقط با بلوتوث میسر است.

موتورولا در 25 ژوئن (5 تیرماه) رویدادی برگزار می‌کند که طی آن احتمالاً شاهد معرفی گوشی‌های تاشوی Razr 50 و Razr 50 Ultra خواهیم بود. احتمال دارد در این مراسم موتو تگ نیز رونمایی شود. گفتنی است که در دنیای اندروید، رقیب این ردیاب، SmartTag 2 سامسونگ است که مزیت پشتیبانی از UWB در شبکه Find My Device را در دستگاه‌های گلکسی دارد. ایرتگ اپل نیز دیگر رقیب این دستگاه به حساب می‌آید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره