نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

اپل رسماً تاریخ رونمایی از آیفون ۱۶ را اعلام کرد

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
اپل رسماً تاریخ رونمایی از آیفون ۱۶ را اعلام کرد

دیجی کالا/ اپل دقایقی قبل اعلام کرد که رویداد رونمایی از سری آیفون ۱۶ رسما در تاریخ ۱۹ شهریور ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود. در رویداد امسال، اپل از مجموعه آیفون ۱۶، مدل‌های جدید اپل واچ و ایرپاد ۴ رونمایی خواهد کرد. همچنین تاریخ‌های رسمی عرضه iOS 18، macOS Sequoia و سایر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اپل اعلام خواهد شد.

ظاهرا هر ۴ مدل آیفون ۱۶ از دکمه‌ی اکشن و دکمه‌ی کپچر بهره می‌برند که دکمه‌ی دوم برای عکاسی استفاده می‌شود. در ضمن دکمه‌ی کپچر از سوایپ هم برای زوم کردن پشتیبانی می‌کند. دکمه کپچر در سمت راست دستگاه‌ها و زیر دکمه‌های صدا قرار خواهد گرفت.

اپل همچنین تراشه A18 را به تمامی مدل‌ها اضافه می‌کند، بنابراین تمامی مدل‌های ‌آیفون ۱۶‌ قادر خواهند بود از ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل که در ‌iOS 18‌ عرضه می‌شوند، پشتیبانی کنند. انتظار نمی‌رود ویژگی‌های جدید عمده‌ای برای مدل‌های استاندارد ‌آیفون ۱۶‌ وجود داشته باشد، اما مجموعه پرو با افزایش اندازه نمایشگر همراه خواهد بود، به‌طوری‌که اندازه نمایشگر آیفون ۱۶ پرو از ۶.۱ به ۶.۳ اینچ و اندازه نمایشگر آیفون ۱۶ پرو مکس از ۶.۷ به ۶.۹ اینچ افزایش می‌یابد. هر دو مدل همچنین شامل دوربین پریسکوپی خواهند بود که سال گذشته منحصر به مدل پرو مکس بود.

در مورد اپل واچ، انتظار می‌رود که سری ۱۰ استاندارد دارای طراحی نازک‌تر با نمایشگر بزرگ‌تر باشد، اما این تغییر چندان چشمگیر نخواهد بود. اپل همچنین قصد دارد اپل واچ SE و اپل واچ اولترا را به‌روزرسانی کند و ممکن است شاهد ویژگی‌های جدیدی در حوزه سلامتی مانند تشخیص آپنه خواب و نظارت بر فشار خون باشیم، اما هنوز به طور کامل مشخص نیست که اپل آیا آن‌ها را تا زمان عرضه امسال آماده خواهد کرد یا خیر.

دو مدل از ‌ایرپاد ۴‌ در راه هستند؛ یکی به عنوان جانشین مستقیم ایرپاد ۳ فعلی و دیگری با پشتیبانی از حذف نویز فعال. این یعنی برای بهره‌گیری از حذف نویز دیگر لازم نیست صرفا مدل پرو را خریداری کنید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره