نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

هوش مصنوعی و اتوماسیون ارتش ژاپن را تسخیر می‌کنند

منبع
مهر
بروزرسانی
هوش مصنوعی و اتوماسیون ارتش ژاپن را تسخیر می‌کنند

مهر/ وزارت دفاع ژاپن قصد دارد در هوش مصنوعی، اتوماسیون و بهبود شرایط نیروهای نظامی سرمایه گذاری کند تا به این ترتیب کاهش نیروهای استخدامی را جبران کند.

به گزارش رویترز، ارتش این کشور با کمبود نیروی انسانی و از سوی دیگر با افزایش قدرت نظامی چین روبرو است.

پس از آنکه «نیروهای دفاع شخصی»(SDF)ژاپن از بدترین آمار جذب سالانه نیرو خبر داد، این اقدامات در جدیدترین درخواست بودجه نظامی کشور ذکر شدند. SDF در سال میلادی منتهی به ۳۱ مارس کمتر از ۱۰ هزار ملوان، سرباز، پرسنل هوایی را استخدام کرد که این میزان ۵۰ درصد کمتر از هدف تعیین شده برای استخدام نیرو بود.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن که بیم دارد چین از نیروی نظامی خود برای تسلط بر تایوان استفاده و به این ترتیب کشورش را به جنگ بکشاند، در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲ برابر شدن بودجه دفاعی برای خرید موشک و ذخایر تسلیحاتی دیگر، خرید جت های جنگی پیشرفته و همچنین ایجاد شاخه دفاع سایبری را اعلام کرد.

ژاپن که با کاهش نرخ تولد نیز روبرو است، برای حفظ تعداد نیروهای نظامی خود در سطح ۲۵۰ هزار نفر با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کند.

وزارت دفاع این کشور در درخواست بودجه سالانه نوشته است: ما با افزایش قدرت دفاعی مان باید سازمانی بسازیم که قادر به مبارزه با شیوه های نوین باشد. این وزارتخانه خواستار افزایش ۶.۹ درصدی بودجه خود و رسیدن آن به ۸.۵ هزارمیلیارد ین(۵۹ میلیارد دلار) شده است.

این سازمان برای مقابله با کاهش نیروهای استخدامی از فناوری هوش مصنوعی استفاده می کند و سال آینده ۱۸ میلیارد ین به سیستم های نظارتی هوش مصنوعی برای امنیت پایگاه های نظامی اختصاص می دهد.

همچنین ارتش چین قصد دارد پهپادهای بی سرنشین بیشتری بخرد و ۳ کشتی دفاعی خودکار را سفارش دهد که فقط به ۹۰ ملون نیاز دارند. این درحالی است که این تعداد از نصف خدمه کشتی های فعلی کمتر است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره