نماد آخرین خبر

مدل هوش مصنوعی Magic با حافظه خارق‌العاده معرفی شد؛ 100 میلیون توکن پنجره زمینه

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
مدل هوش مصنوعی Magic با حافظه خارق‌العاده معرفی شد؛ 100 میلیون توکن پنجره زمینه

دیجیاتو/ استارتاپ هوش مصنوعی Magic به تازگی از مدل LTM-2-mini (مخفف عبارت حافظه بلند مدت) با پنجره زمینه 100 میلیون توکن رونمایی کرد. این مقدار توکن خارق‌العاده معادل 10 میلیون خط کد یا چندین جلد رمان است. همچنین این استارتاپ از جذب سرمایه 320 میلیون دلاری خبر داده؛ «اریک اشمیت»، مدیرعامل سابق گوگل نیز در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده است.

براساس اعلام Magic، آخرین مدل این استارتاپ، LTM-2-mini، دارای پنجره زمینه 100 میلیون توکن است. توکن‌ها را می‌توان بیت‌های تقسیم‌بندی‌شده‌ از داده‌های خام تلقی کرد و صد میلیون توکن معادل حدود 10 میلیون خط کد است که آن را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین پنجره‌های زمینه دانست. برای مثال بزرگ‌ترین مدل‌های پرچم‌دار جمینای گوگل، 2 میلیون توکن دارند.

مدل هوش مصنوعی جدید استارتاپ Magic
درحالی‌که مدل‌های LTM یا «حافظه بلندمدت» مجیک کاربردهای تجاری زیادی دارند، این استارتاپ بیشتر بر حوزه توسعه نرم‌افزار متمرکز شده‌ است. مجیک می‌گوید که به لطف این پنجره زمینه بزرگ، LTM-2-mini قادر به پیاده‌سازی کامل یک ابزار سنجش قدرت رمز عبور یا ایجاد یک برنامه ماشین‌حساب بود. این شرکت اکنون درحال آموزش یک نسخه بزرگ‌تر از این مدل است.


مجیک همچنین اعلام کرد که با جذب سرمایه 320 میلیون دلاری، با حمایت اریک اشمیت و چند سرمایه‌گذار دیگر، ارزش این استارتاپ اکنون به نزدیکی نیم میلیارد دلار (465 میلیون دلار) رسیده است. استارتاپ Magic ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه می‌دهد که برای کمک به مهندسان نرم‌افزار در نوشتن، بررسی و باگ‌یابی کدها طراحی شده‌اند. اگرچه شرکت‌های دیگر نیز ابزارهای مشابهی را توسعه داده‌اند، اما مزیت مدل‌های مجیک در پنجره زمینه طولانی آن‌ها نهفته است.

پنجره‌های زمینه طولانی می‌توانند به مدل‌ها کمک کنند تا از فراموش‌کردن محتوای مطالب و داده‌هایی که اخیراً با آن‌ها به اشتراک گذاشته‌اید، جلوگیری شود.

مجیک همچنین از همکاری با گوگل کلود برای ساخت دو ابرکامپیوتر خبر داد که قرار است سال آینده میلادی راه‌اندازی شوند؛ Magic-G4 از پردازشگرهای گرافیکی انویدیا H100 ساخته خواهد شد و Magic-G5 از نسل بعدی تراشه‌های Blackwell انویدیا استفاده خواهد کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره