نماد آخرین خبر

رئیس سابق Blizzard معتقد است دوره کنسول‌ها به پایان نخواهد رسید

منبع
گيم فا
بروزرسانی
رئیس سابق Blizzard معتقد است دوره کنسول‌ها به پایان نخواهد رسید

گیم فا/ در چند سال اخیر، بحث‌های زیادی در مورد پایان دوره کنسول‌ها وجود داشته است. با اینکه شاهد کاهش قابل‌توجهی در آمار فروش کنسول‌های بازی در این نسل نسبت به نسل هشتم بوده‌ایم، اما این موضوع به معنای مرگ آن‌ها نیست. رئیس سابق Blizzard نیز اظهار داشته است که کنسول‌های گیمینگ هرگز از بین نمی‌روند.

       
بازار کنسول‌های بازی اخیراً وضعیت عجیبی داشته است. با کاهش فروش، افزایش قیمت‌ها و مشکلات دیگر، بسیاری بر این باورند که آینده کنسول‌های گیمینگ چندان روشن نخواهد بود. اما مایک ایبارا اعتقاد دارد این نظر کسانی است که در این صنعت قادر به رقابت نیستند.

آینده کنسول‌های ایکس باکس در حال حاضر بسیار نامشخص به نظر می‌رسد و کنسول‌های مایکروسافت در آمار کلی فروش، رقابت را به پلی استیشن ۵ واگذار کرده‌اند. مایک ایبارا نیز در این باره اظهار نظر کرده و گفته است که سونی استراتژی درستی در مورد کنسول‌ها دارد.


با توجه به اینکه مایکروسافت با عرضه بازی‌های خود به سمت پلتفرم‌های مختلف در حال حرکت است، طرفداران می‌خواهند بدانند که آیا سونی نیز چنین حرکتی خواهد کرد یا خیر. ایبارا می‌گوید تا زمانی که انحصاری‌های سونی موفق ظاهر شوند، این کمپانی هرگز چنین کاری نمی‌کند و اگر او هم جای سونی بود، همین روند را در پیش می‌گرفت.

سونی در گذشته قراردادهای خوبی با ناشران بازی داشته است. برای مثال، با وجود این که اسکوئر انیکس (Square Enix) اکنون استراتژی خود را تغییر داده، این شرکت بیش از چهار سال بازی‌های Final Fantasy را به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن توسعه داد.

تنها کسی که می‌تواند به پلی استیشن آسیب برساند، خود سونی است. علی‌رغم موفقیت اکثر انحصاری‌های پلی استیشن، انتشار بازی‌های اخیر این پلتفرم مانند Concord موفقیت‌آمیز نبوده‌اند، بنابراین راه سونی هم چندان بی‌عیب و نقص و هموار نیست.

با وجود شایعاتی که از پلی استیشن ۵ پرو به گوش می‌رسد، نشان می‌دهد سونی همچنان بر بازار کنسول‌ها تمرکز دارد. بنابراین حتی اگر حضور ایکس باکس در این عرصه کم‌رنگ شود، ماجراجویی سونی با پلی‌استیشن ادامه خواهد داشت.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره