نماد آخرین خبر

بازی Concord فروش فاجعه‌آمیزی را تجربه می‌کند

منبع
زومجي
بروزرسانی
بازی Concord فروش فاجعه‌آمیزی را تجربه می‌کند

زومجی/ تخمین زده می‌شود که بازی Concord در خوش‌بینانه‌ترین حالت تنها ۲۵ هزار نسخه فروخته باشد.
   
به‌گفته یکی از تحلیل‌گران صنعت ویدیو گیم، Concord تنها در پنج روز اول عرضه خود به بازار حدود ۲۵ هزار نسخه فروش داشته است. این رقم نشان می‌دهد که بازی شرایط بسیار سختی را تجربه می‌کند و احتمالا هرگز به سوددهی نخواهد رسید. Concord در تاریخ ۲۳ اوت ۲۰۲۴ (۲ شهریور ۱۴۰۳) به‌عنوان اولین بازی استودیوی فایرواک روانه بازار شد. حدود ۱۶ ماه قبل از انتشار آن، سونی شرکت فایرواک را با مبلغ نامشخصی خریداری کرد و این موضوع نشان می‌دهد که غول ژاپنی به پروژه‌های آینده استودیو امید زیادی داشته است.

یکی از تحلیل‌گران صنعت گیم به‌نام سایمون کارلس در مصاحبه با رسانه IGN ادعا کرده که بازی مورد بحث تا تاریخ ۲۸ اوت (۷ شهریور) تنها حدود ۲۵ هزار نسخه فروخته است. کاربران پلی استیشن اکثر مشتریان ناچیز آن را تشکیل می‌دهند و تحلیل‌گر تخمین می‌زند که نسخه پلی استیشن ۵ این بازی در مدت یادشده حدود ۱۵ هزار نسخه فروش داشته است. برخی گمان می‌کنند که آمار ارائه شده توسط سایمون کارلس بیش از حد خوش‌بینانه است.

براساس اطلاعات موجود در پایگاه داده‌های استیم، تعداد بازیکنان همزمان Concord تا تاریخ ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) تنها ۶۹۷ نفر بوده است. از آنجایی که پیک بازیکنان همزمان معمولا ۲۰ درصد از فروش بازی‌ها را تشکیل می‌دهد، فروش ۱۰ هزاری واحدی Concord روی پی‌سی تقریبا غیرممکن به‌نظر می‌رسد. بازی Suicide Squad: Kill the Justice League که به‌طور گسترده‌ای مورد انتقاد رسانه‌ها و بازیکنان قرار گرفت، مدت کوتاهی پس از انتشار در اوایل فوریه ۲۰۲۴ (بهمن ۱۴۰۲) حدود ۱۳.۵ هزار بازیکن همزمان داشت.

بازی Redfall نیز در اواسط سال ۲۰۲۳ توسط بیش از ۶ هزار بازیکن تجربه می‌شد. فروش کم Concord با درنظرگرفتن این واقعیت که بیش از هشت سال در دست توسعه بوده است، ناامیدکننده‌تر می‌شود. ساخت این بازی حتی قبل از تأسیس استودیوی فایرواک در سال ۲۰۱۸ آغاز شده بود. به‌گفته برخی از تحلیل‌گران، شکست تجاری Concord تا حدودی ناشی از ناتوانی آن در متمایز کردن خود از سایر رقبا و همچنین حداقل چرخه بازاریابی آن است که به سختی سه ماه طول کشید.

نظر شما در این‌باره چیست؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره